3084
Sök

BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.

Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer

Överpedantisk?
343 190 Visningar
Uppdaterades senast 16 augusti 2016
Överpedantisk?
411 Inlägg
12 augusti 2014
Trådstartare
Hej smile
Får börja med att be om ursäkt för det alldeles för långa uppehållet. Ska i kort förklara varför.

I höstas hände det en del med projektet och besiktning gjordes så jag fick köra en månad iallafall smile I november tog förhållandet med min dåvarande sambo slut. Slutade med att jag tog över hus och lån, detta gjorde att bilkontot fick strypas något. Vart även av med datorn. Hyrde även ut bilplatser i min verkstad i vintras så det blev ingen plats över för min bil att skruva på.

Så tyvärr har det inte hänt så mycket med bilen, ny ratt har monterats och mindre detaljer som kromlisten på motorhuven har hittat dit genom trevligt folk från 02 club sweden som skänkt via FB, riktigt roligt smile
Besiktigade bilen på semestern så nu är den godkänd att köra dock utan buren i wink

Så blir det vettigt väder nu på söndag så blir det nog en tur till Vallåkra med 02an, hade varit sjukt kul att åka på första träffen med bilen smile

Annars är läget som sådant att jag träffat en ny helt fantastiskt tjej från Norrköping så huset är till salu och jag kommer att flytta dit rätt snart hoppas jag smile

Ser du mig på  Vallåkra och du följer tråden så kom väldigt gärna fram och säg hej, bara roligt smile

Nullzwei!
60 Inlägg
12 augusti 2014
Kul att höra att du mår bra och att det rullar på!

Wolf_89
446 Inlägg
12 augusti 2014
Förklarar ju en del. Bara du inte säljer bilen. Och hoppas att allt går bra.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 augusti 2014
Ja där ser man! Kul att det ordnar upp sej för dej smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

ontoft
12 augusti 2014
L.D. Peter skrev:
Hej smile
Får börja med att be om ursäkt för det alldeles för långa uppehållet. Ska i kort förklara varför.

I höstas hände det en del med projektet och besiktning gjordes så jag fick köra en månad iallafall smile I november tog förhållandet med min dåvarande sambo slut. Slutade med att jag tog över hus och lån, detta gjorde att bilkontot fick strypas något. Vart även av med datorn. Hyrde även ut bilplatser i min verkstad i vintras så det blev ingen plats över för min bil att skruva på.

Så tyvärr har det inte hänt så mycket med bilen, ny ratt har monterats och mindre detaljer som kromlisten på motorhuven har hittat dit genom trevligt folk från 02 club sweden som skänkt via FB, riktigt roligt smile
Besiktigade bilen på semestern så nu är den godkänd att köra dock utan buren i wink

Så blir det vettigt väder nu på söndag så blir det nog en tur till Vallåkra med 02an, hade varit sjukt kul att åka på första träffen med bilen smile

Annars är läget som sådant att jag träffat en ny helt fantastiskt tjej från Norrköping så huset är till salu och jag kommer att flytta dit rätt snart hoppas jag smile

Ser du mig på  Vallåkra och du följer tråden så kom väldigt gärna fram och säg hej, bara roligt smile

Skönt när livet går bra igen, lycka till.
Och glöm nu inte att köpa ett nytt hus med bra garage, lika viktigt det:)

1 026 Inlägg
12 augusti 2014
Skönt att du verkar ha gått vidare
Vi är nog många som saknat tråden !

Överpedantisk?
411 Inlägg
13 augusti 2014
Trådstartare
Tack för att ni bryr er smile Har varit några till som hört av sig och undrat varför det blev "tyst". Men ja annars är det bättre än någonsin just nu smile 02an kommer jag nog aldrig att sälja,  tanken är att hitta ett nytt hus med liknande verkstad eller så får jag bygga en ny igen wink

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
13 augusti 2014
Ja vi är många som gärna ser att du fortsätter med tråden. Ta det i din takt såklart men ge oss lite trevliga bilder :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

61 Inlägg
15 augusti 2014
Ska te vallåkra, ser jag dig.. kommer jag!smile

581 Inlägg
17 januari 2016
hallå, har du funnit något utrymme att meka i? smile

Volvo 240, tar dig vart du vill!
liten tråd om mek med bilen, konstigt va!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323389

Överpedantisk?
411 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
Hej.
Ja nej bilen står kvar nere i Skåne. Vart köp av E28an i somras och jag har hittat plats till den iallafall.

Glada nyheter är att vi hittat en tomt vi vill köpa och väntar nu på svar om vi får bygga där. Går det vägen så blir det nytt hus och garage/verkstad igen wink

Men även fast det inte skruvas så mycket fysiskt med bilen så görs det en del inköp under tiden.

Överpedantisk?
411 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-72ff368a921dd64cead4d19d7da8aa50.jpg
Bild från i somras.

Överpedantisk?
411 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-ccb26a7c701443e32d7d67eeeacbc9ac.jpg
Blev lite körning i sommar, galet rolig bil att köra smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/22/21217/21217-60bb449191d4b48c9c423f935a9ad6e6.jpg
Äntligen hittade jag CSL splitters!!!! Blev en lång resa från Nya Zeeland till Sverige wink

581 Inlägg
17 januari 2016
okej okej big_smile
om du då bygg nytt garage så kan du ju ändra de du int blev nöjd med eller glömde i ditt gamla lol

Volvo 240, tar dig vart du vill!
liten tråd om mek med bilen, konstigt va!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323389

Nullzwei!
60 Inlägg
Wolf_89
446 Inlägg
18 januari 2016
Vet att det inte är hur bilen ska se ut när du e klar med den. Men den är ändå jäkligt frän som den är nu.
Så kan ju bara bli bättre när du är klar smile

Bra att du handlar delar/saker nu. Så du har allt tills du har ett garage smile

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

Överpedantisk?
411 Inlägg
18 januari 2016
Trådstartare
ForcedInduced skrev:
Den är så jävla frän!!

Du får se till att dra ihop din 02a me wink

Överpedantisk?
411 Inlägg
18 januari 2016
Trådstartare
Wolf_89 skrev:
Vet att det inte är hur bilen ska se ut när du e klar med den. Men den är ändå jäkligt frän som den är nu.
Så kan ju bara bli bättre när du är klar smile

Bra att du handlar delar/saker nu. Så du har allt tills du har ett garage smile

Ja dn frågaär vilken "nivå" man ska lägga sig på, risk att den blir för fin så man inte vågar använda den och det vore ju synd. Fårbli något mellanting wink

1 Inlägg
20 januari 2016
Spännande projekt! prem lagd wink

Överpedantisk?
411 Inlägg
21 januari 2016
Trådstartare
Ppantzar skrev:
Spännande projekt! prem lagd wink

Trevligt smile Välkommen smile

Sök