Okej så jag struntar helt och hållet i den externa oljebehållaren till D2an? Då är ju bara frågan hur man ska få det tätt uppe vid behållaren och ska man köra kopparör eller vanlig gummislang?
Jag tänker använda nån form av skott-genomgång. har funderat antingen på en tryckluftskoppling av typen Legris (snabbfäste/blåa halvhårda plastslangar) de tåler E85 iaf för det har jag testat, men vet ej om de tåler bromsvätska ännu, eller så kanse en sådan skruvbar ventil som villsa "finare" bilfälgar har som sitter med mutter & gummipackningar istället för en idragen gummiventil. Packningarna lär ju forma sig efter vätskebehållarens radie, annars får man slipa litte på gummipackningarna.. skruva fast ventilen & sedan slipa botrt de restrande gängorna sman kan fäste an slang på det som sticker ur, slipar man inte bort gängorna så läcker det via gängorna hur hårt man än spänner en sangklämma. http://forumbilder.se/thumbs/8c201222414AM0893.jpg
varför inte bara en skottgenomföring med tredorpackningar o kontramutter? Då får du ju även så du bara kan skruva på bromsröret, snygg och praktisk lösning.
varför inte bara en skottgenomföring med tredorpackningar o kontramutter? Då får du ju även så du bara kan skruva på bromsröret, snygg och praktisk lösning.
Jag vet tyvär inte vad det är för något du nämner :-(
Men enligt min info så skall man ha minst 10mm (inändigt) slang. vet dock ej varför. men det är Sellholm som sagt detta.
A-ha tackar, då vet jag, emn finns det då halvhårda gummipackningar... för 99% av alla vätskebehållare är ju "svängda!.. så det blir aldrig en helt rak yta att montera emot tyvärr.
Ja snart får jag själv öppna denna tråd igen fick aldrig rätt på min hydrauliska handbroms fast jag gjort som alla sagt! Helt sjukt får väll prova byta cylinder..
alltså från handbroms ---> ventil ---> Y-kors, in på varje ledning?
Enda sättet jag vet med säkerhet det funkar med dubbla rör är att montera en gruppa N/A rallyhandbromsventil so kostar 16000kr.. annars är det lättare att ta bort en ledning & plugga därframme.