Kolla alla tryckslangar och se till så det sitter slangklämmor på dom. blir det inte bättre så känn på wastegate armen om den är lätt att dra fram och tillbaka, ska vara trög nästan så man inte kan rubba den. Tryckrören till och från ic kan du ju kolla upp, särskillt rör/slangen från spjället som har en mindre slang som kommer ut, den har en tendens att torka och spricka. Annars som Marlbroman sa katten eller turbon kan ju vara slut.
Finns massa trycksatta slangar som kan läcka, typ till laddtrycksmätaren osv, brukar vara nått sådant när man får dåligt ladd.
är nog en kass wg koppla bort slangen mellan wg och turbo då kom laddet ända till 0,9 bar vet ni vart man kan skaffa ny wg till en 2,0 italien 13g turbo? är det skadligt att köra utan wg ett tag?
inte nån bra ide. lätt att vara för tung på foten och blåsa en vevstake eller nått annat. utan wg så finns det inget stopp på laddet och då fortsätter det bara att höjas tills nått rasar och det springer iväg riktigt fort.
har en pysventil liggandes vad tror ni om att koppla in den och ställa den på 0,5-0,6 tills jag fått nya wg!? då borde det inte bli något överladd eller skadligt för bilen eller?
vissa kör ju med det utan problem men jag själv litar inte på dom. spikningar och dåligt inställt tryck. men testa du men kör lugnt tills du fått på ny wg