28 februari 2012
Trådstartare
Tvättade min Audi TT -07 i helgen och märkte till min förvåning två lackskador som jag inte sett tidigare (Tvättade bilen en dryg vecka tidigare utan att se något). Det rör sig om hål i klarlacken på några mm i diameter vid över högra bakskärm samt på höger framdörr, sen har även klarlacken bubblat med luft ytterligare någon cm vid varje håll.
Åkte med bilen till Ditec, där den är lackförseglad, för att se vad de hade för tankar om det hela. Ägaren på Ditec hade aldrig sett sådana här lackskador på en så pass ny Audi och speciellt inte på de ställen som dessa skador sitter. Han hade ingen förklaring, men såg det som tveksamt om Audis fabrikslack verkligen kunde bete sig på detta konstiga sätt. Han undersökte lacken ytterligare, men hitta inga andra hål. Hans slutsatts var att bilen eventuellt kunde vara ormlackerad på höger sidan, men inget han kunde avgöra genom att bara se på bilen, utan tyckte jag skulle åka till en lackeringsexpert.
Ringde och pratade med en kompis som jobbar på bilverkstad och han hade tillgång till något krock- och skaderegister. Han kollade upp bilen och den var grön. Enda skadan som fanns dokumenterad var en bytt vindruta. Åkte vidare till Audi, men deras plåt och lackexpert var inte där återkom torsdag och kundmottagaren kunde inte hjälpa till. Så nu får jag ta och åka ditt på torsdag morgon och se vad lack experten säger.
Kan dock inte begripa hur lacken helt plötsligen börjat släppa på detta sätt. Har haft ett antal bilar i varierande prisklasser och åldrar. Aldrig tidigare sett något liknande detta. Inte heller killen på Ditec hade som sagt sett sådana här lacksläpp tidigare på så nya Audi bilar.
Bara hoppas att Audi löser detta på Goodwill! För försäkringsbolaget kan man väl inte räkna med att få någon hjälp i från?
Senast redigerat av Jocke1983 (28 februari 2012)