Update!
Har vart och grejjat med bilen idag igen
Fick klart en till bit idag, det blev lite krångel bara för när jag fick bort den skadade delen som var precis vid ett dräneringshl så fick jag ju se att det det inte var mycket kvar av det heller så då fick jag ställa mig och kapa och bocka ett nytt dräneringshål och svetsa dit det också tsm med den nya plåten, men till slut blev det prima
Nu vet jag också hur länge jag har kvar innan jag måste vara klar, blir nu på tisdag mellan halv 9-16 sen onsdagen blir det halv 9-20 så då blir det en lång dag och även torsdagen blir nog lång så det är bra, sen veckan efter det blir det 2 halvlånga dagar sen en halvdag veckan efter det innan det är dags för redovisning men jag hoppas på att hinna klart.
Nästa del jag ska göra är den värsta skadan, kommer få kapa och bocka en ny innerkant med dräneringshål och sen blir det en bit på hela 80cm av tröskeln som byts i ett stycke, så typ halva tröskeln
Efter det är det bara 2 lite mindre skador på andra tröskeln innan jag bytt klart allt
Här kommer lite bilder från idag
Nya tröskelbiten ihopsvetsad med den nya dräneringshålsbiten
Bild ovanifrån, där ser man hur hålet blev
Den skadade delen av tröskeln borta
Nya plåten ditsvetsad och börjat slipa ner svetsarna
Insidan
Det var bilderna från idag
Kommer nog inte bli nån update förens typ tisdag nu då jag inte kommer åt bilen eller nått förens då
Hare gött, Hejsvejs!