2464
Sök

om att "överdriva" om effekten i sin bil

Biltokig flicka
126 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
#1
jag vet inte varför men jag blir sjukt irriterad på folk som skriver att dom har en massa hk, men inte kan svara på vad dom har gjort för att lyckas med de...

t ex  en snubbe som skriver att han har 190 hk i en bil som orginal har max 115 hk å sen skriver han att han inte allt har 115 org... men jag VET att det är så! då frågar jag snållt igen vad som är gjort med bilen, men då får jag förståss inget svar...

finns det nån regel om att man inte får hålla på å "överdriva"?

vad tycker ni om sånt här?

förlåt, va tvungen att skriva av mig lite...


Fartdåre
286 Inlägg
18 september 2006
#2
Haha tycker det är grymt larvigt att hålla på o ljuga om saker och ting och speciellt för att göra sig själv "grym".


lundwall
18 september 2006
#3
Idioter finns överallt. Tyvärr är garaget.org inte förskonade från dem. Gång på gång dyker det upp fejkbilar, med idioter bakom som i sin mytomaniska vanföreställning faktiskt tror på sig själva.

En annan fin sak är att söka på "unik" på Blocket, bilar säljes. Väldigt många icke-unika bilar där ägaren svamlar om massa saker som ska vara unikt. Knasigt.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
18 september 2006
#4
vad för sorts bil var det som det handlade om.??
Dra iväg ett pm om du inte vill posta här i tråden

Diesel is the blood of satan.

1 854 Inlägg
18 september 2006
#5
Vem vet han kanske har öppet filter + sportavgassystem de ger ju nästan 75+ hk
lol

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
18 september 2006
#6
Sånt är alltid lika kul tills det är dax för ett litet race mot en bil med mkt mindre hk och sanningen uppenbarar sig big_smile

T.ex En kompis hade en Omega 3000 24v som han sa hade 280hk (yeah right) och han vägrade att lyssna på om nån sa att det var mindre, sen till det roliga att när det var racetime så körde han jämt med en 200hk volvo 740 med orginal turbo (men den killen påstår att han hade 250hk) och fick sedan pisk av kompisens volvo 740 som har vanlig volvodiff (lika med "enhjulsdrift i starten mot omegans rejäla diff) och bilen har enligt honom mellan 200 - 220hk vilket jag kan bekräfta då jag vart med i det mesta som gjorts på den.

Så kul att säga att man fick pisk av en bil med 80 - 60hk mindre samt sämre fäste wink .

- Time Attack -

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 september 2006
#7
onej84 skrev:
Vem vet han kanske har öppet filter + sportavgassystem de ger ju nästan 75+ hk
lol

det plus ett nos klistermärke och en framrutestreamer

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
18 september 2006
#8
jag tycker de e vettigt å skriva ett + efter original siffror om man har trimmat bilen på nått sätt.. har man däremot bänkat eller kört den på rullande landsväg så är givetvis mätsiffrorna de som gäller;)

obs! tänk på att dekaler sänksatser å dylikt inte höjjer effekten;P

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

1 854 Inlägg
18 september 2006
#9
JeyKay skrev:
jag tycker de e vettigt å skriva ett + efter original siffror om man har trimmat bilen på nått sätt.. har man däremot bänkat eller kört den på rullande landsväg så är givetvis mätsiffrorna de som gäller;)

obs! tänk på att dekaler sänksatser å dylikt inte höjjer effekten;P

Exakt

Biltokig flicka
126 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
#10
förlåt men det stör mig nåt grymt, är detta nåt man kan rapportera som fel till chefen?


608 Inlägg
18 september 2006
#11
ja man hittar många såna här på garaget! bytt till öppet luftfilter så ökar effekten 50hk smile man blir nog irriterad på sånt! om man inte vet va man har för effekt kan man lika bra skriva att man inte vet istället för att ljuga ihop att man har 300hk fast man egentligen bara har hälften av det hmm jag t.ex vet inte vad det är för effekt i volvon min nu och därför har jag inte heller skrivit de!

old volkswagens never die,they just get lower:D

Mr
267 Inlägg
18 september 2006
#12
om motorn är org, skriver man dom siffrorna, annars tycker jag man ska hålla igen tills bänkpapprena kan visas, istället kan man skriva en förklaring vad som gjorts..

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

643 Inlägg
18 september 2006
#13
jag är tvärtom. . i min 850R säger jag hellre att jag har orginal om någon frågar. . . å om dom vill raca jaa då får dom se om dom drar min orginala R smile. fan så mkt roligare än att ljuga att mna har 234324245235432 hk!!1


272 Inlägg
18 september 2006
#14
Jag håller med.. man måste ha bänkat för att säga om effekten har höjts. I vissa fall kan säkert effekt minska om man kör med öppet luftfilter t.ex. Jag har iaf 182hk+ wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
18 september 2006
#15
Svenss0n skrev:
jag är tvärtom. . i min 850R säger jag hellre att jag har orginal om någon frågar. . . å om dom vill raca jaa då får dom se om dom drar min orginala R smile. fan så mkt roligare än att ljuga att mna har 234324245235432 hk!!1

Är det du som har en grönaktig lack och BOP som reggnr eller vad det är.

Möter ju den i varje kurva nästan smile



Ang effekt så håller jag med. mycket fantasisiffror här med det. fabriksdata som gäller eller om de är chippade så funkar den uppgiften för det är ju ganska pålitligt...

Annars ska de vara bänkade om det är mycket fixat, eller iaf realistiska gissningar...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Mr
267 Inlägg
18 september 2006
#16
är chipsiffror "ganska pålitligt" ?
så jag har en volvo med 3" och sportfilter, ställt laddtryck och bsr-chip 240hk eller vad det står..
jag tror inte att  det är 240 hk riktigt, men det är mer än i den andra jag har som är standard, det känns ju..

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

Rallyförare
1 075 Inlägg
18 september 2006
#17
Mycket "jag har öppet filter & 2½rör borde ge 200hk på min orginal 115hk" på denna webbplatsen.
Kan redovisa mina kärror på garaget iallafall.
Cittra rallybilen 170hk på drivhjulen enligt trends bänk, omräknat med tanke på låda/utväxling blir det 170hk X 1.18 vilket är 200.6hk precis.
Vivaron har 100hk orginal och är inte trimmad.
Bubbla hade 39.5hk när den rullade ut från fabriken i Tyskland 1966. Misstänker att det har sjunkit me åren.
V70in är orginal i motorn (20V 2.5L 170hk) Grym väghållning trots allt smile

Kolla in filmen förresten! http://www.sr1.se/filmer/060827_rasbo.wmv


Maizer
19 september 2006
#18
Orka gnälla

2 652 Inlägg
19 september 2006
#19
ja det var som en kompis sa här om dagen

han har precis köpt en bmw 540 =286hk orginal men den var chippad så den har nu 340 + enligt honom

Bärs!
3 456 Inlägg
19 september 2006
#20
onej84 skrev:
JeyKay skrev:
obs! tänk på att dekaler sänksatser å dylikt inte höjjer effekten;P

Exakt

Vänta nu... Vaddå? :S Jag var HELT säker på att det var så man räknade, typ 20HK på varje häftig dekal man har på bilen? Och alu vinge ger väll MINST 30HK... eller??
tongue

Garaget.org peakade 2008.


Sök