Jag hade valt R8 (även med V8, men helst en V10 såklart) av den enkla anledningen att oavsett vilken bil man köper så är man aldrig snabbast. GT-R är snabbare och mer prestanda för pengen, men man blir ändå ifrånkörd av nån annan tokstolle med ännu mer pengar. Men R8 är nåt så gud-in-i-helv-te snygg och snyggare ju långsammare den går Men det är ju min åsikt, du får själv komma på din...
Jag hade valt R8 (även med V8, men helst en V10 såklart) av den enkla anledningen att oavsett vilken bil man köper så är man aldrig snabbast. GT-R är snabbare och mer prestanda för pengen, men man blir ändå ifrånkörd av nån annan tokstolle med ännu mer pengar. Men R8 är nåt så gud-in-i-helv-te snygg och snyggare ju långsammare den går Men det är ju min åsikt, du får själv komma på din...
Zacke jag tycker att han har rätt
Men heeeeey, jag skrev ju att det är MIN åsikt, ni får komma på er egen haha
Jag tycker att r8an utstrålar mycket mer "supersportbil"-känsla än en Nissan som ser mer alldaglig ut. Hade lätt valt r8an då den lär få mer uppmärksamhet av folk på gatan och så tror jag att den har bättre andrahandsvärde.
Bara mina tankar, jag säger naturligtvis inte att det ÄR så
Se till att det är en äkta 2010 om du ska ha GT-R. Detta skiljer en 09 mot en 10:
- Förbättrad tid på nurburgring: 7:26.7 - Förändring av framfjädrar och styvhet i dämparna - Ökad styvhet av bakre bussningar - Ändrad logik som styr kraftfördelningen mellan fram- och bakaxeln - Ändrad logik i växellådans styrenhet vid automatläge. - Ytterligare två NACA kylkanaler i diffusern bak - Större diameter på rör till oljekylare - Styvare växellådsfäste - Ändrad balans i den elektroniska bromkraftsfördelningen - Förändrad konstruktion av dämpningsfjädern i bakbromsar - Modifierade luftutsläpp för bromsar - Ny isolering i baksätet. - Bättre navigator/display med stöd för backkamera osv.. - Lägre avgasutsläpp
Jag hade helt klart valt GT-R eftersom jag personligen tycker att den känns mer ungdomlig än en R8 som är en bil för lite äldre med alldeles för stor plånbok (bara min åsikt), men visst GT-R:en är långt ifrån billig men man får ju mer åka för pengarna
Ärligt talat så skulle jag struntat i all prestanda på pappret för respektive bil. Hur ofta får man användning får bilens maximala acc siffror eller hur många g i sidleds bilen klarar runt i en ring? Samma sak gäller för en bils tid runt ringen. Säkert jättebra grejer om du ska ha bilen som banbil, men helt ärligt så väljer man antagligen nånting annat än en GTR eller R8 om man ska ha banbil. Jag personligen hade valt nånting lätt och billigt i drift som en super 7 för banbilsbruk.
Köp den bil du tycker är roligast och intressantast. I mina ögon så är R8an en sportbil i mängden medan GTR är en intressantare bil pga sina tekniska lösningar. Skulle inte förvåna mig om GTRens exteriör står sig bättre med tiden just pga att det känns mer funktion före form.
Men skit i vad jag och alla andra tycker och köp den bil DU vill ha.
Med tanke på att det släpps en ny gtr varje jävla år och de äldre förlorar så mkt värde pga detta så vill jag nog rekommendera audi r8 men försök att klämma ut till en v10 isf.
Och det säger en f.d Skyline fantast
Båda bilar är grymma och mit tips är att provköra båda två på en och samma dag och gå efter magkänslan eftersom det är trots allt du som ska köra och pröjsa för bilen
Att döma av alla kommentarer så har du 2 val 1:om du vill ha en snabb bil som är inriktad till 100% på prestandan köp en GTR 2:vill du ha en bil som ser snygg ut på stan som du kan styla med och vara "cool" i köp en R8. MVH
I egenskap av någon som aldrig skulle ha råd med någon av bilarna säger jag GT-R. Snyggare, snabbare och mer prisvärd. Råttan köps bara av folk som inte har råd med en Lambo, lite som Boxstern är mot 911:an.