4635
Sök

Polis gav mig en varning om att min fälg/däck sticker för långt ut?

16 197 Inlägg
11 juli 2012
discokapten skrev:
Clintan66 skrev:
Japp. Finns regler för hur de får vara byggda med mått angivelser osv.

Jäkla påhitt med dessa vägbulor i min mening. Bara fördärvar och det blir ingen rytm i trafiken.
http://mobil.hd.se/landskrona/2010/12/1 … ommunen-i/

För det är som sagt aldrig farten som dödar det är stoppen wink.

Nä nu kommer vi ifrån trådskaparens fråga. Ha det gott alla

Jävla rättshaverist.

undra hur många timmar av hans EGEN tid han har fått lägga på detta?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

KHRacing
11 juli 2012
evilaudio skrev:

Vad tror du om följade argument kompis ?

mincivic är skattad, besiktigad U.A samt försäkrad för trafik i Sverige, borde jag
då inte kunna köra runt på svenska vägar utan att bilen skadas ? cool

16 197 Inlägg
11 juli 2012
KHRacing skrev:
evilaudio skrev:

Vad tror du om följade argument kompis ?

mincivic är skattad, besiktigad U.A samt försäkrad för trafik i Sverige, borde jag
då inte kunna köra runt på svenska vägar utan att bilen skadas ? cool

haha.. jo men visst.

samma med min chevelle.. den va tok låg just vid kolektorn.

2 011 Inlägg
11 juli 2012
Googla Vägbulors utformning. Finns en massa olika hur de får vara utformade osv. Här är en utav sidorna jag använde när jag stämde Landskrona Kommun.
http://www.vt-pool.com/download_publ.as … t_ID=16170

Sen ang att folk inte respekterar hastigheten är inte mitt problem. Anställ fler poliser som håller koll. Ska inte fördärva min bil alla fall. Likadant för en kille i Ängelholm med hans Mercedes. Skador för 27000:- på den för en fel konstruerad vägbula.

Skulle vara kul att höra din inställning om du haft en Ferrari eller ett lamm för 2-2,5 millar och en vägbula drar itu den under till. Kul eller...

Tyvärr är folk för rädda att ta strid i Tingsrätt. Likaså vissa poliser utnyttjar sin makt som i Trådskaparens problem.

Poliser och kommuner har också regler att följa som i Landskrona Kommuns fall här slänger man bara ut vägbulor och likadant i andra städer, men de gör dem inte som de får vara. Klagar du då, så säger de bara nej, ta det med ditt F-bolag också backar folk. Det är bara på också får tingsrätt avgöra. Blir inte dyrare heller, men folk orkar/vågar inte ta den tvisten.
Senast redigerat av Clintan66 (11 juli 2012)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

16 197 Inlägg
11 juli 2012
Clintan66 skrev:
Googla Vägbulors utformning. Finns en massa olika hur de får vara utformade osv. Här är en utav sidorna jag använde när jag stämde Landskrona Kommun.
http://www.vt-pool.com/download_publ.as … t_ID=16170

Sen ang att folk inte respekterar hastigheten är inte mitt problem. Anställ fler poliser som håller koll. Ska inte fördärva min bil alla fall. Likadant för en kille i Ängelholm med hans Mercedes. Skador för 27000:- på den för en fel konstruerad vägbula.

Skulle vara kul att höra din inställning om du haft en Ferrari eller ett lamm för 2-2,5 millar och en vägbula drar itu den under till. Kul eller...

Tyvärr är folk för rädda att ta strid i Tingsrätt. Likaså vissa poliser utnyttjar sin makt som i Trådskaparens problem.

Poliser och kommuner har också regler att följa som i Landskrona Kommuns fall här slänger man bara ut vägbulor och likadant i andra städer, men de gör dem inte som de får vara. Klagar du då, så säger de bara nej, ta det med ditt F-bolag också backar folk. Det är bara på också får tingsrätt avgöra. Blir inte dyrare heller, men folk orkar/vågar inte ta den tvisten.

dumaste jävla argument jag hört...   ge fan i att sänk bilen så e problemet löst.

skulle jag köra sönder min bil pga fartgupp eller annat så e de ju bara köra hem den till garaget å laga de..   har man tummen mitt i handen så får man väl glatt betala.
Senast redigerat av evilaudio (11 juli 2012)

2 011 Inlägg
11 juli 2012
Alla har vi rätt att tycka som vi vill. Du tycker så och jag tycker på mitt sätt. wink

Jag är på KH Racings linje. Betalar jag för något, så ska det gå att använda också.
Senast redigerat av Clintan66 (11 juli 2012)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

757 Inlägg
11 juli 2012
så att om man köper en pagani zonda R och skrapar i så då är det OK för er att kommunen ska betala direkt. håller med om att vissa hinder är fan helt felkonstruerade. har sånna hemma hos mig. polarn skrapar fan i med sin buick lesabre.

Finraggare
2 381 Inlägg
11 juli 2012
Alltså, bara för att något är besiktigat utan anmärkning är det inte lagligt för det...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

145 Inlägg
12 juli 2012
och ingen bryr sig om eran töntiga jävla diskussion. ta bara konsekvenserna eller höj era jävla bilar och fixa fälgar som är innanför

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
12 juli 2012
Havretigern skrev:
och ingen bryr sig om eran töntiga jävla diskussion. ta bara konsekvenserna eller höj era jävla bilar och fixa fälgar som är innanför

Fel, DU bryr dig inte. Så gör oss alla en tjänst och bara stäng ner tråden och gör något annat?

Det finns hur många trådar som helst på GORG om trasiga 740, el-problem i en gamla Saabar, m.m. som jag inte bryr mig om, och vet du vad jag gör då? Jag läser det inte. Men jag ska nog börja gå in i alla trådar som inte intresserar mig, och så ska jag skriva hur jävla lite jag bryr mig och hur töntiga alla är som diskuterar saker som inte intresserar mig.

Då måste jag ju bli en bättre människa?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

1 863 Inlägg
12 juli 2012
Och som vanligt spårar allt ur...

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

OUTLAW1
12 juli 2012
666_Beast skrev:
Och som vanligt spårar allt ur...

klart det gör..detta är ju garaget.org!!

Sök