2813
Sök

27km Taxiresa för 1200kr..

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#1
Hallå!

Har en undran om man kan "överklaga" en taxiresa?

Åkte fr Värtahamnen (Sthlm) nu i lördags morse, en resa som är 27km lång som landade på 1200kr..

Fast den resan normalt sett brukar gå på ca 500kr

huh?
10 427 Inlägg
424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#3
Kan inte yttra mej om Falun men här i trakterna betraktas de som ett rån big_smile

21 Inlägg
18 mars 2012
#4
Dyraste taxiresan ja gjort i stockholm är Karlberg till Östermalm gick på 300 spänn pga köer . Vilket bolag gäller de? Sen åkt med taxi stockholm Bromma-Enköping för 900 kr ( 6 mil har ja för mig )

Jävel
2 018 Inlägg
18 mars 2012
#5
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt

You got to risk it, to get the biscuit :)

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#6
Jep, köer i Sthlm kan verkligen skjuta upp priset för resan så 300 fr Karlberg till Östermalm låter inte allt för otroligt..

Jag åkte med "Taxi City i Stockholm" heter dom. Min polare sa att de "luktar maffia verksamhet" om de hela smile

Hittade en fin liten artikel om den åkaren... 

http://claesbrolinson.wordpress.com/201 … stockholm/

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
18 mars 2012
#7
LiNx skrev:
Hallå!

Har en undran om man kan "överklaga" en taxiresa?

Åkte fr Värtahamnen (Sthlm) nu i lördags morse, en resa som är 27km lång som landade på 1200kr..

Fast den resan normalt sett brukar gå på ca 500kr
Vart åkte du? Och med vilket bolag? "friåkarna" brukar vara ökända nere i värtan med att hustla priser, men kollar man inte på den gula lappen kan det bli hur dyrt som helst.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

21 Inlägg
18 mars 2012
#8
Plankpojk skrev:
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt
När jag väl är ute i stockholm brukar ja mest ta svarttaxi enbart pga de är billigare . Tex från centralen till hässelby 200 kr ungefär .

Hade ja åkt 3 mil o sen få 1200 spänn att taxi chaffisien skulle ha hade ja sagt du får 500-600 spänn om han inte godtagit de hade ja bett han tillkalla polis för vissa lurar sina kunder speciellt turister

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#9
Plankpojk skrev:
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt
Natthelg taxa är ju som dyrast speciellt under helgen..

De sjuka är att vi åkte vid 10 på morgonen

Jävel
2 018 Inlägg
18 mars 2012
#10
LiNx skrev:
Plankpojk skrev:
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt
Natthelg taxa är ju som dyrast speciellt under helgen..

De sjuka är att vi åkte vid 10 på morgonen
Jaha, jag trodde du menade typ 4 på morgonen..
Vid 10 lät de svindyrt, såvida du inte åkte nån 9-sitsig eller nått

You got to risk it, to get the biscuit :)

21 Inlägg
18 mars 2012
#11
Plankpojk skrev:
LiNx skrev:
Plankpojk skrev:
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt
Natthelg taxa är ju som dyrast speciellt under helgen..

De sjuka är att vi åkte vid 10 på morgonen
Jaha, jag trodde du menade typ 4 på morgonen..
Vid 10 lät de svindyrt, såvida du inte åkte nån 9-sitsig eller nått
Värtahamnen ? Har för mig de kommer in en båt vid 9-10 snåret . Säkert det inte var 7 pers med ett par plattor alkohol vardera?

Och vid 10 är det inte köer .

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#12
Nemesis_volvo skrev:
Plankpojk skrev:
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt
När jag väl är ute i stockholm brukar ja mest ta svarttaxi enbart pga de är billigare . Tex från centralen till hässelby 200 kr ungefär .

Hade ja åkt 3 mil o sen få 1200 spänn att taxi chaffisien skulle ha hade ja sagt du får 500-600 spänn om han inte godtagit de hade ja bett han tillkalla polis för vissa lurar sina kunder speciellt turister
Mjo, men dom svarta bilarna är svåra o hitta morgontid. Brukar ta dom ibland oxå, 200-250 spänn helgnatt  fr City\Söder ut till Haninge.

Men 1200 för knappt 3 mil en lördagmorgon är ju sannolikt galet

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
18 mars 2012
#13
Åkte en gång från stureplan typ till hammarbysjötad, frågade chauffören vad det kosta han tog 250kr..
Några andra i gänget tog en taxi bakom, fråga inte pris, kosta 500kr.. tongue natttaxi

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

21 Inlägg
18 mars 2012
#14
LiNx skrev:
Nemesis_volvo skrev:
Plankpojk skrev:
Åkte också i Sthlm nattetid. Åkte väl 25 km, han stängde av taxametern när den passerade 800. Fick betala 1000 spänn. Sjukt dyrt
När jag väl är ute i stockholm brukar ja mest ta svarttaxi enbart pga de är billigare . Tex från centralen till hässelby 200 kr ungefär .

Hade ja åkt 3 mil o sen få 1200 spänn att taxi chaffisien skulle ha hade ja sagt du får 500-600 spänn om han inte godtagit de hade ja bett han tillkalla polis för vissa lurar sina kunder speciellt turister
Mjo, men dom svarta bilarna är svåra o hitta morgontid. Brukar ta dom ibland oxå, 200-250 spänn helgnatt  fr City\Söder ut till Haninge.

Men 1200 för knappt 3 mil en lördagmorgon är ju sannolikt galet
Har du sparat kvittot ? annars lär de bli en del strul .

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#15
Nemesis_volvo skrev:
Plankpojk skrev:
LiNx skrev:

Natthelg taxa är ju som dyrast speciellt under helgen..

De sjuka är att vi åkte vid 10 på morgonen
Jaha, jag trodde du menade typ 4 på morgonen..
Vid 10 lät de svindyrt, såvida du inte åkte nån 9-sitsig eller nått
Värtahamnen ? Har för mig de kommer in en båt vid 9-10 snåret . Säkert det inte var 7 pers med ett par plattor alkohol vardera?

Och vid 10 är det inte köer .
Stämmer bra, båten kom in 09.30 i Värtahamnen och vi tog väl taxin precis innan 10 tiden. 2 pers, 1 platta öl och 2 små kabinväskor + ryggsäck. Så vi reste ändå "lätt"

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#16
Nemesis_volvo skrev:
LiNx skrev:
Nemesis_volvo skrev:

När jag väl är ute i stockholm brukar ja mest ta svarttaxi enbart pga de är billigare . Tex från centralen till hässelby 200 kr ungefär .

Hade ja åkt 3 mil o sen få 1200 spänn att taxi chaffisien skulle ha hade ja sagt du får 500-600 spänn om han inte godtagit de hade ja bett han tillkalla polis för vissa lurar sina kunder speciellt turister
Mjo, men dom svarta bilarna är svåra o hitta morgontid. Brukar ta dom ibland oxå, 200-250 spänn helgnatt  fr City\Söder ut till Haninge.

Men 1200 för knappt 3 mil en lördagmorgon är ju sannolikt galet
Har du sparat kvittot ? annars lär de bli en del strul .
Jep, kvittot är sparat. men frågan är hur överklagar man en resa... roll bara ringa in o göra nån anmälan el?

21 Inlägg
18 mars 2012
#17
LiNx skrev:
Nemesis_volvo skrev:
LiNx skrev:

Mjo, men dom svarta bilarna är svåra o hitta morgontid. Brukar ta dom ibland oxå, 200-250 spänn helgnatt  fr City\Söder ut till Haninge.

Men 1200 för knappt 3 mil en lördagmorgon är ju sannolikt galet
Har du sparat kvittot ? annars lär de bli en del strul .
Jep, kvittot är sparat. men frågan är hur överklagar man en resa... roll bara ringa in o göra nån anmälan el?
Ja . Ja ring in till bolaget först om inte så kan du köra en snyftartikel i Aftonbladet . " Taxibolag lurar kunder på tusentals kronor " Inte så kul med dålig publicitet för dom

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
18 mars 2012
#18
Här åker du en resa på 2mil för 500kr.

Audis in Scandinavia Crew

564 Inlägg
18 mars 2012
#19
Det är fri prissättning, enda kravet är att de ska ha den där klisterlappen med taxor och ett jämförelsepris. Om man inte tittar på den så kan man bli rejält blåst, man kan se att friåkarna brukar stå t.ex. vid färjeterminalerna i värtan, vid centralen och vid flygplatserna där det kommer mycket folk utifrån som inte har koll på vad det bör kosta.

424 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
#20
Ska nog kontakta dom först o sen hota me att ta de vidare smile Ca 500 till Max 600 hade denna resa kostat o då jämnför jag mot nattepriser när jag vanligtvis åker mest men inte 100% mer så de landar på 1200..

Men men, aja man får väl lära sej den hårda vägen i västa fall.

Tack för tipsen boys smile


Sök