2491
Sök

Problem med D2 Hydralisk handbroms

Sothora <3
1 201 Inlägg
5 mars 2012
#21
ja aldrig! o de kan ja backa upp med hydraulik utbildning.. där de används lite högre tryck o lite mer flöde då..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sothora <3
1 201 Inlägg
5 mars 2012
#22
KHRacing skrev:
RobinS2 skrev:
Okej så jag struntar helt och hållet i den externa oljebehållaren till D2an?  Då är ju bara frågan hur
man ska få det tätt uppe vid behållaren och ska man köra kopparör eller vanlig gummislang?

Jag tänker använda nån form av skott-genomgång.
har funderat antingen på en tryckluftskoppling av typen Legris (snabbfäste/blåa halvhårda plastslangar)
de tåler E85 iaf för det har jag testat, men vet ej om de tåler bromsvätska ännu, eller så kanse en sådan skruvbar ventil som villsa "finare" bilfälgar har som sitter med mutter & gummipackningar istället för en idragen gummiventil.  Packningarna lär ju forma sig efter vätskebehållarens radie, annars får man slipa litte på gummipackningarna.. skruva fast ventilen & sedan slipa botrt de restrande gängorna  sman kan fäste an slang på det som sticker ur, slipar man inte bort gängorna så läcker det via gängorna hur hårt man än spänner en sangklämma.
http://forumbilder.se/thumbs/8c201222414AM0893.jpg

varför inte bara en skottgenomföring med tredorpackningar o kontramutter? Då får du ju även så du bara kan skruva på bromsröret, snygg och praktisk lösning.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

KHRacing
5 mars 2012
#23
Mercedesturbodiesel skrev:
varför inte bara en skottgenomföring med tredorpackningar o kontramutter? Då får du ju även så du bara kan skruva på bromsröret, snygg och praktisk lösning.

Jag vet tyvär inte vad det är för något du nämner :-(

Men enligt min info så skall man ha minst 10mm (inändigt) slang. vet dock ej varför. men det är
Sellholm som sagt detta.

mvh k
Senast redigerat av KHRacing (5 mars 2012)

KHRacing
5 mars 2012
#25
Mercedesturbodiesel skrev:
http://www.hydroscand.se/produkter_6_1/kragkopplingar_1

typ

A-ha tackar, då vet jag, emn finns det då halvhårda gummipackningar... för 99% av alla vätskebehållare
är ju "svängda!.. så det blir aldrig en helt rak yta att montera emot tyvärr.

40 Inlägg
26 oktober 2012
#26
hej, denna fråga är nog mest riktad till KHRacing . wink

hur gör man om man har separata bromsledningar (en ledning till varje ok alltså)

snodde din bild å ritade om den: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1800470

fungerar det att göra så? eller måste man ha 2 st ventiler?


i denna tråd på ppf pratar dom om att använda en ballastventil ist (mycke billigare) nått du tror fungerar?

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=70597

mvh R.
Senast redigerat av piccazzo (26 oktober 2012)


KHRacing
26 oktober 2012
#27
Plocka bort det ena röret bara & plugga det på juvudbromscylindern,  & T-kors vid bakaxeln.

färre ställen det kan gå sönder på med.

Går inte att koppla med 2 ventiler ändå :-)

40 Inlägg
26 oktober 2012
#28
såhär måste man väl kunna göra för att använda separata ledningar. :

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1800805

alltså från handbroms ---> ventil --->  Y-kors, in på varje ledning?


1 067 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
#29
Ja snart får jag själv öppna denna tråd igen fick aldrig rätt på min hydrauliska handbroms fast jag gjort som alla sagt! Helt sjukt får väll prova byta cylinder..

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

KHRacing
28 oktober 2012
#30
piccazzo skrev:
såhär måste man väl kunna göra för att använda separata ledningar. :

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1800805

alltså från handbroms ---> ventil --->  Y-kors, in på varje ledning?

Enda sättet jag vet med säkerhet det funkar med dubbla rör är att montera en gruppa N/A
rallyhandbromsventil so kostar 16000kr.. annars är det lättare att ta bort en ledning & plugga därframme.

40 Inlägg
28 oktober 2012
#31
okej får göra så då. tack så mycket för hjälpen! smilesmile



Sök