ja först hade jag en riktigt gammal kompressor som var rätt så biffig, ca 200l tank.., men den blev för gammal ( rädslan att rosten på bottensidan av tanken skulle skapa problem så skrotades den ) sedan använde jag en 100l "portabel" kompressor 3 fas men den S**, kunde inte göra någonting med den...
så nuvarande kompressorn är en begagnad MONSTER, 1000l/min och en tank på 400l +( vet inte exakt men ungefär lika stor som en mindre kylskåp,
men detta kommer till ett pris, köptes av en bekant för 8000kr, och elektrikern fick dra extra sladdar,
nu kan man köra en enorm 1/2 tums mutterknack hårt och länge!!
och att pumpa upp traktordäck tar mindre än en hel dag..
så alltså vill man slippa en jä*** massa frustration så är det bättre att satsa stort..
men sedan så gäller det att skaffa bra verktyg också., jag har använt en ordentlig 3/4" mutterknack på den lilla kompressorn jag nämnde förut..,(100l tank, 3fas), och eftersom mutterknacken är väldigt hög kvalitet (och pris), så använde den luften väldigt effektivt, men ska man använd denna kombinationen längre så är det inte effektivt..
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a