3563
Sök

Montera laddtrycksmättare och dump, hur gör jag det på en VW passat 3b 1,8T 1999 ?????

329 Inlägg
4 mars 2012
Däremot kan jag rekommendera att du byter till ett öppet filter istället för att börja med att byta dumpventilen (förutsatt att originalet funkar som den ska)

103 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
är det bolt-on eller behöver jag mer än det för montering ? tongue

103 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
ja men jag har filter liggandes + rör med tongue men det är dumpen jag behöver hjälp med för vill inte beställa hem nått som inte passar eller funkar då jag läst att bilen kan få frispel osv tongue

329 Inlägg
4 mars 2012
Finns färdiga kit att köpa t.ex http://sv.bsr.se/products/4900418/ monteringsinstruktioner och allt medföljer (lite knöligt att montera)

329 Inlägg
4 mars 2012
Ahh... Men då kan du vänta med dumpen tills du har råd att chippa bilen.. ingen större nytta av den innan

103 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
jo men vill ha ljudet liksom å filter jag har jag ju redan å mätare är på väg hem å dumpen ska beställas och chippning kommer snarast framöver tongue

329 Inlägg
4 mars 2012
Du får inte ett högre dumpljud för att du byter ut originaldumpen mot en eftermarknads.. Där kommer det inte göra någon skillnad förrän bilen är chippad = högre laddtryck..
Montera det öppna filtret och åk en sväng, jag kan garantera att du kommer höra dumpen big_smile

103 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
okej tongue men tanken va en öppen dump ju men eftersom bilen tydligen får frispel då så får jag ju nöja mej med en återcirkulerande dump ju tongue

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
4 mars 2012
audia4v6 skrev:
okej tongue men tanken va en öppen dump ju men eftersom bilen tydligen får frispel då så får jag ju nöja mej med en återcirkulerande dump ju tongue

Ja, och byter du till en annan återvirkulerande dump så blir det absolut ingen skillnad på ljudet. Kommer låta som det gör nu.
Ända sättet för dig att kanske höra något är med öppet filter.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

103 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
men då borde jag ju kunna skita i dumpen ju förutsatt att dumpen klarar chipning sen då eller? tongue

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
4 mars 2012
audia4v6 skrev:
men då borde jag ju kunna skita i dumpen ju förutsatt att dumpen klarar chipning sen då eller? tongue

Ja precis. Du behöver bara byta dumpen om den inte fungerar eller om den inte pallar trycket efter chippet.
Allt annat är helt onödigt när man måste ha återcirkulerande dump.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

103 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
audia4v6 skrev:

Ja precis. Du behöver bara byta dumpen om den inte fungerar eller om den inte pallar trycket efter chippet.

Ja får köra på det å tacka för hjälpen big_smile

329 Inlägg
4 mars 2012
audia4v6 skrev:
marwin_of_sweden skrev:
audia4v6 skrev:

Ja får köra på det å tacka för hjälpen big_smile

Precis som jag skrev big_smile
Var så god

38 Inlägg
1 januari 2013
Eller så köper du en sådan här http://www.mrtuning.se/p/hybrid-dumpven … black.html Jag satte en sådan då får du ljud när du vill och återcirkulerande när du vill ( har haft den på bilen nu i 4 år och inget har hänt)

326 Inlägg
1 januari 2013
audia4v6 skrev:
jo men vill ha ljudet liksom

Om det bara är ljudet du är ute efter så satsa på en sån här: http://www.saber-edv.co.uk/

Det mår nog din motor bäst av.

38 Inlägg
1 januari 2013
Hahaha det var roligt fan va fjolligt

Ustkaka
506 Inlägg
1 januari 2013
Traky skrev:
Hahaha det var roligt fan va fjolligt

Precis lika fjolligt som öppen dump imo :1

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

236 Inlägg
2 januari 2013
Precis lika fjolligt som denna tråd är 10 månader gammal wink

Power is measured in dB

Sök