Har nu haft min c4 2.0 i snart 5 år och kört över 20k mil med den i min ägo 47k nu på den . kan inte säga så mkt negativt förutom lacksläpp och en backlucka som rostar riktigt bra men är man händig så går allt all lösa då dessa bilar är riktigt lättskruvade
och går jävligt snålt jag har då inte haft så mkt bekymmer med min förutom motorn som dricker olja men de e ju hårdkörningen min som slitit utp motorn men nog vet jag att den klarar många tusen till fast har ju en reserv motor me v-låda i reserv som kommer åka i när karossen rullat 50k har jag då bestämt mig:)
kom just på lite små fel som kan uppkomma med en bil med många mil på 2.0
kylar slang övre som brukar bula upp sig i anslutning mot motorn.
insugsbälgen som blir mjuk med tiden och kan få bilen att gå oroligt samma tomgångs motorn som kan göra en orolig tomgång, torra slitna oringar till spridarna som då i sin tur släpper in luft och även då bli tomgången dålig.
slangar till vevhusvent som brukar behöva bytas. gnisslande ikefungerande kupefläkt som bytts väldigt lätt om de inte finns ac aqnnars finns "fulmetoden" och rekomenderar inte eftermarknads fläktar. bakre kylarslangs anslutning som spriker lätt har sj bått tilverka en i stål. men allt de är väldigt enkelt att byta om man hittar delarna.
finns en kille från Piteå jag köper delar av han har riktigt bra priser på reservdelar då han skrotar c4or.
går lätt att förbättra sin 2.0 genom att ta delar från c4or med större motorer tex kraftigare krängninghämmare motorbalk osv iprincip allt är bolton
har sj bytt en del delar på min + extra utrusta min med mittarmstöd elhissar krängningshämmare osv
jag kan inte mer än att rekomendera audi 100 2.0an