2663
Sök

Körkorts återkallelsen?

84 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Ta bort tråden
Senast redigerat av Gle740 (2 juni 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
2 juni 2012
Gle740 skrev:
Tja!
Inatt när jag skulle skjutsa hem min polare så var jag lite trött och kom förfort in i en rondell. Jag fick sladd och kunde inte styra upp den och hamnade i en lyktstolpe så den la sig ner och bilen blir troligen att skrota hmm

Jag ringde 112 och berättade vad som hade hänt dem kopplade mig till polisen och jag fick prata med dem och berätta vad som hade hänt m.m. Polisen kom inte till platsen. Dem frågade om dem skulle fixa bärgningsbil men jag kunde få hem den på annat sätt så dem sa att det var bara att åka därifrån då.

Vad är det som händer nu tror du?
Har bara haft körkortet sen i onsdags. Blir det körkorts återkallelsen då? :S Eller händer ingenting förutom att jag ska anmäla det till försäkringsbolaget.

ingen fara eftersom polisen inte åkte ut

kanske läge att börja tänka lite nästa gång kanske någon dör i bilen
tar lite längre än 3dagar att lära sig köra bil
och bevisligen klarar du inte av det ännu så tänk på det så ingen behöver skada sig eller dö bara för att du ska impa på polarna

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
26 349 Inlägg
2 juni 2012
Kör inte bil trött i fortsättningen, så är det alltid en början..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

335 Inlägg
2 juni 2012
Hoppas bilen var försäkrad, för en lyktstolpe är inte billig... (om den nu blev totalled)

Ja, det är föraren som betalar sånt.. wink

Meldem
917 Inlägg
2 juni 2012
nej du kommer inte bli av med kortet, men skaffa lite förstånd istället, för det verkar du sakna.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

84 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Jag vet, har lärt mig en riktig läxa, ska vänta med att köra bil nu på ett tag och mogna till mer.
Kan man ta bort tråden

Meldem
917 Inlägg
2 juni 2012
Gle740 skrev:
Jag vet, har lärt mig en riktig läxa, ska vänta med att köra bil nu på ett tag och mogna till mer.
Kan man ta bort tråden

mogen inställning, du verkar ha fått en tankeställare och tagit till dig den, bra smile Låt händelsen sjunka in och håll den i åtanke i fortsättningen, körkort är kul, dyrt och en grym frihet så ta vara på det smile

nej du kan inte ta bort tråden wink

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

84 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Mm. Det är inget man vill vara med om igen direkt. var fan det värsta som hänt mig.
Ska ta det lugnt i fortsättningen och tänka på att man kommer fram även om man tar det försiktigt.

Evildan
2 juni 2012
Skönt att ingen blev skadad.
Alla har vi garanterat "arslat till oss" som nyblivna körkortsinnehavare, sådant händer i olika mån av omfattning av olyckan. Det är en av anledningarna att de yngre fordonsinnehavarna betalar högre försäkringspremier.
Sluta inte köra bil för detta, kör inte över din förmåga och ta det bara lugnt i trafiken, alla är vi "barn i början" och det finns så många mer erfarna medlemmar på detta forum som gör betydligt grövre saker dagligen och dessutom försöker komma undan på ett eller annat vis.
Din respons på inläggen visar snarare att du troligtvis är mera mogen än många andra i trafiken att framföra ett fordon.

http://www.youtube.com/watch?v=R_hlMK7tCks

Muttley
2 juni 2012
Detta är inte de värsta som kan hända dig, men de är ju tur de är så hittills .  Du har körkortet kvar, du ordnar med försäkringsbolaget och talar om att de var en olycka. Du betalar självrisken och kan glatt köra vidare.

För du måste ordna upp de med stolpen så vi andra slipper ta de via skattepengarna wink

Tusentals människor kör trötta varje dag så ta de inte så illa här, hellre en stolpe än en person. Tur i oturen.

84 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Allt är fixat med försäkring och det så du kan vara lugn wink Aja svårt att ändra på något som redan har hänt, kommer alltid ha med mig det här i bakhuvudet och har lärt mig en ordentlig läxa

456 Inlägg
2 juni 2012
tkd_rille skrev:
Detta är inte de värsta som kan hända dig, men de är ju tur de är så hittills .  Du har körkortet kvar, du ordnar med försäkringsbolaget och talar om att de var en olycka. Du betalar självrisken och kan glatt köra vidare.

För du måste ordna upp de med stolpen så vi andra slipper ta de via skattepengarna wink

Tusentals människor kör trötta varje dag så ta de inte så illa här, hellre en stolpe än en person. Tur i oturen.

Kan vi betala persson's villa , reinfelt's resor,viktorias bröllop  osv osv så kan vi fan betala hans lyxstolpe ochsåå...

Muttley
2 juni 2012
VinDisel skrev:
tkd_rille skrev:

Kan vi betala persson's villa , reinfelt's resor,viktorias bröllop  osv osv så kan vi fan betala hans lyxstolpe ochsåå...

Varför börjar du dra upp alla de ?. De kör inte ner saker som kostar runt kanske 20 tusen att fixa. Persson kan vi väl betala han gillar ju bidrag så.

456 Inlägg
2 juni 2012
tkd_rille skrev:
VinDisel skrev:
tkd_rille skrev:

Varför börjar du dra upp alla de ?. De kör inte ner saker som kostar runt kanske 20 tusen att fixa. Persson kan vi väl betala han gillar ju bidrag så.

Fan kostar det att renovera ett hus då? att åka på lyxresor ? att handla saker till hemmet ? att våran så kallade kung går på strippklubbar ..OCH killen råkade köra ner en stolpe av ren olyckshändelse.... Så du betalar hellre allt detta än en Olycka killen orsakat ?

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
3 juni 2012
VinDisel skrev:
tkd_rille skrev:
VinDisel skrev:

Fan kostar det att renovera ett hus då? att åka på lyxresor ? att handla saker till hemmet ? att våran så kallade kung går på strippklubbar ..OCH killen råkade köra ner en stolpe av ren olyckshändelse.... Så du betalar hellre allt detta än en Olycka killen orsakat ?

vet du ens när han skulle gått på stripklubb? det var ungefär 40år sen detta skulle hänt..men i efterhand visade sig det att fottona var ihopklippta..

men till trådskaparen  ALLA gör mindre eller större missar som ny körkort innehavare

jag krockade oxå med en stolpe med några dagar gammalt körkort fast det enda som gick sönder var mitt ego och min bil..värst var att jag krockade i otroliga 2-3km/h och hela bilen gick sönder smile

lärde mig tyvärr inget på det men var riktigt nära att skrota på motorvägen några månader senare då fick jag lite mer respekt när jag fick sladd i 130blås lyckades undvika att krocka med 2bilar som jag mer eller mindre körde om på sladd för att inte krocka..

men det är viktigt att vi äldre faktist ger lite perspektiv när en ynglig klantar sig så dom tar åt sig lite av händelsen

Kör fort så hinner inget hända...

Hjultomte
1 500 Inlägg
3 juni 2012
Gle740 skrev:
Kan man ta bort tråden

Nej inte vänta me att köra bil. Det lär du dig inget på. Ut och kör för övning ger färdighet wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

84 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Tyvärr så hade man ju bara trafikförsäkring på bilen så man får ju inte en krona för den hmm Det blev bara skit av bilen så inte värt att försöka fixa det om det äns skulle gå att fixa.

Skit samma bryr mig inte så mycket om att det svider i plånboken är jävligt glad över att ingen av oss skadade oss. Fick endast ett litet blåmärke och så känner man ju sig lite mörbultat tongue Tur i oturen Får man väl säga

456 Inlägg
3 juni 2012
Gle740 skrev:
Tyvärr så hade man ju bara trafikförsäkring på bilen så man får ju inte en krona för den hmm Det blev bara skit av bilen så inte värt att försöka fixa det om det äns skulle gå att fixa.

Skit samma bryr mig inte så mycket om att det svider i plånboken är jävligt glad över att ingen av oss skadade oss. Fick endast ett litet blåmärke och så känner man ju sig lite mörbultat tongue Tur i oturen Får man väl säga

Vad va det för bil då?

84 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Volvo 740 gle

Sök