2518
Sök

Chevrolet Monte Carlo -70

Det här är en projekttråd om min Chevrolet Monte Carlo från -70. Innan jag bestämde mig för att fixa i ordning bilen har den stått i en lada i 20 år. Det satt då en 400 motor i men har nu bytt till en smått vässad 350. Drar helt... Visa mer

98 733 Visningar
Uppdaterades senast 19 november 2013
I Love Haters
56 Inlägg
15 januari 2013
#161
laurentain skrev:
Obegripligt!!Nej grejorna ska reagera när jag gasar och inte långt efter..Turbo kan japps plastraketer hållas med..

Gör du de på rätt sätt så ska du inte behöva vänta på turbon.

Go BIG or Go home!

10 Inlägg
15 januari 2013
#162
Då laddas det inte hårt...Äh roligare med kompressor rätt pump på rätt plats smile


I Love Haters
56 Inlägg
15 januari 2013
#163
laurentain skrev:
Då laddas det inte hårt...Äh roligare med kompressor rätt pump på rätt plats smile

De går att ladda, och kompressorn "stjäl" ju kraft av motorn vilket inte en turbo gör.

Go BIG or Go home!

10 Inlägg
15 januari 2013
#164
Nu kan det bli långa och tråkiga argumenteringer..Ju mer det laddas ju mer fördröjning och klart en turbo snor kraft det kostar att komprimera hur man än gör.Lägger ner detta!!


I Love Haters
56 Inlägg
15 januari 2013
#165
laurentain skrev:
Nu kan det bli långa och tråkiga argumenteringer..Ju mer det laddas ju mer fördröjning och klart en turbo snor kraft det kostar att komprimera hur man än gör.Lägger ner detta!!

Känner också att det går att dra detta väldigt lång.. Men som du sa med en bil som inte drar allt för mycke (en 350 drar bensin när man gasar och leker, tro mig jag vet) så är turbo ett väldigt bra alternativ eftersom att du kan programera den till att bete sig och ladda som du vill att den ska göra. Om inte annat så är en LS1 aldrig att förakta.
Senast redigerat av EricCarlsson (15 januari 2013)

Go BIG or Go home!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 januari 2013
#167
laurentain skrev:
Obegripligt!!Nej grejorna ska reagera när jag gasar och inte långt efter..Turbo kan japps plastraketer hållas med..

Dimensionera turbon rätt osv så kan du ladda på som fan och få laddtryck riktigt fort.
Automatlåda bakom en turbo motor = oändligt med kraft (känns som det) big_smile

Eller så kör man centrifugal kompressor som jag gör. Varför gör man det?
För att köra intercooler så klart så man slipper alla värmeproblem från roots/twin screw och i vevan då så får man ut mer effekt wink
Senast redigerat av Thunderbird88 (15 januari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

101 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
#168
laurentain skrev:
Obegripligt!!Nej grejorna ska reagera när jag gasar och inte långt efter..Turbo kan japps plastraketer hållas med..

Hahah, turbo är kul med! Men ska jag ha något blir det nog kompressor, tycker det gör sig bäst på en bil som denna smile


Ballfroog
23 januari 2013
#169
skit i turbo och kompressor wink

http://www.summitracing.com/parts/nal-1 … /chevrolet

bara handla hehe

368 Inlägg
23 januari 2013
#170
Man kan ju alltid fylla skuffen me gasflaskor wink


225 Inlägg
23 januari 2013
#171
tycker motorn eller antingen kompressor smile

Mvh David

101 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#172
Ballfroog skrev:
skit i turbo och kompressor wink

http://www.summitracing.com/parts/nal-1 … /chevrolet

bara handla hehe

Haha aa vore något wink


101 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#173
hemmafixarn skrev:
Man kan ju alltid fylla skuffen me gasflaskor wink

Yes haft funderingar på det med, men allt har sin tid, nu ska den få ett ordentligt elsystem så får vi se vad som kommer efter det.. wink


101 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
#174
David_bagge skrev:
tycker motorn eller antingen kompressor smile

Kompressor är fräänt smile


1 Inlägg
24 januari 2013
#175
ja håller med dig Julia  Kompressor is da shit   får se hur min ford kommer att gå med  Paxton  kompressorn

101 Inlägg
24 januari 2013
Trådstartare
#176
robban500 skrev:
ja håller med dig Julia  Kompressor is da shit   får se hur min ford kommer att gå med  Paxton  kompressorn

Ja det ska bli jäkligt kul att få se hur din går sen!


Ballfroog
27 januari 2013
#177

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 januari 2013
#178
358" stötstångsmotor med förgasare som redlinar på 9500 varv är helt fenomenalt. Det allra grymmaste av det grymmaste big_smile
Dom är inte dyra heller bara så ni vet.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
27 januari 2013
#179
Jag ska var ahelt ärlig, Jag har aldrig sett charmen i -70 Monte Carlo MEN jag diggar vad du gjort med din, framförallt motorutrymmet

Kämpapå snart sommar

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 januari 2013
#180
Nitr00x skrev:
Jag ska var ahelt ärlig, Jag har aldrig sett charmen i -70 Monte Carlo

http://www.youtube.com/watch?v=uBdgFDnEJfE
How about now? cool
Senast redigerat av Thunderbird88 (27 januari 2013)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067


Sök