Innertak volvo 740

RobbanForsell
15 mars 2012 · 292 Inlägg

funderar på o slita av tyget som sitter HÄFTAT (av förra ägaren) typ 1000 klammer.. ) och ersätta med fusk kolfiber... vad tror ni?

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
Mack Forum- och sitemoderator
15 mars 2012 · 26 206 Inlägg

RobbanForsell skrev:
funderar på o slita av tyget som sitter HÄFTAT (av förra ägaren) typ 1000 klammer.. ) och ersätta med fusk kolfiber... vad tror ni?

Får du till det snyggt så varför inte?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Zzoink
15 mars 2012 · 1 229 Inlägg

skinnet från biltema räcker ju typ bara till 1/3 del så då måste man ju skarva :o jag  köpte på lösmeter när jag klädde mitt tak i traktorn och det vart kanon big_smile

RobbanForsell
15 mars 2012 · 292 Inlägg

Mack skrev:

RobbanForsell skrev:
funderar på o slita av tyget som sitter HÄFTAT (av förra ägaren) typ 1000 klammer.. ) och ersätta med fusk kolfiber... vad tror ni?

Får du till det snyggt så varför inte?

tapetserat har man gjort innan.. dock aldrig i en bil upp och ner . tongue svåraste blir skarvningarna.. om man inte hittar en bred och lång rulle. vägrar ta ut taket... har ett annat i garaget om nån vill köpa och sätta på nytt tyg. smile 740 gl 89a

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
KBAragger
15 mars 2012 · 961 Inlägg

manne_940 skrev:
skinnet från biltema räcker ju typ bara till 1/3 del så då måste man ju skarva :o jag  köpte på lösmeter när jag klädde mitt tak i traktorn och det vart kanon big_smile

hittade du lösmeter på biltema?

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Zzoink
15 mars 2012 · 1 229 Inlägg

KBAragger skrev:

manne_940 skrev:
skinnet från biltema räcker ju typ bara till 1/3 del så då måste man ju skarva :o jag  köpte på lösmeter när jag klädde mitt tak i traktorn och det vart kanon big_smile

hittade du lösmeter på biltema?

nej jag köpte det i en tygaffär smile svindyrt var det men det vart snyggt som fan smile

Tobbed89
15 mars 2012 · 43 Inlägg

På biltema finner du nog inget på lösmeter. En välsorterad textilaffär bör väl ha det kan jag tycka? är själv intresserad av det

En annan var sekunder snabbare tongue

Senast redigerat av Tobbed89 (15 mars 2012)

KBAragger
15 mars 2012 · 961 Inlägg

manne_940 skrev:

KBAragger skrev:

manne_940 skrev:
skinnet från biltema räcker ju typ bara till 1/3 del så då måste man ju skarva :o jag  köpte på lösmeter när jag klädde mitt tak i traktorn och det vart kanon big_smile

hittade du lösmeter på biltema?

nej jag köpte det i en tygaffär smile svindyrt var det men det vart snyggt som fan smile

vad gick det på ungefär? blev jäkligt sugen smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
partyvan
15 mars 2012 · 1 071 Inlägg

KBAragger skrev:

manne_940 skrev:

KBAragger skrev:

hittade du lösmeter på biltema?

nej jag köpte det i en tygaffär smile svindyrt var det men det vart snyggt som fan smile

vad gick det på ungefär? blev jäkligt sugen smile

Att det ska va så jävla svårt http://lmgtfy.com/?q=vinyl+l%C3%B6smeter

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
KBAragger
15 mars 2012 · 961 Inlägg

partyvan skrev:

KBAragger skrev:

manne_940 skrev:

nej jag köpte det i en tygaffär smile svindyrt var det men det vart snyggt som fan smile

vad gick det på ungefär? blev jäkligt sugen smile

Att det ska va så jävla svårt http://lmgtfy.com/?q=vinyl+l%C3%B6smeter

haha nä det var det inte, men gjorde du den bar för mig? så snällt smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
bonna_tommy
16 mars 2012 · 63 Inlägg

jag köpte vanligt högtalartyg på biltema. finns i 3 färger mått 200x142 kostar 109kr och de räcker till hela taket.
och så brukar jag beställa en flaska spraylim från dls

Cranky
16 mars 2012 · 36 Inlägg

bonna_tommy skrev:
jag köpte vanligt högtalartyg på biltema. finns i 3 färger mått 200x142 kostar 109kr och de räcker till hela taket.
och så brukar jag beställa en flaska spraylim från dls

Går de kanske lika bra att köpa från swedol tongue? lite billigare där tongue

Ford Mondeo "Familjeräzzer" (2003)
bonna_tommy
16 mars 2012 · 63 Inlägg

jag har inte provat deras. men de går säkert:)

Cranky
16 mars 2012 · 36 Inlägg

bonna_tommy skrev:
jag har inte provat deras. men de går säkert:)

då fixar ja de i veckan som kommer smile

Ford Mondeo "Familjeräzzer" (2003)
Tobbed89
16 mars 2012 · 43 Inlägg

Lägg gärna upp bilder under projektets gång! Som en guide för andra som undrar samma sak tongue

Cranky
20 mars 2012 · 36 Inlägg

bonna_tommy skrev:
jag har inte provat deras. men de går säkert:)

Har fixat spraylim o tyg nu wink När har du tid tongue? haha

Ford Mondeo "Familjeräzzer" (2003)
GreveFrog
19 juni 2012 · 5 Inlägg

Jag skar av jävulstyget till takhelvete strax bakom lampan och klär i fleece, funderar dock på att kolla efter något roligare tyg under veckan (limmet syns genom filten). Skarven täcker jag med en fastnitad plåtremsa är tanken. Blir inte sämre än innan oavsett.

KBAragger
19 juni 2012 · 961 Inlägg

GreveFrog skrev:
Jag skar av jävulstyget till takhelvete strax bakom lampan och klär i fleece, funderar dock på att kolla efter något roligare tyg under veckan (limmet syns genom filten). Skarven täcker jag med en fastnitad plåtremsa är tanken. Blir inte sämre än innan oavsett.

köp ett tyg rosa med massa vita blommer på! du skulle nog sticka ut i mängden iaf tongue köp något fake skinn eller sätt på en kolfiber film, skulle nog vart rätt coolt med cool

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Donic
22 juni 2012 · 315 Inlägg

zemet skrev:
Baksätet behöver du inte ta loss och inte heller växelspaken. Framsätena måste ut dock. Skruva bort alla lister och lyft ut taket genom vänster bakdörr. Man måste vara två och ta det väldigt försiktigt, Det går att böja taket lite men det går väldigt lätt av.

Många köper högtalartyg på biltema och klär med, jag köpte en sverigeflagga på biltema istället och satte in. Spraylim är att rekommendera tror jag, men inte biltemas. Jag köpte mitt på swedol, kostar 40-50 kr/burk och du behöver 1,5.

Kolla min profil så ser du bilder på det. Har gjort det på 2 740 hittills och ska snart göra det på en tredje.

Ett tips är att göra det i ett varmt garage, plasten är ju 20+ år gammal och väldigt skör så ta det försiktigt så du inte bryter av lister.

Listen längst fram mot rutan är väldigt svår att få med hel! Dem satt fast i limmet till rutan i båda dom bilar jag har bytt på hittills så räkna med att du får bryta av den. Men den behövs som tur är inte och jag tycker inte det syns att den saknas heller.

också inne på flagg trenden men skall nog ha en statoil flagga i taket tongue...

bra tråd skall pröva det party van gjort skjuta stolarna längst fram och böja dom ner borde gå orka ta ur dom tongue låter so mman behöver en stor portion tålamod också smile. jag funderar dock på om det inte borde gå som när man klär dynor på möbler att spänna tyget o häfta med häftpistol på baksidan i stället för att limma spänner man det bra så varför inte eler kommer dom bara gå igenom till andra sidan?

KBAragger
23 juni 2012 · 961 Inlägg

Donic skrev:

zemet skrev:
Baksätet behöver du inte ta loss och inte heller växelspaken. Framsätena måste ut dock. Skruva bort alla lister och lyft ut taket genom vänster bakdörr. Man måste vara två och ta det väldigt försiktigt, Det går att böja taket lite men det går väldigt lätt av.

Många köper högtalartyg på biltema och klär med, jag köpte en sverigeflagga på biltema istället och satte in. Spraylim är att rekommendera tror jag, men inte biltemas. Jag köpte mitt på swedol, kostar 40-50 kr/burk och du behöver 1,5.

Kolla min profil så ser du bilder på det. Har gjort det på 2 740 hittills och ska snart göra det på en tredje.

Ett tips är att göra det i ett varmt garage, plasten är ju 20+ år gammal och väldigt skör så ta det försiktigt så du inte bryter av lister.

Listen längst fram mot rutan är väldigt svår att få med hel! Dem satt fast i limmet till rutan i båda dom bilar jag har bytt på hittills så räkna med att du får bryta av den. Men den behövs som tur är inte och jag tycker inte det syns att den saknas heller.

också inne på flagg trenden men skall nog ha en statoil flagga i taket tongue...

bra tråd skall pröva det party van gjort skjuta stolarna längst fram och böja dom ner borde gå orka ta ur dom tongue låter so mman behöver en stor portion tålamod också smile. jag funderar dock på om det inte borde gå som när man klär dynor på möbler att spänna tyget o häfta med häftpistol på baksidan i stället för att limma spänner man det bra så varför inte eler kommer dom bara gå igenom till andra sidan?

jag tror nog du kan häfta fast det, sedan vore det nog coolt med en stor jolly roger flagga i taket! tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang