Varnings lampa på V70

Racefactory
3 april 2012 · 180 Inlägg

Purrre skrev:

Racefactory skrev:

Purrre skrev:
Värmepaketet eller kylaren brukar läcka på dessa.

Har tittat men syns inte men. kanske inte syns så bra?

Brukar vara i skarven på kylaren, du lär ta bort plasten under kylaren för att se, sen med värmepaketet borde du känna lukt inne i bilen eller att rutorna immar igen.

Jaa framrutan vill imma igen lite. nu när jag tänker på det.

danneda740 Lastbilschaufför
3 april 2012 · 213 Inlägg

Racefactory skrev:

Purrre skrev:

Racefactory skrev:

Har tittat men syns inte men. kanske inte syns så bra?

Brukar vara i skarven på kylaren, du lär ta bort plasten under kylaren för att se, sen med värmepaketet borde du känna lukt inne i bilen eller att rutorna immar igen.

Jaa framrutan vill imma igen lite. nu när jag tänker på det.

Testa då att ställa upp vredet på rutan och ha full värme på när bilen är fullvarm. blir det då imma är det v-paketet utan tvekan. eller slang/slangreturen som har hoppat ur läge eller börjar bli dåligt.

En rostfri bil är en bra bil! :)
Purrre Personbils tekniker
3 april 2012 · 238 Inlägg

Racefactory skrev:

Purrre skrev:

Racefactory skrev:

Har tittat men syns inte men. kanske inte syns så bra?

Brukar vara i skarven på kylaren, du lär ta bort plasten under kylaren för att se, sen med värmepaketet borde du känna lukt inne i bilen eller att rutorna immar igen.

Jaa framrutan vill imma igen lite. nu när jag tänker på det.

Okej, ja då kan det vara värmepaketet, som tur är det lätt att byta på dom där bilarna smile

Racefactory
3 april 2012 · 180 Inlägg

Purrre skrev:

Racefactory skrev:

Purrre skrev:

Brukar vara i skarven på kylaren, du lär ta bort plasten under kylaren för att se, sen med värmepaketet borde du känna lukt inne i bilen eller att rutorna immar igen.

Jaa framrutan vill imma igen lite. nu när jag tänker på det.

Okej, ja då kan det vara värmepaketet, som tur är det lätt att byta på dom där bilarna smile

Åh det låter bra smile Får testa fylla på sen köra fullt på rutan smile om inte blir imma då ?

Purrre Personbils tekniker
3 april 2012 · 238 Inlägg

Racefactory skrev:

Purrre skrev:

Racefactory skrev:

Jaa framrutan vill imma igen lite. nu när jag tänker på det.

Okej, ja då kan det vara värmepaketet, som tur är det lätt att byta på dom där bilarna smile

Åh det låter bra smile Får testa fylla på sen köra fullt på rutan smile om inte blir imma då ?

Då kan det bara ha sjuknit efter i behållaren pgr av luft som nån annan skrev smile eller om givaren i burken gått sönder, kolla/fyll på glykol 50/50 och se om det fortsätter sjunka.

Racefactory
3 april 2012 · 180 Inlägg

Purrre skrev:

Racefactory skrev:

Purrre skrev:

Okej, ja då kan det vara värmepaketet, som tur är det lätt att byta på dom där bilarna smile

Åh det låter bra smile Får testa fylla på sen köra fullt på rutan smile om inte blir imma då ?

Då kan det bara ha sjuknit efter i behållaren pgr av luft som nån annan skrev smile eller om givaren i burken gått sönder, kolla/fyll på glykol 50/50 och se om det fortsätter sjunka.

'

Va ute nyss och kolla i behållarn och det var nästan tomt. Men får testa imorn. Återkommer.

Lyngmo
4 april 2012 · 466 Inlägg

okej kanske det som är felet då big_smile ..... om du ska fråga något nästa gång, lägg upp en bild och förklara dig lite tydligare. ha d

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang