Jo, visst är det min gamla Pärla:( .... Rullade under smeknamnet "Black Bastard"
I Göteborg. Byggde på den till och från under c:a 6 år. Ägde den i ca 8 år MEN däremot stämmer inte miltalet?? Visserligen tyskimport men volvo kollade miltalen när jag köpte den och då stämde det hyfsat... Men har definitivt inte gått 27000..... under 20.
Om inte han som köpte den av mig körde typ 8000 mil på tre/fyra månader..
OM DU HAR CHANSEN SÅ PLOCKA VÄXELLÅDA OCH VINKELVÄXEL då dom också är herrejösses förstärkta för att palla AWD....
Motorspec:
Bottendel; vev från 01:a LTT balanserad, Parnerstakar,förstärkningsplatta. Oljepump från S80 T6.
Topp: Rejält portad av ELLEMANN-JAKOBSEN i Partille. GLT-Kammar. Japangrenrör med flowpreppad K24. Portat insug med 3"gasspjäll och gröna r-spridare. 3" tryckrör och en herrejösses IC köpt på GIK Turboteknik i Göteborg.
850R-svänghjul(enkelmasse) med Audi tryckplatta och R-lamell. 8mm bränsleledning med Wahlbropump i anpassad/moddad original tankenhet. hemknackat 3" avgas från turbo med race-cat.
Motorn har rullat c:a 2500 mil i detta utförande. Totalt utan bekymmer. Tack för komplimangen att det ser ut som proffsjobb....
Förutom; portning av topp,förstärkningsplattan,svänghjul/koppling så har jag gjort resten. Med mycket stöd av mina goa vänner Leif Hermansson, Ola Jernung , Janne Tänav och många fler.. Tack ALLA för era insatser!!
Har mängder med bilder på motorbyggnation renovering av motor, kaross med mera. Hör gärna av dig/er om det är nåt mer...
Mvh Magnus
Bilder från tiden i min ägo kommer så fort jag fått ordning på garaget-sidan... .-)