killercow skrev:
CarpeDiem skrev:
Ett tips: På onsdag klockan 21:30 (Tv4), kommer Kalla Fakta handla om MC-olyckan.
Gillar inte den typen av program. känns som dom som gör såna program redan innan dom börjat spela in tagit ställning. sen vinklar dom det utifrån de
visst kan det vara så men det är upp till betraktaren att ta till sig faktan.
Tycker det är bra att det blir lite liv om en sån här händelse
istället för att allt ska tystas ner.
Det första polisen går ut och säger är att dom inte var i närheten när olyckan som hände.
Detta är en röd tråd i alla döttsolyckor som poliserna haft något att göra med.
Polisen har aldrig jagat bilen utan dom har kommit straxt efteråt.
Dom säger oxå att dom har jagat bilen men straxt innan olyckan avbrutet jakten.
Det är jävligt märkligt att det ALLTID är så!
Jag anser att polisen faktist mörkar dom faktiska omständigheterna.
Det finns dessutom mängder med gånger polisen kört på oskyldiga vid div jakter och utryckningar där oskyldiga skadats kraftigt.
Att detta tas upp borde ses posetivt ur alla synvinklar.
Dom mesta olyckor som polisen är inblandade i är olyckor som städas undan sjukt fort.
Minns när 2polisbilar påväg till samma utryckning krockade i ett stort kors här i örebro med skaplig sikt i
efter 10minuter fanns det inte ett spår efter polisbilarna.
Med andra ord dom vill få undan bevisen hur polisen beter sig i trafiken.
Åkte från ett bad med fullastad buss med skolungar när jag hörde sirenerna från en polisbil
efter några sec kom dom ut genom en tunnel i centrala örebro i en fart en bit över 100blås
och passerade trafiken på fel sida av helsträckad linje och man såg att däcken verkligen jobbade för att inte bilen skulle gå ut på sladd vid omkörningen.
Hade polisbilen fått sladd hade dom planterat snutbilen rakt i fronten på min buss.
Har oxå blivit omkörd av en polisbil som körde så fort att när han svängde understyrde så pass mycket att han överkompenserade så när greppet kom tillbaka så hamnade han på trottaren efter att ha prickat en refug.
Det lustiga var att jag svängde in på samma gata och fick bromsa för polisen
som tappade all fart pga farten som en blind hade förstått att det ej skulle fungera att svänga där.
Vid nästa sväng körde idioten EXAKT lika fort i böjen med samma grepp problem!
Fick sakta in ännu en gång för att inte köra på idioten. fast jag körde lagligt i lagom tempo.