Tänkte slänga upp en tråd här med mitt kommande långtidsprojekt!
Efter att ha varit på Bugrun med passaten så var jag sugen på en nyare bil och fastnade väldigt mycket för lupo!
2012.06.15 köpte jag mig en Vw lupo 1999 med 1.0L motor på hela 50hk! Sålde då min kära passat L med tårar i ögat. 2-3 dagar efter köpet beställde jag coilovers från moderlandet! Beställde även BH och fälgar!
Detta skulle ju egentligen bli en bil att åka till jobbet med utan coilovers mm, men det glömde jag bort några min när jag fick hem bilen!
Mitt mål med bilen?
Att få ett skönt stuk på bilen!
Det som är gjort och ska göras vad jag vet just nu!
Huv bh ( KLART! )
Coils ( Sitter redan på! )
Fälgar ( KLART! )
Plocka bort lister!
lacka bak och fram "läpparna" i bilens färg! (ÅNGRAT MIG.)
golf 2 CL LÄPP SKA HITTAS!
Funderar på singel torkare !
montera av torkaren bak!
MER info kommer med tiden!
Bilder på bilen när jag hämtade den!
Stora motorn!
Efter att jag tänkt sälja passaten utan fälgar hade jag kvar mina ATS cup! 15-7" kasta på dom fortare än fan!
Extra kort!
Kände mig inte riktigt nöjd med ats fälgarna och var sugen på något annat så jag beställde då ett par DARE DR-RS 15-8" med 165-45 däck!
Godis!
Monteringen av bak! Fick inga bilder när jag gjorde det fram tyvärr! Men justeringsskruvarna till dämparna testade jag inte ens då den blir på tok för hög!
Notera att jag inte har justerat något för fem öre, tänker göra det när mina 15" fälgar är på!
Sen hade vi en liten träff här i Trollhättan som blev mycket lyckad
TACK mingan för att du tog kort på min bil som var mest ointressant på träffen!
2012.07.02
Ivrig som man är ställde jag klockan för att hämta fälgar och däck! (Linsen var tydligen väldigt smutsig såg jag nu...)
Däcken hade redan kommit för några dagar sedan, så jag ska i väg nu kl 15.00 för att kränga på dem hos ralph!
När jag packade upp grejerna för att slänga i bilen så fick jag ett sms om att jag hade paket som väntade!
Blev inte jätte nöjd med pass formen men det får duga!
Och snart drar jag för att få däcken krängda! Mer bilder kommer ikväll!!