Audi_powah skrev:
cpu1337 skrev:
Audi_powah skrev:
Kan du läsa? Skrev jag inte precis att det i stort sätt är samma sak...
Och att de byter bort sina barn mot kameler? Säger bara, sluta kolla på Aladin och få fram fakta innan du yttrar dig över något som du uppenbarligen har noll koll på.
- finns både goda och onda svenskar såsom invandrare vilket många uppenbarligen INTE VILL fatta, tex personer som dig som om och om igen går på "men de här si och så, vi gör likadant med ändå inte"..
kolla svenska fängelser minst 80% är invandrare så vad är de du inte förstår? skulle de finnas minst lika många dåliga svenskar som invandrare så skulle väll siffran va 50/50?
Du är återigen fel ute, tyvärr. Det kanske är 80% invandrare i dagens fängelsen, vilket det inte är. Men låt säga att det är, hur som hellst så finns det mer än dubbelt så många svenskar i landet än invandrare vilket resulterar att ANTALET fångar blir ungefär lika många oavsett procent. Fler procent invandrare, dock liknande antal fångar. Fattar du nu eller behöver jag förklara ytterligare??? Syrran min skrev en uppsats och gjorde en undersökning om jusst detta, antalet fångar som personer blir ungefär liks många.
Så ditt argument håller inte alls.
kollar man hall kumla osv så ligger nog siffrorna runt 80-90%
iallfall gjorde det förr siffor som tidigare fängelsechefen på kumla utrykt till en bekant till mig
beräknar man det utifrån antalet invånare som är "svenska" och dom som är invandrare så är troligen siffrorna rätt mycket högre
fast det ligger lite mer bakom än att dom är där pga dom är invandrare det är integrationen och utanförskapet som är problemet
och det problemet finns pga dom tar in för många invandrare i sverige utan att ha något program för att hjälpa dom ut i svenska samhället och då slutar det snabbt på kåken
inte direkt konstigt och det är svenska statens fel
sen kommer det även stora grupper med rent kriminella som bosätter sig i sverige för att tjäna pengar på brott
och på det stora hela blir siffran då väldigt hög.
det borde vara hårdare för att bli svenskmedborgare med större bakgrundskontroller
så inga kriminella gruperingar får bosätta sig här i sverige
och sen skicka ut invandrare som begår brott även om dom blivit svenska medborgare..som då borde vara provmedborgare i 10-15år
detta skulle göra att alla här isverige skulle få det lättare
och framför allt skulle stämpeln försvinna på dom som flyttar till sverige och verkligen vill vara en del av vårat samhälle