23 september 2012
Trådstartare
Exsicco skrev:
T_modee skrev:
Exsicco skrev:
Nej, jag förstår fortfarande inte..... Som du bygger ramen så kommer den inte bli LÅG, den kommer bli KARATEHÖG. Profilen du använder är 100mm hög, växellådan tillsammans med motor kommer hamna över ramen och ska du ha någon form av fjädringsväg på bakaxeln så kommer du behöva montera motor och växellåda ännu högre upp. Men släng upp en ritning så dödar vi den här diskussionen, för du har väll mätt och planerat bygget?
Men jösses!!! Jag har mätt ramen och den är cad ritad så ja jag har planerat Bygget... Du får väl göra som dom andra följ bygget..
Sen är de ju inte som att bygga på en orginal bil! Man ska klara vissa Kriterium för amatörbyggda fordon mm.. De är därför ramen byggs i 100x50x3!! Har du inte den så köp SFRO bygghandbok eller gå in och läs på SFRO´s sida. Finns mycket att lära å läsa där.. Mvh
Varför blir du irriterad och går i försvarsläge? Jag försöker bara förstå hur du har tänkt och av vad jag ser så här långt så får jag inte ihop det. Jag ifrågasätter inte ditt materialval, det jag ifrågasätter är att du bygger en helt platt ram där motor, växellåda, drivlina och avgassystem ska ligga över ramen. Möjligt att du kan lägga ramen lågt över backen men bilen i sig har jag svårt att se att den kommer bli låg. Om du gjort en CAD-ritning så kan du ju lägga upp den, älskar ritningar gjorda i CAD och SolidWorks. Vad för CAD-program har du använt?
Ang. SFRO så vill göra dig uppmärksammad på att du faktiskt bygger på en originalbil
Avslutningsvis så får man räkna med att bli ifrågasatt i projekttråden, jag har blivit det massor av gånger och istället för att bli irriterad så ser jag om jag kan lära mig något nytt av de kommentarer som skrivs.
Jag blir ej sur eller går i försvarsläge!! De är min svåger som ritar i cad till mig jag räknar ritar han gör om de i cad till mig.! Ritningar kommer att läggas upp inom sin tid!
Men när alla delar av ramen är klara så kommer den inte att vara platt. Du får vänta å se
Ja jag tycker att de är viktigt att man kan diskutera saker angånde byggen mm! Men ibland får man vänta och se vad som händer med
MVH
Senast redigerat av T_modee (23 september 2012)