3700
Sök

Volvo 850 Kopplingen visslar

175 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Hej, för ett tag sen märkte jag att bilen började vissla, märkte att det var så fort bilen stod still eller när jag körde. Så fort jag kopplar så slutar det, eller om jag kör och kopplar lite så slutar det även då hmm Någon som har någon anning vad problemet kan vara?

Tacksam för svar

2 Inlägg
1 maj 2012
hej låter som det skulle vara uttrampnings lagret.

175 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Ah trodde nästan det, räcker det att man byter uttrampnings lagret eller är det en hel koppling sats som gäller?

88 Inlägg
1 maj 2012
Fyndler skrev:
Ah trodde nästan det, räcker det att man byter uttrampnings lagret eller är det en hel koppling sats som gäller?

Räcker nog med uttrampningslagret men när du ändå har lådan nere är det rätt skönt att byta koppling med

1 313 Inlägg
1 maj 2012
Tycker mer att det låter med som lagret på ingående axeln i lådan, om det vore urtrampningslagret skulle det låta när du trycker NER kopplingen...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

175 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
Volvofarfar skrev:
Tycker mer att det låter med som lagret på ingående axeln i lådan, om det vore urtrampningslagret skulle det låta när du trycker NER kopplingen...

Precis så uttrampnings lagret kan det ju inte vara hmm Pratade med liljas och är inte så sugen att släneg ut 6000:- för att byta en koppling. Knäpptyst när kopplingen är nertrampad, men så fort man släpper kopplingen så börjar det sad

Sök