Varit lite tyst här ett tag men jag har inte legat på latsidan för det..
Har svetsat klart andra stolsfästet också samt lackat på bägge fästerna så imorgon ska stolarna monteras på plats.
Har även fixat en liten hållare till en huvudströmbrytare samt en tvångstyrning av elfläktarna om det skulle behövas.. Switchen till bränslepumpen har jag tagit bort och kopplat det till ett relä istället så man slipper böka med en switch varje gång man vill starta eller har stängt av motorn..
Elen är också tillsnyggad nu, inte riktigt klart då databoxen ska sättas upp på en ny hylla och lite sånt.. Kommer nog mer bilder på det imorgon..
Har också varit iväg och köpt en oljefilterförflyttare, oljetrycksmätare och lite sånt.. Varit på Märsta Hydralik och pressat lite slangar.. Ska testmontera i garaget imorgon sen åka tillbaka och pressa det sista så jag får rätt längd på det.. Har även två oljerör på svetsning hos TTR Jompa så man får det snyggt och tätt!!
Just det, baklampor har jag bytt på bilen också, tagit bort dom hemmatonade sakerna och satt dit orginal igen..
Motorhuven har justerats lite, ena fästet är lagat och svetsat plus att jag har satt distanser för att få upp den i bakkant också..
Så imorgon ska nya oljefiltret på plats, kylaren på plats, stolarna på plats och sista elen ska snyggas till..
Sen är det bara hitta 18" fälgar och byta kopplingen och svänghjulet, hitta på en lösning till styrservon och pumpen, köpa och montera fuelcell med nya slangar och allt, köpa och montera hydralisk handbroms sen så är jag mer eller mindre färdig för sommaren
Men imorgon ska bilen få sig en liten provtur igen
Lite bilder då..
Fick en svetsloppa på ett sånt riktigt skönt ställe!!
Lackade stolsfästen.
Lite snyggare men inte riktigt klart än.
Rensat lite onödig el.
Motorhuven är upplyft i bakkant för att evakuera lite mer värme.
Här är det också tillsnyggat, ska svetsa en hylla åt databoxen. Man ser även den lilla hållaren för huvudströmbrytaren och switchen.
Nya mätare och oljefilterförflyttaren samt ett oljefilter.
Ja det var allt för denna gång.
Mvh