Amstaff_volvo skrev:
Mack skrev:
Amstaff_volvo skrev:
Men sker det på allmän plats och det är mkt folk i rörelse kan man iallfall ta upp mobilen och ringa 112 men ja vet inte hur många fungerar att dom tror att det är på skoj tex. Jag vart själv misshandlad för 9 år sedan vid Östra station i Stockholm av över 10 pers och kl var 20:00 på en lönehelg och INGEN ingrep fören efteråt som kom en tjej fram o fråga om man mådde bra med blodet rinnandes nedför skallen och slutade ja med att ja gick upp till krogen brevid o tog en öl medans man vänta på polis som var på plats efter 45 min
Ibland undrar man ju hur det kan ta sån sjukt lång tid i en så stor stad, för polisen att komma på plats..
Vi har då en mindre stad med mindre station, och mycket större områden att täcka, men jag tror ändå att polisen är snabbare på plats ändå.
Mkt o göra? De kanske inte tar saker så allvarligt när dom är mitt uppe i en fikarast och av egen erfarenhet så brukar dom vara på plats med minst 2 bilar efter 10-15 min för dom har blåljus att använda vid köer
Sant.
Lät dock som att 45 minuter var vanligt förekommande?
En del i andra äldre trådar har ju pratat om att det kan ta dagar innan de dyker upp, så man undrar ju..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.