2931
Sök

Kan man undgå p bot/böter genom att göra så här?

120 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Vad gör parkeringsbolaget om man ställer sig på en betalparkering, tar loss skyltar nå och går därifrån?
Har dom rätt att förslå bort bilen eller ringa polis el liknande som gör det "bara" för att skyltar nå saknas?

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
23 maj 2012
Motodyner skrev:
Vad gör parkeringsbolaget om man ställer sig på en betalparkering, tar loss skyltar nå och går därifrån?
Har dom rätt att förslå bort bilen eller ringa polis el liknande som gör det "bara" för att skyltar nå saknas?

blir en liten lapp och sen bärgar dom bilen så fort dom kan...

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
10 388 Inlägg
23 maj 2012
Och varför funderar man ens på detta...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

120 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Någon har gjort det på betal parkeringen vid mig (europarks) och stått där i en månad nu. Gratis parkering i Sthlm..

Avstängd
10 388 Inlägg
23 maj 2012
Ja där fick jag ju min fråga besvarad iaf tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 354 Inlägg
23 maj 2012
bilen forslas nog bort om det inte är några skyltar på annars hade det varit vanligare att ställa sig utan skyltar.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
23 maj 2012
Seth skrev:
bilen forslas nog bort om det inte är några skyltar på annars hade det varit vanligare att ställa sig utan skyltar.

Så om någon stjäl mina skyltar, forslas den bort då?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

3 354 Inlägg
23 maj 2012
discokapten skrev:
Seth skrev:

Så om någon stjäl mina skyltar, forslas den bort då?

kanske om den står utan skyltar tillräckligt länge.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
23 maj 2012
Motodyner skrev:

Inte tror jag att parkeringsvakterna skruvar bort några skyltar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Trucker
2 710 Inlägg
23 maj 2012
Betalar sällan, brukar ställa mig där det är "15min gratis" smile

Fart missbrukare

1 433 Inlägg
23 maj 2012
Jag står centrala malmö varje dag, lägger bara gammal lapp och hoppas på det bästa! men detta nya tipsen verkar ju också nice smile framför allt om man ställer sig lite undanskymt så att OM dem skulle kolla bilen så kan dem inte KOLLA!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 maj 2012
Motodyner skrev:
Någon har gjort det på betal parkeringen vid mig (europarks) och stått där i en månad nu. Gratis parkering i Sthlm..

Säker på att det inte är en stulen bil som lämnats där då?
Annars är det ju billig långtidsparkering smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

120 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Nej då jag är säker han är bara bilgalen som mig smile har förstått att han skaffat ny bil bara och att hans egna p platser inte räcker till smile

4 005 Inlägg
23 maj 2012
Motodyner skrev:

Beror lite på om det är kommunal mark eller privat mark.

På kommunal mark så får du en liten fin röd lapp att flytta fordonet inom viss tid, därefter borforslas den. De är även skyldiga att göra sitt yttersta att kontakta ägare. Står oftast på fönsterrutor.

På privat mark så hänger i regel ingenting, men den kan forslas bort där med, oftast med hjälp av parkeringsansvarig i kommun.

Detta är reglerat i Lag om flyttning av fordon i vissa fall. finns även en förordning om det i flesta kommuner.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19820129.htm

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
24 maj 2012
Brukar inte regnr stå på rutorna? tongue  Har för mig det iaf...

Har inte läst igenom alla svar i tråden, så det kanske har kommit upp förut tongue

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

273 Inlägg
24 maj 2012
figge_stunter skrev:

Har inte läst igenom alla svar i tråden, så det kanske har kommit upp förut tongue

Reg nr står ofta på importbilar då försäkringsbolagen brukar kräva (märka rutor), ingen som finns på bilarna från början vad jag sätt.

Däremot brukar chassinummret synas, vet inte om p-bolagen får gå på det

679 Inlägg
24 maj 2012
figge_stunter skrev:

Det är sällan det står på alla bilar faktiskt! Talar då ur egen erfarenhet, kanske 1 av 10 bilar som har stöldmärkt.

Driver kolfibervinyl.se
120 Inlägg
24 maj 2012
De gör så i Köpenhamn och där har de börjat forsla bort de bilar, men här i Sverige händer det inte mycket om det är ett kort tag

En bil, två fil, tre mil

Seg bôvel
322 Inlägg
25 maj 2012
trippelturbo skrev:
Betalar sällan, brukar ställa mig där det är "15min gratis" smile

När jag är på gymmet ställer jag oftast bilen på ICA:s kundparkering, de kan ju omöjligen ha någon större koll på vilka bilar som tillhör kunder och inte.

Ett par gånger då jag varit utan parkeringspengar och behövt parkera i stan har jag även kört in i ett parkeringshus och ställt bilen i ett hörn på takvåningen (9:onde plan har jag för mig, på plan 5 och uppåt börjar det i normala fall bli glesare mellan bilarna). Klarat mig båda gångerna, och då stod jag där i ett x antal timmar.
Senast redigerat av DuelBall (25 maj 2012)

120 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Nu har man haft den stående där i nån vecka och häromdagen kom polisen dit antagligen ditskickade av p bolaget som inte får göra nåt smile
Det var kul att se poliserna gå runt bilen i ca 30min och klia sig i huvudet, antagligen för att dom trodde det var en stulen bil och baksätet urplockat pga borttagande av batteri MEN bilen är helt låst så det stämmer inte in på en stulen bil smile
Dumma p vakter/poliser som inte såg att reg numret står inristat/märkt överallt typ :p
Med andra ord ett ganska bra sett att parkera på under en kortare period iaf :p
Senast redigerat av Motodyner (30 maj 2012)

Sök