Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
Har fortsatt med fästena för bladfjädrarna, tillverkar dem av en bit 50x50 fykants järn som jag hade liggandes. Försöker få de lika som orginalet på duettaxeln. Tyvär har jag inte orginal axeln kvar (såldes iväg till en epa kille som rasat sin) så har fått kolla på lite bilder som jag tog när jag rev isär Duetten.
Kapat upp en bit 50x50 balk med vinkelslipen och plasmaskäraren
trevligt med duetter kom bara ihåg att ha axeln 100% rak när du svetsar på fästena prem lagd
Jodå det blir till att mäta både en och två gånger inna svetsning . Sen blir det en punktsvetsning i taget och kylning i mellan med tryckluft så att inte axeln slårsig
Har tatt det lite lugnt nu ett tag men bakaxeln är målad och klar, har valt att behålla fästet för tvärstaget på bakaxeln tillsvidare får se hur jag gör med det senare
Har blivit mer bladfjäder meck, fick tillverka gummi mellanläggen som sitter i ändarna på bladfjädrarna. Hitta en gummiduk i rätt tjocklek som jag stansade utt bitar ur som sen epoxilimmades.
Vet inte hur jag kunnat missa detta projektet men nu läggs prenumeration direkt iaf Riktigt kul att se nån som är noggrann och kan sina grejer! Bara att fortsätta
Vet inte hur jag kunnat missa detta projektet men nu läggs prenumeration direkt iaf Riktigt kul att se nån som är noggrann och kan sina grejer! Bara att fortsätta
Kul att du tycket jag är noggrann försöker få det bra
Klart man ska följa det här projektet Jag säger go for delivery och skippa bakrutorna.
Vad det jäller bakrutorna så velar jag än men det dröjer till nästa år innan jag börjar på karossen så det är tid än att fundera kul att du föjer projeket