2646
Sök

Chevrolet Monte Carlo -70

Det här är en projekttråd om min Chevrolet Monte Carlo från -70. Innan jag bestämde mig för att fixa i ordning bilen har den stått i en lada i 20 år. Det satt då en 400 motor i men har nu bytt till en smått vässad 350. Drar helt... Visa mer

98 732 Visningar
Uppdaterades senast 19 november 2013
Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
27 januari 2013
Thunderbird88 skrev:
Nitr00x skrev:
Jag ska var ahelt ärlig, Jag har aldrig sett charmen i -70 Monte Carlo

http://www.youtube.com/watch?v=uBdgFDnEJfE
How about now? cool

haha ja men racebilar är nått helt annat då kommer man ju till och med undan med en Monza smile

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 januari 2013
Nitr00x skrev:
Thunderbird88 skrev:
Nitr00x skrev:
Jag ska var ahelt ärlig, Jag har aldrig sett charmen i -70 Monte Carlo

http://www.youtube.com/watch?v=uBdgFDnEJfE
How about now? cool

haha ja men racebilar är nått helt annat då kommer man ju till och med undan med en Monza smile

Det är iofs sant roll Dock så är Vega är grymma, går inte att trassla sig ur, gatbil som racebil wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
27 januari 2013
Ska inte chata sönder denna fina projekttråd nu men ja du har rätt

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

101 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
Nitr00x skrev:
Jag ska var ahelt ärlig, Jag har aldrig sett charmen i -70 Monte Carlo MEN jag diggar vad du gjort med din, framförallt motorutrymmet

Kämpapå snart sommar

Tack, förstår inte hur du inte kan göra det, älskar den! Fast utan gubblister och vinyltak då.. wink Men riktigt kul att höra tack ska du ha!smile

101 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
Camaro-Iroc-z28 skrev:
Fint Bygge du har

Tack smile

5 Inlägg
29 januari 2013
Camaro-Iroc-z28 skrev:
Fint Bygge du har

Är den klar nu eller mycket kvar på den?

Micke

101 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Camaro-Iroc-z28 skrev:
Camaro-Iroc-z28 skrev:
Fint Bygge du har

Haha nix inte klar.. Några funktioner har kopplats in nu som tuta o lysen fram men nu ska de gamla kablarna i instrumentbrädan bytas ut mot de nya... Lättare sagt än gjort;)

58 Inlägg
30 januari 2013
snyggt! brukar inte gillar amerikanare men du gör ju ett bra jobb och tror den kommer bli riktigt bra i slutändan! är den klar till sommaren? kommer följa den smile

101 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
adnerhill skrev:
snyggt! brukar inte gillar amerikanare men du gör ju ett bra jobb och tror den kommer bli riktigt bra i slutändan! är den klar till sommaren? kommer följa den smile

Tack, skulle inte varit utan mina medhjälpare smile Hoppas verkligen det , kul ! smile

101 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Nu funkar halv- & helljus aand positionsljus! All kabeldragning är så gott som klar , nu ska det kopplas in... "bara" wink
Slänger in en bild på skönheten..

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178073/178073-abb4f299c347a366e15202524f25a91b.jpg

94 Inlägg
30 januari 2013
Grymt jobbat! Kul att se en tjej som håller på med jänkare!

Följ mitt projekt Buick Special -65 renovering

5 Inlägg
31 januari 2013
ChevyJ skrev:
Camaro-Iroc-z28 skrev:
Camaro-Iroc-z28 skrev:
Fint Bygge du har

Haha nix inte klar.. Några funktioner har kopplats in nu som tuta o lysen fram men nu ska de gamla kablarna i instrumentbrädan bytas ut mot de nya... Lättare sagt än gjort;)

Elen på gammla jänkare kan vara lite väl härjade då många kockar kan ha varit och kopplat lite väl tokigt och inte lgjort det hela helt rätt under årens gång. Har fått sanera en del el på min Cadillac så nu funkar de perfekt

Micke

101 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Camaro-Iroc-z28 skrev:
ChevyJ skrev:
Camaro-Iroc-z28 skrev:

Elen på gammla jänkare kan vara lite väl härjade då många kockar kan ha varit och kopplat lite väl tokigt och inte lgjort det hela helt rätt under årens gång. Har fått sanera en del el på min Cadillac så nu funkar de perfekt

Haha ja precis, följer man en kabel en bit så hinner den byta färg ett antal gånger haha;)

5 Inlägg
1 februari 2013
ChevyJ skrev:
Camaro-Iroc-z28 skrev:
ChevyJ skrev:

Haha ja precis, följer man en kabel en bit så hinner den byta färg ett antal gånger haha;)

Det är så sant..En kabel på 50cm kvar vara skarvad på 5 ställen och 5 olika färger typ smile

Micke

101 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Camaro-Iroc-z28 skrev:
ChevyJ skrev:
Camaro-Iroc-z28 skrev:

Det är så sant..En kabel på 50cm kvar vara skarvad på 5 ställen och 5 olika färger typ smile

Jaa... Tänk om de gjort det bra vilken bra bil man skulle ha:)

6 Inlägg
4 februari 2013
Tjena!! Robban i Halmstad här...

Jisses vilken kärra du har fått av din farsa...hur snygg modell & lack som helst, och den lär ju bli kul att gasa runt i med tanke att du har en gött vässad 350 i den nu. Bara att säja GRATTIS till en snygg bil :-)

Har ett tips...betr. beställning av delar etc så kolla in www.rockauto.com , dom har BRA priser & dollarn är billig nu, så är man några stycken som sambeställer så blir inte frakten så dyr. Dessutom så är det såpass mkt billigare att beställa därifrån så även om man får betala moms & tull så blir det 1/3-1/2 av priserna jämfört med här i Sverige.

Så ta en titt iallafall :-)

Ska följa ditt projekt.

101 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
LimpingBob skrev:
Tjena!! Robban i Halmstad här...

Jisses vilken kärra du har fått av din farsa...hur snygg modell & lack som helst, och den lär ju bli kul att gasa runt i med tanke att du har en gött vässad 350 i den nu. Bara att säja GRATTIS till en snygg bil :-)

Har ett tips...betr. beställning av delar etc så kolla in www.rockauto.com , dom har BRA priser & dollarn är billig nu, så är man några stycken som sambeställer så blir inte frakten så dyr. Dessutom så är det såpass mkt billigare att beställa därifrån så även om man får betala moms & tull så blir det 1/3-1/2 av priserna jämfört med här i Sverige.

Så ta en titt iallafall :-)

Ska följa ditt projekt.

Haha ja det är helt sjukt! Hoppas den går bra, rädd för att bli besviken... Men tack så mycket smile

6 Inlägg
7 februari 2013
Vassego!!!! :-)

Du det blir säkerligen hur bra som helst, en redigt go & kul gatbil är det.

Så försök nu att vara någorlunda lätt på gasen och var rädd om körkortet i sommar...lättare sagt än gjort, he he he.

Ha de gött

Mvh Robban

101 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
LimpingBob skrev:
Vassego!!!! :-)

Du det blir säkerligen hur bra som helst, en redigt go & kul gatbil är det.

Så försök nu att vara någorlunda lätt på gasen och var rädd om körkortet i sommar...lättare sagt än gjort, he he he.

Ha de gött

Mvh Robban

Ja det blir det nog , men vågar inte hoppas för mycket haha! Äsch då! Prövotiden slut nu så ba o gasaa;)

Sök