2503
Sök

Kanske bättre att skriva: Raggare blev misshandlade!!

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 juni 2012
Amstaff_volvo skrev:
Go_sideways skrev:
Mack skrev:

Ja, inte står man och tittar på då heller..

Jag hade blivit helt fucking tokig. Vet inte vad jag hade kunnat få för mig!!

Men sker det på allmän plats och det är mkt folk i rörelse kan man iallfall ta upp mobilen och ringa 112 men ja vet inte hur många fungerar att dom tror att det är på skoj tex. Jag vart själv misshandlad för 9 år sedan vid Östra station i Stockholm av över 10 pers och kl var 20:00 på en lönehelg och INGEN ingrep fören efteråt som kom en tjej fram o fråga om man mådde bra med blodet rinnandes nedför skallen och slutade ja med att ja gick upp till krogen brevid o tog en öl medans man vänta på polis som var på plats efter 45 min

Ibland undrar man ju hur det kan ta sån sjukt lång tid i en så stor stad, för polisen att komma på plats..
Vi har då en mindre stad med mindre station, och mycket större områden att täcka, men jag tror ändå att polisen är snabbare på plats ändå.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
2 juni 2012
Mack skrev:
Amstaff_volvo skrev:
Go_sideways skrev:

Jag hade blivit helt fucking tokig. Vet inte vad jag hade kunnat få för mig!!

Men sker det på allmän plats och det är mkt folk i rörelse kan man iallfall ta upp mobilen och ringa 112 men ja vet inte hur många fungerar att dom tror att det är på skoj tex. Jag vart själv misshandlad för 9 år sedan vid Östra station i Stockholm av över 10 pers och kl var 20:00 på en lönehelg och INGEN ingrep fören efteråt som kom en tjej fram o fråga om man mådde bra med blodet rinnandes nedför skallen och slutade ja med att ja gick upp till krogen brevid o tog en öl medans man vänta på polis som var på plats efter 45 min

Ibland undrar man ju hur det kan ta sån sjukt lång tid i en så stor stad, för polisen att komma på plats..
Vi har då en mindre stad med mindre station, och mycket större områden att täcka, men jag tror ändå att polisen är snabbare på plats ändå.

Mkt o göra? De kanske inte tar saker så allvarligt när dom är mitt uppe i en fikarast och av egen erfarenhet så brukar dom vara på plats med minst 2 bilar efter 10-15 min för dom har blåljus att använda vid köer

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 juni 2012
Amstaff_volvo skrev:
Mack skrev:
Amstaff_volvo skrev:

Mkt o göra? De kanske inte tar saker så allvarligt när dom är mitt uppe i en fikarast och av egen erfarenhet så brukar dom vara på plats med minst 2 bilar efter 10-15 min för dom har blåljus att använda vid köer

Sant.
Lät dock som att 45 minuter var vanligt förekommande?
En del i andra äldre trådar har ju pratat om att det kan ta dagar innan de dyker upp, så man undrar ju..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
2 juni 2012
Mack skrev:
Amstaff_volvo skrev:
Mack skrev:

Sant.
Lät dock som att 45 minuter var vanligt förekommande?
En del i andra äldre trådar har ju pratat om att det kan ta dagar innan de dyker upp, så man undrar ju..

Låt säga det finns 500 poliser i Stockholms län i tjänst dygnet runt då borde dom kunna skicka ut 2 poliser i en bil så den är på plats inom 5-10 min men vid en polisjakt då en kille vansinneskörde på sin MC så var 30 patrullbilar + helikopter efter han så man märker vad dom prioriterar

Tur man flyttat från storstaden nu till Västmanland där det i sin höjd är 1-2 mord per år på sin höjd

Administratör
11 935 Inlägg
2 juni 2012
Då tråden spårat ut i mycket politik så får vi ta och hänvisa er till en annan sajt om ni vill föra den här diskussionen vidare.

Tråd stängd.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök