2876
Sök

Nära på kabelbrand med fel rekommendation från butik (bilder)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
30 juli 2012
Det kan väl även vara glapp i själva säkringen?
Anslutningarna måste väl inte vara problemet.
Säg att det är ett måndagsexemplar av säkringen och den är inte ordentligt fastlödd i ena kanten.
Kan ju även bli varmt då.

2 024 Inlägg
30 juli 2012
Fast en ANL säkring brukar inte vara lödd, den brukar bestå av en stansad plåtbit med lite plast runt, AGU däremot är lödd och är ökänd för sina glappkontakter.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

62 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
Varit hos åf nu och pratat och dom sa att dom inte tyckte kablarna var för små för det är dem kablarna dom säljer till det steget. Och att det med största sannolikhet var själva säkringen som hade glappat alt. fel på säkringen. Men att dom hade haft nått liknande fel en gång innan så dom stod iallafall för ny säkring och för att vara på säkra sidan så fick jag med 21mm2 kablar också så jag är nöjd.
Får tacka för alla svar. Har lärt mig mycke nytt under det senaste dygnet smile
Senast redigerat av Lokalisera (30 juli 2012)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
30 juli 2012
Expoze skrev:
Fast en ANL säkring brukar inte vara lödd, den brukar bestå av en stansad plåtbit med lite plast runt, AGU däremot är lödd och är ökänd för sina glappkontakter.

Så är det ju självfallet, jag som såg fel säkring! smile

Lokalisera skrev:
Varit hos åf nu och pratat och dom sa att dom inte tyckte kablarna var för små för det är dem kablarna dom säljer till det steget. Och att det med största sannolikhet var själva säkringen som hade glappat alt. fel på säkringen. Men att dom hade haft nått liknande fel en gång innan så dom stod iallafall för ny säkring och för att vara på säkra sidan så fick jag med 21mm2 kablar också så jag är nöjd.

Var ju schysst att de skicka med kablar iaf... Men kablarna är ju för små..
Åtminstonde om steget lämnar vad det är speccat för.

143 Inlägg
30 juli 2012
Lokalisera skrev:

Det va väl bra men den fetmarkerade texten oroar mig när dom säger att det har hänt förr!

Ett Rockford Fosgate T8002 steg till salu, 4k

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
30 juli 2012
Expoze skrev:
Definitivt underdimensionerade kablar men absolut inte därför säkringshållaren har smält.

Helt riktigt, om det hade varit så att problemet hade varit för tunna kablar så hade kablarna var de som hade blivit varma, inte säkringshållaren.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Sök