2083
Sök

DVD/MP3 problem

46 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
#1
köpte en dvd/mp3 till min saab 9-5 ifrån 1998 tog ur den gamle orginal stereon och satte i den nya ,
startade upp allt men fick inte fram något ljud?..är det någon som vet vad detta kan bero på?

tacksam för svar


742 Inlägg
16 maj 2012
#2
Tror det är standard ISO i saab, kanske kan vara något med det inbyggda slutsteget som spökar om du har något sånt! Kanske inte får startström (remote/tillslag). Testa att stoppa tillbaka originalstereon igen så du är 100 att allt fungerar fortfarande!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

46 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#3
AndrAAx skrev:
Tror det är standard ISO i saab, kanske kan vara något med det inbyggda slutsteget som spökar om du har något sånt! Kanske inte får startström (remote/tillslag). Testa att stoppa tillbaka originalstereon igen så du är 100 att allt fungerar fortfarande!

Orginalsystemet fungerar galant:) men har läst att set är lite lurigt att koppla ljud i Saab hehe


PM Competition Team
711 Inlägg
16 maj 2012
#4
När jag petade i min Alpine 9887 i vår Saab 9-5 från 2003 (med hyffsat stort ljudpaket orginal, med 7 högtalare och steg) så var det bara att ansluta iso kablaget och slå på cd´n så fungerade allt, inga konstigheter alls.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

127 Inlägg
16 maj 2012
#5
Skit i att fixa med Saaben och gör klart Accorden ist så det kan bli Wanga!!

Sluta vela ladda mera..

46 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#6
jensclaudius skrev:
När jag petade i min Alpine 9887 i vår Saab 9-5 från 2003 (med hyffsat stort ljudpaket orginal, med 7 högtalare och steg) så var det bara att ansluta iso kablaget och slå på cd´n så fungerade allt, inga konstigheter alls.

ok , kan va att ja inte köpte ett känt märke inom stereo då kanske?

för ja kopplade som man gör i alla andra bilar men får ändå inte fram ljud;(


46 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
#7
streetan skrev:
Skit i att fixa med Saaben och gör klart Accorden ist så det kan bli Wanga!!

måste ju ha ljud i 2:ndra bilen hehe



Sök