3422
Sök

Volvo 855 t5 laddar bara 0,2

49 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
#1
som rubriken lyder! men är detta dåligt på en italienimport? har en 13g turbo för de som undrar!
vad är fel om detta inte är notmalt ladd för bilen?

tack för svar


3 292 Inlägg
2 maj 2012
#2
Skulle tro att orginal ladd ligger på 0,4-0,5 eller nåt... inte mer än så iaf.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

8 250 Inlägg
2 maj 2012
#3
Original är ungefär 0,7. Har du så lågt tryck så har du antingen ett läckage, en wastegate som är slut, igensattkatalysator eller kass turbo.


3 292 Inlägg
2 maj 2012
#4
Marlboroman skrev:
Original är ungefär 0,7. Har du så lågt tryck så har du antingen ett läckage, en wastegate som är slut, igensattkatalysator eller kass turbo.

Jasså är det så pass ?  Har för mig jag hade runt 0,5 på en som jag hade för många år sen... oskruvad och gubbkörd...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

211 Inlägg
2 maj 2012
#5
Kolla alla tryckslangar och se till så det sitter slangklämmor på dom. blir det inte bättre så känn på wastegate armen om den är lätt att dra fram och tillbaka, ska vara trög nästan så man inte kan rubba den.
Tryckrören till och från ic kan du ju kolla upp, särskillt rör/slangen från spjället som har en mindre slang som kommer ut, den har en tendens att torka och spricka.
Annars som Marlbroman sa katten eller turbon kan ju vara slut.

Finns massa trycksatta slangar som kan läcka, typ till laddtrycksmätaren osv, brukar vara nått sådant när man får dåligt ladd.


49 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
#6
är nog en kass wg koppla bort slangen mellan wg och turbo då kom laddet ända till 0,9 bar
vet ni vart man kan skaffa ny wg till en 2,0 italien 13g turbo?
är det skadligt att köra utan wg ett tag?

tackar för svar


211 Inlägg
2 maj 2012
#7
inte nån bra ide. lätt att vara för tung på foten och blåsa en vevstake eller nått annat.
utan wg så finns det inget stopp på laddet och då fortsätter det bara att höjas tills nått rasar och det springer iväg riktigt fort.

kolla på http://www.turbomeck.se/

där köpte jag när jag hade t5an finns det inte på hemsidan så maila så kan dom nog fixa.


49 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
#8
har en pysventil liggandes vad tror ni om att koppla in den och ställa den på 0,5-0,6 tills jag fått nya wg!?
då borde det inte bli något överladd eller skadligt för bilen eller?
Senast redigerat av andreaskfk (2 maj 2012)


211 Inlägg
2 maj 2012
#9
vissa kör ju med det utan problem men jag själv litar inte på dom. spikningar och dåligt inställt tryck. men testa du men kör lugnt tills du fått på ny wg


2 452 Inlägg
2 maj 2012
#10
skall ligga på ca 0,7

döden kommer tillbaka

49 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
#11
sålänge jag kör med ladd under 0,7 så är det ok? även om wg är trasig?
tack för alla svar


Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök