3662
Sök

Vad är detta?

60 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Tjena, en liten fråga som spärrar upp mig lite, Vad är detta för något ?
http://ladda-upp.se/data/pjxkqcgmmdnqss/

Bilen är em 850 t5, via förra ägarna så har det suttit "pysventil" på bilen innan men det går ju elektronik i skruvjävlen med? Kan väl inte vara Magnetventilen? Den har väll ingen skruv i sig? Denna mojäng sitter på inloppet i slutet precis vid turbon, Går något vacumslang i den med tror jag tongue Vore bra med ett bra svar

Söker du rekond? Ta en titt på www.Servtech.se !

4 824 Inlägg
21 april 2012
lite dålig bild men det ser ut att vara där slangen ifrån vevhusventilationen ska in och kontaktstycket är bara för värmaren som sitter där.
den tunna slangen som man ser där går till kortsidan av insugen vid servon.
orginal så sitter mangnetventilen fast på sidan av luft burken, det går 3st slangar och 1 kontaktstycke till magnetventilen och har du inte i kontaktstycket så lyser motorelektroniklampan.
Senast redigerat av Christian S (21 april 2012)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

A.Sörman
1 299 Inlägg
21 april 2012
Som christian säger så ser det ut som vevhusventilationen.Är den ombyggd på bilen?

Fast att motorelektroniklampan skulle lysa bara för att mgv är ur kopplad verkar väldigt olika kör själv med den ur ibland å ingen lampa lyser.Men har åkt i andra bilar då lampan har tänds med en gång har inte ens hunnit  ställa grundladdet innan den tänts.

91 Inlägg
22 april 2012
Jag har satt en bult i samma hål på min, ska på en vevhusventilationsslang där. jag kör min rätt ut under bilen.

Sök