3321
Sök

22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 301 Inlägg
17 april 2012
JsoooN skrev:
dadooo skrev:
men  om man ser de från detta perspektivet,  snuten hade inte på blåljusen hela tiden eller sirenerna, samt att det är en civil, då kan de bli svårt och veta att det just är poliser ? eller har jag kanske fel ?

för det tar ju en stund innan man fattar att det är civil bil

Om man kikar på de stora skyltarna strax efter att han kört om zigenarbussen så ser det ju dock ut som att det blinkar blått på dom som jag kan tänka mig kommer från polisbilens blixtljus eller har jag helt fel?

Och dom använder ju också ljustutan för att påkalla hans uppmärksamhet som man ser innan dom kör om.

Aja folk får tycka vad dom vill men sådant gnäll som från denna "Jens" får mig att se rött.

dom hade blåljusen hela tiden vad jag kan se
satt oxå och kollade efter reflexer

hade dock ljudet avstängt

men blåblink är inget man reagerar på om dom kommer i kapp en bil i 100km/h snabbare än vad man kör

tycker faktist att utrycknignsfordonen är väldigt svåra att höra vart dom kommer ifrån rätt värdelöst flera gånger jag tittar runt över allt utan att se dom sen kommer dom långt bort som fan bakom en massa hus

Kör fort så hinner inget hända...

388 Inlägg
17 april 2012
Growe skrev:
JsoooN skrev:
dadooo skrev:
men  om man ser de från detta perspektivet,  snuten hade inte på blåljusen hela tiden eller sirenerna, samt att det är en civil, då kan de bli svårt och veta att det just är poliser ? eller har jag kanske fel ?

Om man kikar på de stora skyltarna strax efter att han kört om zigenarbussen så ser det ju dock ut som att det blinkar blått på dom som jag kan tänka mig kommer från polisbilens blixtljus eller har jag helt fel?

Och dom använder ju också ljustutan för att påkalla hans uppmärksamhet som man ser innan dom kör om.

Aja folk får tycka vad dom vill men sådant gnäll som från denna "Jens" får mig att se rött.

men blåblink är inget man reagerar på om dom kommer i kapp en bil i 100km/h snabbare än vad man kör

tycker faktist att utrycknignsfordonen är väldigt svåra att höra vart dom kommer ifrån rätt värdelöst flera gånger jag tittar runt över allt utan att se dom sen kommer dom långt bort som fan bakom en massa hus

Beror på men på en sån stor väg som denna så borde man ha en ganska bra sikt bakåt ändå tycker jag förutsatt att det inte var någon riktig rallykurva precis innan polisbilen körde om. P:

Sen kanske jag är ensam om att kika backspeglarna var femte sekund typ. big_smile

347 Inlägg
17 april 2012
Vet inte hur du funkar men blåljus ser man ju i ögonvrån när bilen knappt är inom synhåll ens. Ibland kan det vara xenon som ger ett sådant ljus men missar man blåljus på en bil bakåt då har man helt tokigt inställda speglar eller rätt bra tunnelseende. Man får ju blinket rakt på sig i ansiktet om speglarna står rätt. Har då aldrig blivit överraskad av en bil under utryckning i hög hastighet.

Growe skrev:
JsoooN skrev:
dadooo skrev:

Dahlgren
450 Inlägg
17 april 2012
Enligt mig så var både mc förare och polisen idioter.
Mc föraren kör som en idiot med en 17 årig brud bakom ryggen?!?
Polisen utsätter mc föraren för livsfarlig fara då de jagar han i en sådan hög hastighet så att minsta lilla misstag innebär döden för mc föraren, och mc föraren hade inte precis gjort något extremt olagligt för att poliserna skall fortsätta jaga han i över 200km/h.
Det hade varit skillnad om han var efterlyst för ett rån/mord eller något annat. Men köra lite för fort och köra mot rött borde inte göra att polisen vill utsätta mc föraren och den 17åriga tjejen för livsfara och köra i över 200km/h då de även riskerar att själva bidra till en trafikolycka med civila personbilar. De var ju nära när de körde i ca 200km/h utan sirener/blåljus på när en bil lägger sig framför och polisen utbrister men sväng då ditt jävla mähä. bilen framför visste ju inte ens att det var en polis. och det kunde lätt ha lett till en seriekrock då det var ganska många bilar i farten!

Så enligt mig så är både mc förare och polisen idioter.
När de ändå hade tillgång till en helikopter så hade de väll bara kunnat vänta på att mc föraren stannade och tagit han på det viset? Någon gång så blir det ju tomt i tanken. eller så hade han insett att han inte kan fly från en helikopter.. Tragisk händelse detta!

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
17 april 2012
discokapten skrev:
CHEEVA skrev:
Mack skrev:

Egentligen inte.
Människor som människor.

egetligen så är det skillnad...poliserna är de som ska hålla lag och ordning i samhället, hur funkar det när de själva klart och tydligt medvetet bryter mot lagen ? Tycker att de poliser som agerar på detta viset ska förlora jobbet illa kvickt... inte vill jag möta en sån idiot med pistol i byxan, är ju inte direkt någon man kan lita på

hade det hänt när de var ur tjänst så hade de så klart inte spelat någon roll ...

Varför detta rabiata snuthat? Kollat förmycket på tv? Eller har du fått stryk för att du varit uppkäftig?

är väl inget snuthat ? tycker bara att lagens väktare bör ha lite större krav på sig... kan inte de följa lagen varför ska då vi ?

Nej jag har inte fått stryk för att jag varit uppkäftig eller kollat för mycket på tv... har därimot varit i kontakt med polisen flera gånger, de har en gång överraskat mig posetivt det var när grannens bil blev stulen... gärningsmannen var tagen inom 15 minuter pga effektivt arbete, det är allt för sällan de tillämpar effektivt arbete

om du nu så jätte gärna vill veta exakt vad som gjort att jag tycker illa om de så kan vi ta det via pm

Totalt okunnig
413 Inlägg
17 april 2012
Jag kanske har missat ngt här men sen när blev det olagligt för polisen att köra över hastighetsgränsen under utryckning?

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar

16 Inlägg
17 april 2012
A-Dahlgren skrev:
Enligt mig så var både mc förare och polisen idioter.
Mc föraren kör som en idiot med en 17 årig brud bakom ryggen?!?
Polisen utsätter mc föraren för livsfarlig fara då de jagar han i en sådan hög hastighet så att minsta lilla misstag innebär döden för mc föraren, och mc föraren hade inte precis gjort något extremt olagligt för att poliserna skall fortsätta jaga han i över 200km/h.
Det hade varit skillnad om han var efterlyst för ett rån/mord eller något annat. Men köra lite för fort och köra mot rött borde inte göra att polisen vill utsätta mc föraren och den 17åriga tjejen för livsfara och köra i över 200km/h då de även riskerar att själva bidra till en trafikolycka med civila personbilar. De var ju nära när de körde i ca 200km/h utan sirener/blåljus på när en bil lägger sig framför och polisen utbrister men sväng då ditt jävla mähä. bilen framför visste ju inte ens att det var en polis. och det kunde lätt ha lett till en seriekrock då det var ganska många bilar i farten!

Så enligt mig så är både mc förare och polisen idioter.
När de ändå hade tillgång till en helikopter så hade de väll bara kunnat vänta på att mc föraren stannade och tagit han på det viset? Någon gång så blir det ju tomt i tanken. eller så hade han insett att han inte kan fly från en helikopter.. Tragisk händelse detta!

Så med ditt tänk så är det bara att köra som ett svin i trafiken då, kommer snuten så gasa värre så ska dom sluta jaga? Sen imorgon kör samma bil över din morsa, hur tänker du då? Äh han körde som ett svin och ingen fick tag på honom för att snuten ska ju släppa, så det är lugnt........eller så tänker du nog att snuten är ett par idioter som inte fått tag på denna person tidigare då då haft 100 chanser innan.......men dom skulle ju sluta jag, lr?

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
A-Dahlgren skrev:

Jag tror fortfarande tanken i helikoptern sinar fortare än tanken i motorcykeln, och då hade det inte funkat med ovanstående plan..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
A-Dahlgren skrev:

Jag tror fortfarande tanken i helikoptern sinar fortare än tanken i motorcykeln, och då hade det inte funkat med ovanstående plan..

+ att helikopter är dyrt att ha uppe i luften hela tiden och den kan inte flyga i tunnlarna .
hade han kommit igenom bommen som han dumt nog smällde med så hade han nog kommit undan polisen i tunnlarna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

448 Inlägg
17 april 2012
tycker inte polisen gjort något fel, sen väldigt ansvarslöst av föraren av mc,speciellt när han har passagerare dessutom.
tragiskt att han skulle behöva dö av sin ignorans av hastighet.

Xzit

448 Inlägg
17 april 2012
plankan skrev:
evilaudio skrev:
snuten gör helt rätt...

Klart att du tycker det -
för enligt dig gör polisen jo aldrig fel eller hur -
och dom har jo heller aldrig krockat eller riskerat andras säkerhet under några av dessa "vansinne's jakter" roll

Med tanke på att det sitter en oskyldig passagera bak på hojen som inte kan göra ett skit mera än sitta fint kvar på sin plats -
och när han nu ganska uppenbarligen inte vill stanna - vem hettsar då livet på den stackaren......

Nej,polisen har gjord fel här

Har man ett reg nr och kan se att det stämmer på höjen man "jagar" så bör polisen backa.
Sedan kan dom påbörja en utredning söka upp ägaren till hojen och ta det därfrån.

Hade dom gjord det hade säkerligen killen varit i livet idag

'fanns ju ingen regskylt....

Xzit

OUTLAW1
17 april 2012
turboforssen skrev:
Mack skrev:
A-Dahlgren skrev:

+ att helikopter är dyrt att ha uppe i luften hela tiden och den kan inte flyga i tunnlarna .
hade han kommit igenom bommen som han dumt nog smällde med så hade han nog kommit undan polisen i tunnlarna

ja visst för helikoptern kan ju inte flyga vidare över tunneln eller stå ovanför o bevaka både in o ut ur tunneln eller???
Har du någonsin suttit i en helikopter??
Hade inte föraren kört över sin förmåga hade han sett att bommarna var nere och han  hade kunnat sänka farten i tid och ndvikit sin död..detta har inget med poliserna att göra utan om körskicklighet och förmåga att bedömma hastighet o ch faror...Killen tog ju ned hastigheten flera gånger under filmandet och polisen var ju tillomed han i röven ett par gånger inne i stan..

nu e det ju så illa att killen dog men om han kommit undan hade han då hyllats av alla på garaget,sporthoj.com,zatzy mm ...JA TVEKLÖST!!

nu blev det inte som den oansvariga 22 åringen ville och med bristande respekt för hastighet,motorcykeln,sin tjej,sin omgivning mm så gick det som det gick...

Att sedan skylla på polisen i detta fallet...ja  det e lite väl white trash varning tycker jag...

Ungefär samma som han som sköt en (ursäkta ordvalet) neger i USA i självförsvar just för att han svart...
Hur jävla DUM får man bli...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 april 2012
OUTLAW1 skrev:
turboforssen skrev:
Mack skrev:

ja visst för helikoptern kan ju inte flyga vidare över tunneln eller stå ovanför o bevaka både in o ut ur tunneln eller???
Hade inte föraren kört över sin förmåga hade han sett att bommarna var nere och han  hade kunnat sänka farten i tid och ndvikit sin död..detta har inget med poliserna att göra utan om körskicklighet och förmåga att bedömma hastighet o ch faror...Killen tog ju ned hastigheten flera gånger under filmandet och polisen var ju tillomed han i röven ett par gånger inne i stan..

nu e det ju så illa att killen dog men om han kommit undan hade han då hyllats av alla på garaget,sporthoj.com,zatzy mm ...JA TVEKLÖST!!

nu blev det inte som den oansvariga 22 åringen ville och med bristande respekt för hastighet,motorcykeln,sin tjej,sin omgivning mm så gick det som det gick...

Att sedan skylla på polisen i detta fallet...ja  det e lite väl white trash varning tycker jag...

Ungefär samma som han som sköt en (ursäkta ordvalet) neger i USA i självförsvar just för att han svart...
Hur jävla DUM får man bli...

hur ska en helikopter kunna bevaka en tunnel med typ 7 olika utgångar och kan lätt vända utan att synas för att få 7 till i andra riktningen ????
hyllar absolut inte föraren utan tycker att han har ingen att skylla på förutom han själv .
polisen har inte gjort nått fel alls i detta fallet

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

14 301 Inlägg
17 april 2012
JsoooN skrev:
Growe skrev:
JsoooN skrev:

Beror på men på en sån stor väg som denna så borde man ha en ganska bra sikt bakåt ändå tycker jag förutsatt att det inte var någon riktig rallykurva precis innan polisbilen körde om. P:

Sen kanske jag är ensam om att kika backspeglarna var femte sekund typ. big_smile

du och jag hade säkert inte haft några problem
men du har nog själv sätt hur jävla dumma del folk är i trafiken så man kan knappast räkna med att föraren ska se en polisbil i 200+ när dom inte ens ser en stor buss som närmar sig i 10-15km/h snabbare än den blinda bilisten smile

159 Inlägg
17 april 2012
OUTLAW1 skrev:

Har du någonsin åkt i Södra länken? smile
Senast redigerat av cARLBOM (17 april 2012)

Forummoderator
26 391 Inlägg
17 april 2012
cARLBOM skrev:

Frågan är om han ens har åkt helikopter?
Inte för att jag har det heller, men även jag vet att de inte flyger i särskilt höga farter.
Håller då motorcyklisten 200km/h+, så hinner inte en helikopter en sådan manöver, ens om det hade varit möjligt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

14 301 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
cARLBOM skrev:

Inte för att jag har det heller, men även jag vet att de inte flyger i särskilt höga farter.
Håller då motorcyklisten 200km/h+, så hinner inte en helikopter en sådan manöver, ens om det hade varit möjligt.

även om hojen kör 200+ så är fördelen den att en helikopter kan ta närmaste vägen så det kräver ganska mycket högre fart än 200+ för att köra ifrån en helikopter

men visst södra länken skulle nog ställa till det en aning för dom
men jag tror nog dom gått upp på högre höjd och säkert lyckas sätt honom endå

347 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
cARLBOM skrev:

och dom flygar knappast på 50m höjd i den hastigheten som endel vittnen hävdat med stolpar, mobilmaster hus och annat bös i närheten. Varför skulle dom?

Läste på flashback att polisen vid tillfället av krashen hade blåst av jakten med bilar långt innan och endast följde med helikopter på distans.

Allt började och slutade med föraren på mc-n.

*Hade han kört lagligt hade det aldrig hänt
*Hade han stannat när han fick snuten bakom sig hade det inte hänt
*Hade polisen aldrig startat jakten hade han troligtvis ändå kört 200+ precis som han gjorde när polisen först såg han

Löjligt att skylla detta på polisen. Får man blåljus så stannar man annars så får man själv ta konsekvenserna för vad som händer

14 301 Inlägg
17 april 2012
davel skrev:
Mack skrev:
cARLBOM skrev:

och dom flygar knappast på 50m höjd i den hastigheten som endel vittnen hävdat med stolpar, mobilmaster hus och annat bös i närheten. Varför skulle dom?

Läste på flashback att polisen vid tillfället av krashen hade blåst av jakten med bilar långt innan och endast följde med helikopter på distans.

*Hade polisen aldrig startat jakten hade han troligtvis ändå kört 200+ precis som han gjorde när polisen först såg han

Löjligt att skylla detta på polisen. Får man blåljus så stannar man annars så får man själv ta konsekvenserna för vad som händer

grejen är att det är så meningslöst att fortsätta att jaga en hoj för dom vet att dom ALDRIG får tag på honom om han inte krockar eller ramlar omkull vad är det då för mening att ens försöka?

bättre att bara lägga ner så viktigt är det jhu inte 

sen att han enbart har sig själv att skylla att han körde ihjäl sig själv är jhu sant
men det kunde ha slutat värre att även den 17åriga tjejen som faktist inte hade något större val än att sitta kvar på hojen frivlligt eller ofrivlligt..

jag personligen hade försökt stannat och släppt av henne direkt istället för att riskera hennes liv
men en 22åring tänker inte speciellt smart och en 17åring har verkligen inte något större förstånd att förstå vad som är farligt eller ej

16 197 Inlägg
17 april 2012
Growe skrev:
davel skrev:
Mack skrev:

grejen är att det är så meningslöst att fortsätta att jaga en hoj för dom vet att dom ALDRIG får tag på honom om han inte krockar eller ramlar omkull vad är det då för mening att ens försöka?

bättre att bara lägga ner så viktigt är det jhu inte 

sen att han enbart har sig själv att skylla att han körde ihjäl sig själv är jhu sant
men det kunde ha slutat värre att även den 17åriga tjejen som faktist inte hade något större val än att sitta kvar på hojen frivlligt eller ofrivlligt..

jag personligen hade försökt stannat och släppt av henne direkt istället för att riskera hennes liv
men en 22åring tänker inte speciellt smart och en 17åring har verkligen inte något större förstånd att förstå vad som är farligt eller ej

enligt hennes blogg så va deras största intresse s.k "vansinneskörning"

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök