2770
Sök

Köpråd: vad ska man ha för diesel bil?

1 335 Inlägg
14 juni 2012
VinDisel skrev:
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:

Fula som stryk bara

Inte lika gubbig som Audi iaf.

Å du menar att min audi är gubbigare än din passat?

Ta åt dig om du vill! Nog för att din är nyare och helt original ser ut som resten av gänget.  Men om ja säger så här, skulle ja köpa en "ny" 05-08- så hade de inte vart audi. Hade lagt pengarna på en passat utan tvekan.

B5 #001

2 Inlägg
14 juni 2012
De kvittar va du lägger ut här för alla tkr olika o allt e en smaksak.
Men personligen av dom du kollat på e dom nya audi a4 sjukt snygga o underbara o köra men motorerna i volvo håller längre utan några större saker man behöver byta/renovera.
Så sen beror de på va man tkr e viktigast..wink

456 Inlägg
14 juni 2012
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:
F-Tar skrev:

Ta åt dig om du vill! Nog för att din är nyare och helt original ser ut som resten av gänget.  Men om ja säger så här, skulle ja köpa en "ny" 05-08- så hade de inte vart audi. Hade lagt pengarna på en passat utan tvekan.

HAghaha  o min ser absolut INTE ut som de andra . men men palla tjaffsa ...kullen vill ha köpråd ej tjaffs ...o han väljer NOG INTE passat ....hare gottt

1 335 Inlägg
14 juni 2012
VinDisel skrev:
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:

HAghaha  o min ser absolut INTE ut som de andra . men men palla tjaffsa ...kullen vill ha köpråd ej tjaffs ...o han väljer NOG INTE passat ....hare gottt

Precis, varför hålla på. Han väljer nog inte audi heller wink BMW bli de!

B5 #001

456 Inlägg
14 juni 2012
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:
F-Tar skrev:

Precis, varför hålla på. Han väljer nog inte audi heller wink BMW bli de!

Skiter i vilket, bara han själv blir nöjd. det är varken du eller jag som skall åka i den ...

83 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
kollat på en v70 2,0f med får den för 89 gått 18000 med r paket

2 046 Inlägg
16 juni 2012
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:
F-Tar skrev:
Passat såklart. Riktigt slitstarka motorer smile

Fula som stryk bara

Kalla INTE Audi gubbigt.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
16 juni 2012
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:
F-Tar skrev:

Där håller jag med dig. Hade lagt pengarna på en Passat. Jävla bra kvalitet och komfort. Dricker inte mycket heller.

1 412 Inlägg
16 juni 2012
BMW bygger ju rätt hyffsade motorer så en sån borde väl vara rätt okej tycker jag, hög effekt och låg bränsleförbrukning är väl deras grej kan man väl säga.
En 320D borde väl vara rätt ekonomisk och driftsäker.

Intressant catfight mellan Audi och passat förresten, ska ni börja jämföra hur mycket glitter ni har i håret snart också eller?

1 335 Inlägg
16 juni 2012
kannebanne skrev:
F-Tar skrev:
VinDisel skrev:

Där håller jag med dig. Hade lagt pengarna på en Passat. Jävla bra kvalitet och komfort. Dricker inte mycket heller.

Nä egentligen tycker ja inte audi e gubbiga bilar, de va mest för att nån började smutskasta passat så var tvungen att göra nåt åt de tongue

Men sant som du säger, jag kan inte annat göra än att hålla med smile

B5 #001

2 046 Inlägg
16 juni 2012
F-Tar skrev:
kannebanne skrev:
F-Tar skrev:

Nä egentligen tycker ja inte audi e gubbiga bilar, de va mest för att nån började smutskasta passat så var tvungen att göra nåt åt de tongue

Jämnför en Audi A6 Tdi mot en Passat Tdi. Så enligt mig så e passaten bekvämare. Även tystare, snålare och snyggare ( dom nya iaf )

1 335 Inlägg
16 juni 2012
kannebanne skrev:
F-Tar skrev:
kannebanne skrev:

Jämnför en Audi A6 Tdi mot en Passat Tdi. Så enligt mig så e passaten bekvämare. Även tystare, snålare och snyggare ( dom nya iaf )

Jag har iofs aldrig provkört en så pass ny passat eller a6, men ja vet ju att passaterna säljer ju väldigt bra iallafall. Så de måste ju vara bra bilar big_smile

B5 #001

957 Inlägg
16 juni 2012
BMW  eller Audi hade ja lagt pengarna på smile

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
16 juni 2012
Ny: Audi
Skattebefriad: Merca med dieselsexa big_smile
Mitt emellan.. Passat 1,9 tdi med AFN, dvs 110hk och Bsoch Vp37 pump som är evry moddad big_smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

14 Inlägg
16 juni 2012
Kan rekomendera BMW. Är supernöjd med min 320d -05, särskilt efter optimeringen wink

Köper du dessutom en nyare så kan du vara säker på att du blir ännu nöjdare.

Hjulet snurrar men hamstern är död

164 Inlägg
16 juni 2012
Audi alla dagar i veckan.
BMW må va billiga i skatt men bor man i Sthlm så skjuter försäkringen iväg. Skulle kosta mig lika mycket att försäkra en 530d 05 som en Audi S4 - 04. Båda bilarna var import, skiljer ca 200 000kr på inköps pris alltså audin kostar 850~ och bmwn 600~. Så jag väljer aldrig en bmw igen.
Dessutom är en 3:serie lika stor som en Polo. Om man vill ha kombi och vill kunna använda bagageutrymmet till annat än att lasta handväskan så välj en A4.
Bmw är även dyrare när det gäller reservdelar. Att byta ett batteri hos BMW till 530n kostar 5000kr.

sthlm

2 046 Inlägg
16 juni 2012
Om jag säger som såhär. Bensin: Audi och Bmw. Diesel: Vw och Mercedes!

164 Inlägg
16 juni 2012
Skulle personligen aldrig kunna äga en Merca, så jäkla fula invändigt. Fake körsbärs paneler, vågiga skinn inklädda dörrar.... brr.. ryser av tanken. VW ser också jävligt tråkiga ut invädigt, antingen en BMW med M-Sport eller en Audi A4 b8 (2009+) med S Line.

sthlm

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 juni 2012
PhR34k skrev:
Audi alla dagar i veckan.
BMW må va billiga i skatt men bor man i Sthlm så skjuter försäkringen iväg. Skulle kosta mig lika mycket att försäkra en 530d 05 som en Audi S4 - 04. Båda bilarna var import, skiljer ca 200 000kr på inköps pris alltså audin kostar 850~ och bmwn 600~. Så jag väljer aldrig en bmw igen.
Dessutom är en 3:serie lika stor som en Polo. Om man vill ha kombi och vill kunna använda bagageutrymmet till annat än att lasta handväskan så välj en A4.
Bmw är även dyrare när det gäller reservdelar. Att byta ett batteri hos BMW till 530n kostar 5000kr.

Det kostar inga 5000:- att byta batteri på en E6x om man inte åker till en handlare som väljer att ta ut ockerpriser vilket långt ifrån alla auktoriserade verkstäder gör. Är det den siffran du har som grund till att BMW skulle ha dyrare reservdelar än Audi? Mycket tyder på det motsatta, och just när det gäller underhållskostnader finns det tecken på att BMW hör till dom billigare bilarna (Obs, då räknat på endast underhåll och inte alla andra kostnader en bil innebär).

3-serie varken är eller har någonsin varit en laståsna, detsamma gäller dock Audi A4 och har alltid gjort så varför det skulle vara BMW till last begriper jag inte? Nuvarande A4 B8 är dock lite större än utgående 3-serie E90, men efterträdaren bjuder på bra mycket mer plats. Visste du till exempel att en 3-serie F30 (sedan) har större bagage än en 3-serie E91 (kombi, utgående modell)?

Har letat igenom lite test från Teknikens Värld och skillnaderna mellan A3 och 3-serie är minimala, den enda skillnaden är att bagaget i A4 B8 Avant är 7cm längre (Med uppfällt baksäte) och 3cm bredare (TV 20/09) än det i 3-serie E91. Men i övrigt, med fällda baksäten samt höjd är måtten desamma.

BMW E46 Touring mot A4 B6/B7 Avant är skillnaden att Audi´s bagage är 9cm längre endast när baksätet är uppfällt, men bagaget på BMW är 1cm högre och 26cm bredare (TV 9/04). Så varför du fått för dig att A4 har ett användbart bagage medan 3-serie endast rymmer en handväska begriper jag inte...

Edit: Jag kom på att av erfarenhet vågar jag påstå att E46 Touring är mer praktisk än A4 Avant B6/7 just på grund av dom där extra 26cm. Skall man ha in en golfbag går den in på bredden i E46 Touring om du inte har en lång driver, i A4 måste den ligga på sniskan. Skall du ha in en vattenskida är den förstås längre än BMW´s bredd men går in på sniskan tack vare bredden, i en A4 måste du fälla baksätet om man inte har en skidlucka. Detsamma gäller en barnvagn även om jag själv sluppit sådana hittills, den extra bredden hos BMW kan helt klart avgöra om den går in eller ej.
Senast redigerat av Rquired (17 juni 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 046 Inlägg
17 juni 2012
PhR34k skrev:
Skulle personligen aldrig kunna äga en Merca, så jäkla fula invändigt. Fake körsbärs paneler, vågiga skinn inklädda dörrar.... brr.. ryser av tanken. VW ser också jävligt tråkiga ut invädigt, antingen en BMW med M-Sport eller en Audi A4 b8 (2009+) med S Line.

Pffft, Mercedes är ju byggda av kvalle, sjukt snygga också

Sök