Relät som Rightfront säger brukar vara problemet. Finns lite snabba felsökningstips jag kan ge dig.
Skruva loss slangen som går till spridarbrygggan och stoppa ner den i en burk/flaska. Ta bort askkoppen och ta bort det stora vita relät. Ta en liten kabelstump och skala den i båda ändar. Kolla under relät du tog bort, där står det nummer. Kom ihåg var 30 87/1 och 87/2 sitter. Brygga med kabelstumpen mellan 30 och 87/1 och sedan mellan 87/2. 87/1 är förpumpen och 87/2 är huvudpumpen. Om flaskan är full med bensin på några sekunder så verkar ju felet inte vara bränslepumparna.
Sätt tillbaka relät, koppla bort tändspolen och prova vrida runt motorn, blir flaskan full nu med så fungerar även pumprelät. Skulle det inte fungera så kolla så kablarn som sitter under relät verkligen sitter på plats. Ganska vanligt att dom lossar eller glappar om man har hållt på att röja i elcentralen
Då är det i bara spridarna som inte öppnar som dom ska, då är det troligen spridarrelät som har gett upp, detta är väldigt vanligt. Spridarrelät sitter på expansionskärlet och är väldigt lätt att byta.
Detta som jag har berättat gäller för min 740 men jag tror det är precis lika dant på 940.