1900
Sök

Vad ska ja ha för polermaskin?

207 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
#41
okej och mella flexen och meguiars maskinen är det stor skillnad?

Kolla gärna in min s40 och kommentera o rösta 5p;).

357 Inlägg
10 mars 2012
#42
Nu har jag inte testat Meguiars maskinen, men bara hört dålig kritik från nordbor som har classe maskinen och flexen som komplement.

Googla lite i england tex.

MVH/

Nessie skrev:
okej och mella flexen och meguiars maskinen är det stor skillnad?

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
10 mars 2012
#43
KaptenHaddock skrev:
Ja det är ett vettigt alternativ!

MVH/

Baku skrev:
Nessie skrev:

asså är du verkligen heltsäker på dfetta? typ en dubbel från biltema? jag har ju fruktansvärt att tro det men det är rätt mkt pengar i skillnad.
varför skulle jag ljuga när jag har prövat båda ? meguiars maskinen ligger numer undangömd i garaget. ersatt med en flex 3401. occilerande den med, men Med tvingad rototion vilket ger mer klipp och idiotsäker att köra med då man inte kan bränna lacken. kolla mina galleribilder. sär har jag kört med Flexen på en hård BMW lack.
Vet inte hur deras poleringsmaskin är. Men deras övrika produkter är ju riktigt dåliga. Kass kvallite med klena motrer. Deras sticksåg brann för mig efter 5 timmars sågande..

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

357 Inlägg
10 mars 2012
#44
Haha, du känns aningens köpt:)
Flex är ett tyskt kvalitetsmärke, och brinner din flex efter 5h får du en ny direkt.
Flex har generellt riktigt bra grejor, kanske inte i amatörprisklassen men ändå prisvärda.
Hur många produkter utöver din sticksåg har du testat?

MVH/


Ziggs skrev:
KaptenHaddock skrev:
Ja det är ett vettigt alternativ!

MVH/

Baku skrev:
varför skulle jag ljuga när jag har prövat båda ? meguiars maskinen ligger numer undangömd i garaget. ersatt med en flex 3401. occilerande den med, men Med tvingad rototion vilket ger mer klipp och idiotsäker att köra med då man inte kan bränna lacken. kolla mina galleribilder. sär har jag kört med Flexen på en hård BMW lack.
Vet inte hur deras poleringsmaskin är. Men deras övrika produkter är ju riktigt dåliga. Kass kvallite med klena motrer. Deras sticksåg brann för mig efter 5 timmars sågande..
Senast redigerat av KaptenHaddock (10 mars 2012)

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

207 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
#45
baku ja gillar resultatet du fått på din gröna bil du polerat(Y)riktigt bra..

Kolla gärna in min s40 och kommentera o rösta 5p;).

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
10 mars 2012
#46
Pratar inte om Flex alls. Pratar om Cotech som clasohlsson säljer. Hade jag lagt ut massa på en flex och den gått sönder hade jag garanterat gått tillbaka. När jag gick tillbaka till classes med min så sad dom. De är sådant som kan hända med dom billiga sågarna. Kanske ska fundera då varför man köper in sådan och säljer smile?

KaptenHaddock skrev:
Haha, du känns aningens köpt:)
Flex är ett tyskt kvalitetsmärke, och brinner din flex efter 5h får du en ny direkt.
Flex har generellt riktigt bra grejor, kanske inte i amatörprisklassen men ändå prisvärda.
Hur många produkter utöver din sticksåg har du testat?

MVH/


Ziggs skrev:
KaptenHaddock skrev:
Ja det är ett vettigt alternativ!

MVH/


Vet inte hur deras poleringsmaskin är. Men deras övrika produkter är ju riktigt dåliga. Kass kvallite med klena motrer. Deras sticksåg brann för mig efter 5 timmars sågande..

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

207 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
#47
jag kan bara säga att ja är nöjd med flex grejer som ja använder i jobbet men då slipar ja betongolv och väggar och dem är bra .. ända som inte är bra ar deras "geraff" som man använder när man slippar väggar .. den blir så var matt ett snöre som går fram till trissan brinner av.

Kolla gärna in min s40 och kommentera o rösta 5p;).

357 Inlägg
10 mars 2012
#48
Jaha, det du citerade handlade om flex.
Men jag vill påstå att det knappast finns något mer prisvärt än classe maskinen.
Jag har nog avverkat minst 10st och lagt några hundra timmar på varje.
Mer än så kan man nog inte kräva, du fick nog ett dåligt ex.

MVH/

Ziggs skrev:
Pratar inte om Flex alls. Pratar om Cotech som clasohlsson säljer. Hade jag lagt ut massa på en flex och den gått sönder hade jag garanterat gått tillbaka. När jag gick tillbaka till classes med min så sad dom. De är sådant som kan hända med dom billiga sågarna. Kanske ska fundera då varför man köper in sådan och säljer smile?

KaptenHaddock skrev:
Haha, du känns aningens köpt:)
Flex är ett tyskt kvalitetsmärke, och brinner din flex efter 5h får du en ny direkt.
Flex har generellt riktigt bra grejor, kanske inte i amatörprisklassen men ändå prisvärda.
Hur många produkter utöver din sticksåg har du testat?

MVH/


Ziggs skrev:

Vet inte hur deras poleringsmaskin är. Men deras övrika produkter är ju riktigt dåliga. Kass kvallite med klena motrer. Deras sticksåg brann för mig efter 5 timmars sågande..

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
10 mars 2012
#49
Den andra jag fick ut höll tills jag bytte till en sladdlös. Men de kanske är som du säger. Just poleringsmaskinen kanske är bra. Kan inte säga annat.

KaptenHaddock skrev:
Jaha, det du citerade handlade om flex.
Men jag vill påstå att det knappast finns något mer prisvärt än classe maskinen.
Jag har nog avverkat minst 10st och lagt några hundra timmar på varje.
Mer än så kan man nog inte kräva, du fick nog ett dåligt ex.

MVH/

Ziggs skrev:
Pratar inte om Flex alls. Pratar om Cotech som clasohlsson säljer. Hade jag lagt ut massa på en flex och den gått sönder hade jag garanterat gått tillbaka. När jag gick tillbaka till classes med min så sad dom. De är sådant som kan hända med dom billiga sågarna. Kanske ska fundera då varför man köper in sådan och säljer smile?

KaptenHaddock skrev:
Haha, du känns aningens köpt:)
Flex är ett tyskt kvalitetsmärke, och brinner din flex efter 5h får du en ny direkt.
Flex har generellt riktigt bra grejor, kanske inte i amatörprisklassen men ändå prisvärda.
Hur många produkter utöver din sticksåg har du testat?

MVH/




GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Snickarjävel
554 Inlägg
10 mars 2012
#50
Nessie skrev:
baku ja gillar resultatet du fått på din gröna bil du polerat(Y)riktigt bra..
kan bara snacka varmt om den maskinen. för nybörjare är den helt perfekt. köp en sådan och du blir inte missnöjd

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
10 mars 2012
#51
Baku skrev:
Nessie skrev:
baku ja gillar resultatet du fått på din gröna bil du polerat(Y)riktigt bra..
kan bara snacka varmt om den maskinen. för nybörjare är den helt perfekt. köp en sådan och du blir inte missnöjd
Kollade på bilderna och de såg ju riktigt bra ut. Va de flex maskinen du använde?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Snickarjävel
554 Inlägg
10 mars 2012
#52
Ziggs skrev:
Baku skrev:
Nessie skrev:
baku ja gillar resultatet du fått på din gröna bil du polerat(Y)riktigt bra..
kan bara snacka varmt om den maskinen. för nybörjare är den helt perfekt. köp en sådan och du blir inte missnöjd
Kollade på bilderna och de såg ju riktigt bra ut. Va de flex maskinen du använde?
Yes

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
10 mars 2012
#53
Allt handlar om vad kunden vill ha, först då man vet det så har man möjlighet att tala om vad nån "ska ha". En Flex PE14 är den bästa och dyraste maskinen. En dubbelmaskin för 300 spänn är den billigaste och ÄR värd pengarna. Dock är det absolut ingen maskin som man måste ha som proffs. Jag använder i princip aldrig en dubbelmaskin.

En Flex PE14 blir aldrig fel. Den kombineras bäst med Festool Rotex maskin. DÄR har du den bästa lösningen enligt MIG. Men det handlar då om maskiner för 10tusen ungefär!

En billigare variant som är prisvärd är en dubbelmaskin med rätt trissor och rätt medel!

Sen väljer du lämpligtvis en leverantör med bra referensbilar och dom erbjuder full returrätt på det dom säljer! wink

Som jag svarade i din tråd ( http://bilvardsexperten.egetforum.se/topic100.html ) så är trissor och medel den billigaste lösningen för dig och vi rekommenderar alltid den billigaste och lättaste lösningen på kundernas problem. Sen om du vill kosta på dig mer så kommer vi guida dig till det oxå. Och alltid med full returrätt!

Ska tillägga att dubbeln MED rätt medel och trissor är som sagt den mest ekonomiska lösningen men då bör du inte ha ambitionen att polera 5 st riktigt slitna V70s per vecka.. smile

Och PE14 samt Rotex är den bästa men betydligt dyrare lösning, dock har du då maskiner som du klarar ALLT med i många år! De två maskinerna använde jag på bilen som vann i Las Vegas..

Meguiars DA maskin är egentligen för dyr jämfört med dubbelmaskiner för 300 då det inte skiljer sig så mkt i vad dom kan göra. Därför rekommenderar jag i första hand en biltemamaskin för 300 spänn. Dock är Meguiars DA maskin mkt omtyckt av många och jag använder hellre den än en dubbelmaskin på en utställningsbil.
Den är dock betydligt dyrare och bara en aning effektivare än dubbelmaskinen, men trevligare att köra med OCH den kan man köra dom bästa trissorna på!

Flex oscillerande maskin avråder jag bestämt ifrån då den inte är bra på något, dyr OCH groteskt jobbig att köra med..

7 Inlägg
10 mars 2012
#54
Köp den här http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- … 0-W-17080/
Biltemas maskin, kostar 399 o tror det är ett el två års garanti. Sen satsar du på bra trissa o medel tex meguiars röda el baige/vita trissa o deras polermedel så är du home safe. Vaxet rekomenderar jag att du köper nån annan stans då deras inte håller mer än ett par tvättar o är skitjobbig o jobba med o lämnar en nästan fet yta efter sig vilket inte är så kul. Jag kör själv med denna maskin trissor o medel o är skitnöjd. Har nog haft min maskin i 4 år nu utan problem o då går den på både båten o bilen. Brukar köra med turtles nanotech vax tror jag det heter. Tycker det funkar kanon o riktigt lätt o jobba med. Har en dubbeltriss maskin också från biltema o den funkar också utmärkt men den lägger jag bara på vaxet med. Skulle aldrig köra en sån som polermaskin. Möjligt vis som sista steget innan vax o lägga vax med. Bra medel o trissa är det du ska satsa på.


Snickarjävel
554 Inlägg
10 mars 2012
#55
Larpa skrev:
Flex oscillerande maskin avråder jag bestämt ifrån då den inte är bra på något, dyr OCH groteskt jobbig att köra med..
varifrån har du fått den är jobbig ? Klart den är lite bångstyrig i början när man inte kan den men efter 2-3 bilar så går de smort. e man van vid att hantera roterande så är de svårt att gå ner till 3401 då den beter sig helt annorlunda. man får lära sig att följa maskinen vilket jag inte tycker är svårt längre.

Och bra är den, de finns där ju bildbevis på.

357 Inlägg
10 mars 2012
#56
Själv håller jag toptoolen högst.

Men som sagt finns det inga problem man inte kan lösa med dubbeltrissan från co.

Bara man har lite mer tid på sig.

Men med vanliga trissor ska man kanske inte vänta sig så mkt.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
10 mars 2012
#57
Baku skrev:
Larpa skrev:
Flex oscillerande maskin avråder jag bestämt ifrån då den inte är bra på något, dyr OCH groteskt jobbig att köra med..
varifrån har du fått den är jobbig ? Klart den är lite bångstyrig i början när man inte kan den men efter 2-3 bilar så går de smort. e man van vid att hantera roterande så är de svårt att gå ner till 3401 då den beter sig helt annorlunda. man får lära sig att följa maskinen vilket jag inte tycker är svårt längre.

Och bra är den, de finns där ju bildbevis på.
Finns mkt man kan vänja sig till med men en maskin ska enligt mig va så ergonomisk som möjligt att jobba med. Sen bygger den inte samma glans som en vanlig roterande om vi pratar putsputs.. Och den är inte effektiv som en roterande på repor.. Då tycker jag det är smartare att köpa en roterande och en dubbel.. Toptool e dock för tung för kroppen enligt mig.. smile

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
10 mars 2012
#58
zkipperr skrev:
Köp den här http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- … 0-W-17080/
Biltemas maskin, kostar 399 o tror det är ett el två års garanti. Sen satsar du på bra trissa o medel tex meguiars röda el baige/vita trissa o deras polermedel så är du home safe. Vaxet rekomenderar jag att du köper nån annan stans då deras inte håller mer än ett par tvättar o är skitjobbig o jobba med o lämnar en nästan fet yta efter sig vilket inte är så kul. Jag kör själv med denna maskin trissor o medel o är skitnöjd. Har nog haft min maskin i 4 år nu utan problem o då går den på både båten o bilen. Brukar köra med turtles nanotech vax tror jag det heter. Tycker det funkar kanon o riktigt lätt o jobba med. Har en dubbeltriss maskin också från biltema o den funkar också utmärkt men den lägger jag bara på vaxet med. Skulle aldrig köra en sån som polermaskin. Möjligt vis som sista steget innan vax o lägga vax med. Bra medel o trissa är det du ska satsa på.
Zkipperr: Vilket vax pratar du om då? Om du har svårt att torka bort Meguiars vax så har du antingen överdoserat eller lagt det i för kall/fuktig miljö! Nxt waxet ska räcka till ca 25 vaxningar..... Och hållbarheten kan jag tänka beror på hur du tvättar osv. Jag har aldrig fått klagomål på hållbarheten. Vad använder du istället? Har du prövat Ultimate Wax? Det e riktigt bra! Och vill du h bättre hållbarhet och kunna tvätta med vadsomhelst och använt nxt vaxet så kan du lägga ett lager som du torkar bort efter 30-60 min och lägg sen ett tunt lager till..
Senast redigerat av Larpa (10 mars 2012)

7 Inlägg
10 mars 2012
#59
Larpa: ja det är den lila nxt el vad den heter  luktar jäkligt gott. jag har provat i olika teperaturer o lägger tunnt men får gnida o torka som satan för o få bort det sen ändå. Jag tvättar med vanligt waxshampo. Inga avfettningsmedel. Men efter en tvätt börjar waxet redan tappa effekt. Brukar köra med turles nanotech med carnuba el va det heter:) tycker det funkar mkt bättre. Mkt lättjobbat o håller mkt längre o är mkt billigare.  Är ultimate waxet också meguiars? Har nog inte provat det.


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 mars 2012
#60
zkipperr skrev:
Larpa: ja det är den lila nxt el vad den heter  luktar jäkligt gott. jag har provat i olika teperaturer o lägger tunnt men får gnida o torka som satan för o få bort det sen ändå. Jag tvättar med vanligt waxshampo. Inga avfettningsmedel. Men efter en tvätt börjar waxet redan tappa effekt. Brukar köra med turles nanotech med carnuba el va det heter:) tycker det funkar mkt bättre. Mkt lättjobbat o håller mkt längre o är mkt billigare.  Är ultimate waxet också meguiars? Har nog inte provat det.
Testa DODO Juice purple haze eller blue velvet.
Överlever 2månader med avfettning utan problem. Bästa vaxerna jag har testat!
http://www.gmcardetailingwebshop.se/search.php?tag=vax



Sök