LeafBox skrev:
Slemrotta skrev:
LeafBox skrev:
Alltså, slutar man snusa så får man ju nte bara bättre tänder och sparar en himla massa pengar.
Men att folk inte ska ha valet? Det är riktigt skrämmande.
Tänk på det ett tag, en större makt säger vad du får och inte får göra?
En sak som ENBART drabbar dej själv? Varför? Vad är så hemskt med dessa "smakämnen" så att dom måste förbjudas?
Man får inte sämre tänder av att snusa. Om det är skillnad över huvudtaget så får man bättre tänder av att snusa. Då snuset är "bakteriedödande", vilket medför att man som snusare utsätter munnen/tänderna för mindre skit och får därmed oförändrade/bättre tänder.
Däremot så tar tandköttet stryk av snuset, men inte tänderna Att det inte ska förbjudas just för att den enbart drabbar dig själv... ta alla andra droger tex,
dom drabbar ju bara dom som tar drogen - men ändå förbjuden...
Åter till ämnet: Att förbjuda snus är ju bara löjligt! Har EU-kommissionen så lite att göra att dom måste leta efter skitsaker att styra och ställa över? Herregud...
1. Dont be that guy, alla med 2hjärnceller kunde lista ut vad jag syftade på
2. Då tror jag du inte riktigt har sett drogen in-action.
Skulle snus tex få dej att se saker? Skulle snus få dej att bli paranoid? Skulle du mörda din bästa vän för att han är skyldig dej en snus?
Slut upp...
Ville inte låta nedlåtande mot dig eller så, ville bara klargöra punkt nummer 1 för folk som kanske inte vet. Då jag har märkt att väldigt många tror att man förstör tänderna totalt genom att snusa
2. Beror ju såklart på vad det är för andra droger, var lite otydlig där. Men ta cannabis tex. Känner många som använder det dagligen, även när jag är med. Dom har varken sett saker, blivit paranoid eller mördat pga det. Men går man in på tex LSD, svamp, benzo, amfetamin och liknande, då kan jag absolut hålla med dig fullt ut.
Tilläggas kan göra att dessa som brukar det dagligen i min krets, är en del högutbildade ingenjörer och ekonomer.
Men Sveriges lagar är ju väldigt konstiga ang. berusningsmedel.
Ta alkohol som ett exempel. Flera hundra tusen dör på ett eller annat vis pga alkohol. Folk blir misshandlade, våldtagna, dödade, folk begår självmord, egendom blir förstörd osv osv... Allt pga av att man druckit för mycket alkohol.
Men är det lagligt? Javisst! - Dit jag ville komma, var att det finns så mycket annat som florerar som är så sjukt mycket mer skadligt än vad snus är. Så dessa politiker som tagit fram detta förslag är helt ute och cyklar. Dom vet nog inte riktigt vad dom håller på med tycker jag. Dom borde lägga mer kraft på vettigare saker istället
Ber om ursäkt igen ifall jag uppfattades som nedlåtande eller "fördummade" dig på något sätt över huvudtaget. Inget illa ment.