Klart som fan att det är han på hojjens fel.. Hur kan det vara någon annans fel att han inte stannade? Lätt att bli övermodig när man sitter på en sån snabb maskin, men det är en annan historia. MEN, viktigt med stora bokstäver, MEN, bara för att mc föraren gjorde fel, och fick betala med sitt liv, så betyder det ju såklart inte att polisen inte gjort något fel :S, vad är det för konstigt argument. Efter 20 min i klippet så kör civilbilen så fort han kan, ända tills jakten tar slut, och jakten är över 1 timme, så i mer än 30 min körde snuten alldeles för fort och farligt, även fast han aldrig var i närheten av hojjen OCH att det fanns fler polisbilar som var närme mcn OCH att det fanns en helikopter som hade koll. Just den civilbilen kunde lugna ner sig och låta andra bilar som är närmre sköta det. Så 240-250 på 90 väg när det är mycket bilar på vägarna, är inte farligt och vårdslöst, bara för att det är en polisbil?
Skulle vilja läsa folks kommentarer om jag ladda upp en bild när jag kör min bil på det sättet och dom hastigheterna, för egentligen är det samma sak, eftersom civilaren var borta ur jakten efter 20 minuter men ändå fortsatte köra som om han var med, i 30 minuter!!
Hoppas ingen får snetändning nu, simma lugnt. Mvh
Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -