3214
Sök

Bmw ingen tomgång, går dåligt på låga varv

8 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
#1
Tjenare, jag har en bmw 323i e30 -87.
Problemet med min bil är att den inte vill gå på tomgången, den vill heller inte gå rent då jag ligger på under 3500-4000 varv ungefär, den går klockrent då man gasar och den har stigit rätt högt i varv men annars är de som så att den går huckrigt, känns nästan som att den inte går på alla cylindrar då.

Tacksam för svar, Mvh Dennis
Senast redigerat av holmstro-m (22 maj 2012)


Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
22 maj 2012
#2
kika tändstift, insugspackingen, luftmasse-m, spridare!

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

Darkus
22 maj 2012
#3
När hände det??
Kolla slangar så dom är hela så den inte drar tjyvluft nånstans. Spruta med startgas vid anslutningar å lyssna på motorn om den ändrar varvtal. Byt bränslefilter å kolla om det blir nån skillnad. Kolla tändstift på hur dom ser ut.

8 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
#4
Den har typ gått så hela tiden i min ägo, bilen har stått i nått år men har ändå varit uppstartad och provkörd nån gång. Tändstiften är nybytta. slangar, vilka typ av slangar, och vars ungefär sitter dom? vad är det för slangar?

Tack för svaren smile


8 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
#5
Du grabbar, nu har ja en konstig fundering, kan de vara så att jag är så jävla dålig på att höra skillnaden på höga varv, om den bara går på bara fem eller sex cylindrar då man varvar rätt mycke, bilen låter rätt så mycket.

Det jag menar är att, kan de vara svårt att höra om den går på alla eller om en cylinder saknas då man varvar rätt mycket?


Mercedes-Benz Diesel
167 Inlägg
23 maj 2012
#6
Nej det är inte svårt att höra, du gör gsk snabbt när han börjar gå bättre!

kärlek växer inte på träd den tillverkas i tyskland <3

3 Inlägg
23 maj 2012
#7
hitta åt den röda luftmassomätarn till å börja med tro ja tongue garanterat nå felinställt på dendär du har nu tongue


8 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
#8
Jo det var så, den gick bara på fem, slet på ena tändhatten medans den var igång, men de blev ingen skillnad,, den gick likadant ändå, så de var bara de, eller den har gnista på den kabeln, men ska kolla spridaren imorgon och hoppas det bara är den som är tjätt eller nå smile


12 Inlägg
27 maj 2012
#9
Dennis du kan få Spridarrengöring av mig som jag kör med i Evon, se alltid till att he ner en skvätt när du tankar. de håller alla ledningar frächa = )


8 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
#10
Joo jag tänkte på de då så jag var och köpte en egen flaska och hällde ner en skvätt, me som tur var de ju bara lmm som matte hade sagt hela tiden typ smile


12 Inlägg
2 juni 2012
#11
jajamen de va den smile men kör med det endå det är nyttigt för spridare osv smile


8 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
#12
yesyes! smile  jaafan klart jag gör de, har redan hällt ner, sen ska jag hälla ner mer då jag tankar igen smile


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
2 juni 2012
#13
Saab_94 skrev:
jajamen de va den smile men kör med det endå det är nyttigt för spridare osv smile

var ingen pjåkig evo du hade tongue


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
2 juni 2012
#14
holmstro-m skrev:
yesyes! smile  jaafan klart jag gör de, har redan hällt ner, sen ska jag hälla ner mer då jag tankar igen smile

tur det löste sig iaf smile



Sök