ConXraid skrev:
Crusti skrev:
Men. Det finns en tråd om bernstorp och det är fredagar. Detta är en tråd om MALMÖträffarna som förut- Onsdagar och söndagar.
jo det är sant, men det dyker ju upp 3-5 bilar på onsdags och söndagsträffarna..
Då har du tyvärr varit där en dålig söndag om du bara sett 3 bilar.
Jag var där för några veckor sen, visst där var också lite folk dock mer än 3 bilar. Kanske 10 st. Vilket också är lite med tanke på hur det såg ut förut med 100-talet vilar och desutmer människor.
Inget ont om träffarna i vare sig hbg, Trelleborg eller St.Bernstorp. Har själv besökt dom förutom den sist nämnda då den ligger helt fel med tanke på mina arbetstider. Men när det väl blir semster då blir jag nog en besökare där.
Men det finns många, inkl jag som vill ha en fungerande bilträff i Malmö som det fanns förut.
Då var det träffar på Tisdagar (MC) och onsdagar (MC och bilar) då fanns där 100-talet fordon om inte mer och flera hundra om inte tusental människor. Det var en folkfest.
Feta bilar som ofeta bilar. Danskarna kom över och visa upp sina bilar.
Jag var bara en knatte då på 12 bast som tittade på bilar, idag 24 har hängt på sen dess.
Inget tar tyvärr Malmös dåvarande träffar, men tyvärr så satte Malmö kommun och polis stopp för detta efter en razzia där dom misshandlade bilentusiaster och drog pistol mot obeväpnade ungdomar som bara ville titta på bilar och prata lite.
Här kan man se bilder och tyvärr läsa en vinklade artikel om det som skedde:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=60908Riktigt tråkig dag för skånes och köpenhamns bilentusiaster.
Så vad beror det egentligen på att folk inte vill träffas i Malmö hamn som förut?
Dåliga vägar? Njae, dom är helt ok så det köper jag inte.
Tis-Ons Malmö.
Fre - lör hbg evt St.Bernstorp.
Sön Trelleborg.
Enkelt schema. Tyvärr existerar inte schemat. Bara ett fantasi schema. Men det hade kunnat fungera och finnas.