Gör även en liten update på dörrarna!
Har dämpat dörrarna med Hollywoods Roadkill-matta för att ge högtalarna ännu bättre förutsättningar.
När jag ändå hade de löst så passade jag på att förbättra lite med
Dörrpanelerna var enbart ditsatta med smältliv, vilket efter ett tags spelande inte längre ville hålla ihop riktigt, utan släppte så panelerna började fladdra i hörnen. Detta hade lätt kunnat åtgärdas med nytt smältlim men då jag inte känner för att riva av och limma om hela tiden så va de bättre att göra det riktigt
Blev lite glasfiber på baksidan, så vet jag att det håller och dessutom är tätt
Och såhär en dag innan vi drar till vallåkra så fick jag mina nya middar, en snabb och enkel uppgradering trodde jag men visade sig att dessa högtalare var 170mm istället för 165mm som är standard. Mina bafflar fräste vi ju ner en försänkning som var så pass stor att mina 165mm middar gick i med ett par mm spelrum till filten att ligga på. Dessa hålen var alltså 167-168mm. Jag tror ni förstår problemet.....
Lite fetare var dom dock, även om de gamla middarna var riktigt rejäla.
Hur fixar man detta på ett enkelt sätt då?
Till att börja med får man klä av dörrsidan, jag valde att bara klä av nedre delen där högtalarna sitter.
Sen va det bara att gå loss med tryckluft-slipen. Vet inte vad jag hade gjort utan den!
Några minuters jobb och plötsligt så passade dom rackarna!
För att det inte skulle se så förjävligt ut så a de bara o plocka fram tyget och spraylimmet!
Har tyvärr bara en bild på när jag håller på o klä dörrsidan, den är alltså långt ifrån klar på bilden.
Inkoppling med lödning av kablar osv tog en del tid och mörkret kom snabbt så tyvärr har jag inga bilder på hur det ser ut i bilen men det kommer senare!
Har bara precis lyssnat så att de spelar så jag vet tyvärr inte särskilt mycket om ljudet i högtalarna än.
Däremot blev jag ganska positivt överraskad när jag väl såg middarna i verkligheten, tycker inte dom va särskilt snygga på bild men dom ser faktiskt riktigt snygga ut i verkligeheten och dom gör sig grymt bra i bilen! Faktiskt betydligt bättre än de gamla middarna. Sen har dom ju nästan dubbla effekttåligheten så dom ska nog trivas bättre på mitt steg
Ska snart sova och sen blir det upp riktigt tidigt så man hinner fixa de sista på bilen och sen bär det av med husvagnen mot Helsingborg!
Ska ni till vallåkraträffen kommer ni förmodligen se bilen live och kanske även få höra den lite