Börjar på jobbet med bakaxeln. Det visade sig att hjulbultarna var för små så nu står drivaxlarna och väntar på nya. Ska passa på att byta diffen sålänge.
Tillbringade gårdagen med att åka till Sösdalaskroten och sen hämta ett nytt bromsservo med huvudbromscylinder.
Lackat å monterat remhjul nu ska bara generatornöten knäckas
Diffar... med olika lager.
Kondiffen är från en 8 3/8" axel och passar tydligen om man byter lager. Kan ju bli en pers att pressa dom lagerna. Har hittat rätt hjulbultar så snart ska den väl va ihop igen...
Har äntligen fått hem den "nya" lådan! 727:a preppad med manuellt ventilhus. SFI-godtjänd flexplatta och turbin som stallar 2600-2800
Har även fått lite gjort på bilen. Nya trevägs justerbara stötdämpare
Så nu är det inte mycket kvar... (X)Svetsa innerskärm (X)Sätta i motor och låda (X)Måtta kardan (X)Sätta ihop Bakaxeln (X)Valsa skärmkanter Sy ihop elsystemet (X)Fixa kylare... osv. hmm där va lite å göra
Efter 12timmar i garaget har det blivit lite gjort...
Måttat kardan Dragit om bränslelednigar Fått i en ny vatten tempmätare:
Har börjat rensa lite el... som syns på bilden så behövs det snyggas upp lite till.
Ny kylare!
Och äntligen har jag fått rätt lager... pressade på klumpen, bytt utväxling och injusterat i axeln.
Som alla vet så får man ju inte vara glad länge... Tydligen har höger bladfjäder bara stått och gått av, huvudbladet dessutom så det blir till att jaga fatt på nya...
Vänster grenrör passade inte efter att ha umgåts med slägghammaren så det verkar som det får tas till kap och svets... Amerikansk passform jo jag tackar ja.