För ett tag sedan så byte jag och svåger slutsteg på baslådan och då va det inga problem.. Men nu på senare tid så har jag hört "basljud" från baslådan när jag har tryckt ner bromsen vid olika tillfällen. Det kommer mest när jag ska iväg från parkering eller nåt likande och man hör fast att bilen är avstängd och är på. Min sambo har tittat och allt sitter som det ska med jorden & så, men förstår verkligen inte varför den gör så här just nu. Han har aldrig varit med om det själv när han har kopplat in andra baslådor nämligen. O slutsteget är på fast att bilen är avstängd, nyckeln och stereon/front är borta..
Så vad är det som har hänt och vad kan man göra?
Så det är därför jag/vi vänder oss till er och hoppas på att få svar på detta..
ditt problem är konstant + på remoten vilket du får fixa på något vänster. du har förmodligen remoten till fel kabel på stereon. annars så sätt remoten till stereons remote som går på tändningslåset. fungerar lika bra.
+ och lågnivå kanske ligger nära varandra och skapar störningar. aannars så. kan jordkabeln ligga ikläm. jorda i bältesinfästningen istället. eller prova ny jordpunkt. bakljusen har jag aldrig hört att man jordar steget i...
Vad fan har jord med remote att göra?
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Ja enkelt sagt så får steget "startström" via remotekabeln, om "startströmmen" ligger konstant på så stängs ej steget av. Kan som inte vara så mycket annat... Plocka lös remoten och titta om steget fortfarande är igång, (det ska inte starta alls)--- Sen kollar ni vars ni satt remotekabeln, antagligen sitter den fel.