4416
Sök

Polis gav mig en varning om att min fälg/däck sticker för långt ut?

16 197 Inlägg
6 juli 2012
Lozinmust skrev:
Men för fan i helvete, hela stance-kulturen skulle fullkomligt gå under på ett nafs om det är som några av er säger, så om någon genuin superhipsterstyle-forumtroll/tangentbordsryttare kunde komma och klargöra så vore det fint, mer än; "jag hörde" "en polis sa till mig" "det är så för det vet jag" <-- för vi vet ju ungefär hur mkt det kan variera från person till person, polis till polis.
Tillochmed från besiktningsman till besiktningsman. Aldrig blivit stoppad FÖR det samt aldrig råkat ut för något sådant när jag väl blivit stoppad för diverse annat, så DÅ MÅSTE DET VARA SÅ FÖR DET HÄNDE INTE MIG yikes Yeah, so, clarification please.

i SVERIGE får in däck ELLER fälg sticka utanför skärmkanterna..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Finraggare
2 381 Inlägg
11 juli 2012
Alltså, menar inte att vara dryg eller så men om man ändrar bilen till något som bryter mot gällande lagar och förordningar - då är det väl bara att bita i kudden när man blir stannad? Händer rätt ofta med heltonat, svarta baklyktor och röda lampor fram..ä

I love being a nobody - because nobody is perfect.

KHRacing
11 juli 2012
Joel82 skrev:
skjortan skrev:
JimmyAndersson skrev:
vad jag förstått så äre väl slitbanan som ska vara innanför? smile
Har alltid trott det iaf smile

stod på mig i ca 20 min emot polisen för jag var tvär säker på att det var så.. sen kom en bilinspektör? tror det stod så på hans jacka iallfall, han sa allabajja och sate körförbud.. så jävla löjligt men..

men Värmlands polisen (främst säffle, grums å Kd) har ju rykte om sig att vara väldigt på hugget för oss stackars trafikanter! enl min besiktningsman i Kd iaf!

ja åkte på 3st reggbes förra vintern med min Sierra! tror dock dom var mer ute efter min "körstil" än min fina pärla! fick mest skit anmärkningar dock, typ för stort avgas, hel tonat, för låg, för högljudd, för snygg! (sista är min egna gissning då konstapeln fota pärlan) cool

Finns inget inom svensk trafiklagstiftning som heter

för stort av gasrör

för låg bil.

så det bötespappret skulle jag vilja se.

93 Inlägg
11 juli 2012
KHRacing skrev:
Joel82 skrev:
skjortan skrev:

stod på mig i ca 20 min emot polisen för jag var tvär säker på att det var så.. sen kom en bilinspektör? tror det stod så på hans jacka iallfall, han sa allabajja och sate körförbud.. så jävla löjligt men..

men Värmlands polisen (främst säffle, grums å Kd) har ju rykte om sig att vara väldigt på hugget för oss stackars trafikanter! enl min besiktningsman i Kd iaf!

ja åkte på 3st reggbes förra vintern med min Sierra! tror dock dom var mer ute efter min "körstil" än min fina pärla! fick mest skit anmärkningar dock, typ för stort avgas, hel tonat, för låg, för högljudd, för snygg! (sista är min egna gissning då konstapeln fota pärlan) cool

för stort av gasrör

för låg bil.

böter? jag fick inga böter alls! fick ombes 3ggr, kosta ifos närmare 1000lappen varje gång, så de kändes kan ja lova!
för stort avgas är väl en tolkningsfråga, men så var fallet! bilen är helbilsgodkänd, så inga ändringar får göras på avgas! så jag fick åka å köpa en helsats på Biltema för att få igenom den, för låg va ingen anmärkning men en av dom sakerna jag tror Konstapel To***s N******s från Säffle stoppa mig samtliga 3ggr..

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
går det inte att laga med silvertejp är det trasigt!

Down n`out
514 Inlägg
11 juli 2012
KHRacing skrev:
Joel82 skrev:
skjortan skrev:

för stort av gasrör

för låg bil.

på mitt stod Fjädring förändrad försämrad när jag blev stoppad

Down n`out

KHRacing
11 juli 2012
skjortan skrev:

Det tvivlar jag inte på alls. men texten FÖR LÅG. finns inte.

men vem är polisen att avgöra om din bils egenskaper är försämrade frågar jag mig då ? !

93 Inlägg
11 juli 2012
KHRacing skrev:
skjortan skrev:

Det tvivlar jag inte på alls. men texten FÖR LÅG. finns inte.

men vem är polisen att avgöra om din bils egenskaper är försämrade frågar jag mig då ? !

är väl samma polis som kan avgöra att mitt avgasrör är för stort! smile

Polisen måste ju göra sina antaganden för att kunna ingripa! surt för oss men så äre jue!
vem är polisen att avgöra vem som är mördare!? polisen måste ju misstänka och sen utesluta sina misstankar eller gå vidare, mitt avgas var för stort (raka rör 2,5" efter förstra burken) å Skjortans bil var för låg!

å tro mig Skjortans bilar är låga! lol

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
går det inte att laga med silvertejp är det trasigt!

2 011 Inlägg
11 juli 2012
Har själv fälgar som sticker utanför c:a 2 cm. Polis har försökt gnälla om det ett antal gånger, men slitbanan är innanför och helt lagliga. Besiktigar bilen med dessa fälgarna också. Är inne på 10 året i rad med dessa.

Det som en bil inspektion kollat och som även stod under Transportstyrelsens sida är att du inte får ändra rull omkretsen jämfört med original.

16" med ballong däck original och de som sitter på är 17" med låg profil.

Polis inspektionen kollade i deras data och mätte och hade sig. Allt okej.

Antagligen har du fått en och samma gnällspik till polis som utnyttjar sin makt på fel sätt.
Skriv ut kopia på sidan från transport styrelsen som någon länkade till och ha med dig.
För det är precis som KH Racing skrev också.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

16 197 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:
Har själv fälgar som sticker utanför c:a 2 cm. Polis har försökt gnälla om det ett antal gånger, men slitbanan är innanför och helt lagliga. Besiktigar bilen med dessa fälgarna också. Är inne på 10 året i rad med dessa.

Det som en bil inspektion kollat och som även stod under Transportstyrelsens sida är att du inte får ändra rull omkretsen jämfört med original.

16" med ballong däck original och de som sitter på är 17" med låg profil.

Polis inspektionen kollade i deras data och mätte och hade sig. Allt okej.

Antagligen har du fått en och samma gnällspik till polis som utnyttjar sin makt på fel sätt.
Skriv ut kopia på sidan från transport styrelsen som någon länkade till och ha med dig.
För det är precis som KH Racing skrev också.

varken däck eller fälg får vara utanför skärmkanten..

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 juli 2012
Joel82 skrev:
KHRacing skrev:
Joel82 skrev:

för stort av gasrör

för låg bil.

böter? jag fick inga böter alls! fick ombes 3ggr, kosta ifos närmare 1000lappen varje gång, så de kändes kan ja lova!
för stort avgas är väl en tolkningsfråga, men så var fallet! bilen är helbilsgodkänd, så inga ändringar får göras på avgas! så jag fick åka å köpa en helsats på Biltema för att få igenom den, för låg va ingen anmärkning men en av dom sakerna jag tror Konstapel To***s N******s från Säffle stoppa mig samtliga 3ggr..

Ja Norran är inte och leka med yikes Jag har dock klarat mig mirakulöst bra och sist han stoppade mig så fick ja blåsa och sen testade han tutan. Va typ de enda...

Men i år blir de väl annat när man väl har en frän motor i bilen.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 011 Inlägg
11 juli 2012
Därför är det jävligt skönt att ha papper från både Tingsrätt och Hovrätten att allt är okej med bilen wink

5 198 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:
Därför är det jävligt skönt att ha papper från både Tingsrätt och Hovrätten att allt är okej med bilen wink

Den va okej DÅ,, innebär inte att den är i samma skick nu, om det inte står specificerat vad som är godkänt

16 197 Inlägg
11 juli 2012
hade en gammal Rieger breddad golf 2 som oxå var reggad med breeeda fälgar-- men de är inget man kan regga nu.

huh?
10 427 Inlägg
11 juli 2012
Lozinmust skrev:
Men för fan i helvete, hela stance-kulturen skulle fullkomligt gå under på ett nafs om det är som några av er säger, så om någon genuin superhipsterstyle-forumtroll/tangentbordsryttare kunde komma och klargöra så vore det fint, mer än; "jag hörde" "en polis sa till mig" "det är så för det vet jag" <-- för vi vet ju ungefär hur mkt det kan variera från person till person, polis till polis.
Tillochmed från besiktningsman till besiktningsman. Aldrig blivit stoppad FÖR det samt aldrig råkat ut för något sådant när jag väl blivit stoppad för diverse annat, så DÅ MÅSTE DET VARA SÅ FÖR DET HÄNDE INTE MIG yikes Yeah, so, clarification please.

Knappast!
"Hela den (svenska) stancekulturen" bygger väl på att man gör något som inte är godkänt och samtidigt tycker att det är jäkligt häftigt att åka runt som någon form av vägrebell som inte ens kan passera en mindre vägbula utan att skapa bilköer.

wink

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:

Hur kan du ha det?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

2 011 Inlägg
11 juli 2012
discokapten skrev:
Clintan66 skrev:

Hur kan du ha det?

Det började med en tvist jag starta mot kommunen för att en vägbula här drog i mitt avgasrör, så jag krävde dem på 4500:- och de vägrade betala och på den resan blev det. Vann i Tingsrätten och kommunen överklagade och de skyllde på allt mellan himmel och gjord. De förlorade även i Hovrätten sedan.

Strax där efter försökte ett par poliser tramsa med diverse fälgar, vinge osv. Vägrade betala utan stämde dem istället. Då drogs 4 saker upp och de förlorade i Tingsrätten. Överklagades och Hovrätten gick på samma linje. Bilder finns på allt, så det stämmer inte som "gamlingen" skrev.

Visst allt kan ändras och därför styrks allt med bilder också plus står det vad allt handlat om.

Finns alltid en del röt ägg bland poliserna också finns det de som är helt underbara och som kan diskutera en sak på lämplig och sansad nivå.
Senast redigerat av Clintan66 (11 juli 2012)

16 197 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:
discokapten skrev:
Clintan66 skrev:

Hur kan du ha det?

Det började med en tvist jag starta mot kommunen för att en vägbula här drog i mitt avgasrör, så jag krävde dem på 4500:- och de vägrade betala och på den resan blev det. Vann i Tingsrätten och kommunen överklagade och de skyllde på allt mellan himmel och gjord. De förlorade även i Hovrätten sedan.

Strax där efter försökte ett par poliser tramsa med diverse fälgar, vinge osv. Vägrade betala utan stämde dem istället. Då drogs 4 saker upp och de förlorade i Tingsrätten. Överklagades och Hovrätten gick på samma linje. Bilder finns på allt, så det stämmer inte som "gamlingen" skrev.

Visst allt kan ändras och därför styrks allt med bilder också plus står det vad allt handlat om.

Finns alltid en del röt ägg bland poliserna också finns det de som är helt underbara och som kan diskutera en sak på lämplig och sansad nivå.

så du anser att kommunen ska betala för att du har sänkt din bil så pass mycket så att de skrapar i vägbulor?

2 011 Inlägg
11 juli 2012
Japp. Finns regler för hur de får vara byggda med mått angivelser osv.

Jäkla påhitt med dessa vägbulor i min mening. Bara fördärvar och det blir ingen rytm i trafiken.
http://mobil.hd.se/landskrona/2010/12/1 … ommunen-i/

För det är som sagt aldrig farten som dödar det är stoppen wink.

Nä nu kommer vi ifrån trådskaparens fråga. Ha det gott alla
Senast redigerat av Clintan66 (11 juli 2012)

16 197 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:

Jäkla påhitt med dessa vägbulor i min mening. Bara fördärvar och det blir ingen rytm i trafiken.

å varför tror du att de finns fartgupp?   jo för att folk inte respekterar hastigheten.

visa mig vart de står EXAKT hur fastgupp måste se ut.

fan de löjligaste jag hört.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:

Nä nu kommer vi ifrån trådskaparens fråga. Ha det gott alla

Jävla rättshaverist.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök