Japp ska köra in den på besiktning nu snart så får vi se om det blir vinterbil eller skroten för den haha
du ska inte försöka sälja den då?
Just nu står den obesiktigad så den har körförbud. Enda felen jag har märkt är att en drivknutsdamask är sprucken och att avgasröret läcker. Så jag tänkte besiktiga den och se om det blir några fler tvåor än det. Blir det massa fel så får jag inga pengar för bilen knappt, men jag har ju köpt massa nya grejer till den så då får jag mer om jag plockar av det och skrotar resten
jo det har du rätt i men det är la synd att skrota den
Just nu står den obesiktigad så den har körförbud. Enda felen jag har märkt är att en drivknutsdamask är sprucken och att avgasröret läcker. Så jag tänkte besiktiga den och se om det blir några fler tvåor än det. Blir det massa fel så får jag inga pengar för bilen knappt, men jag har ju köpt massa nya grejer till den så då får jag mer om jag plockar av det och skrotar resten
Ja det är ju det, den är ju finer annars... Men är det rost eller något jobbigt dom kommer anmärka på så har jag inte möjlighet att fixa det och jag har inte råd att ge bort hela bilen heller haha. Men tror inte det ska vara några stora fel på den, har ju gått klockrent hela året tills den börja läcka lite vatten men det är ju fixat
Ja det är ju det, den är ju finer annars... Men är det rost eller något jobbigt dom kommer anmärka på så har jag inte möjlighet att fixa det och jag har inte råd att ge bort hela bilen heller haha. Men tror inte det ska vara några stora fel på den, har ju gått klockrent hela året tills den börja läcka lite vatten men det är ju fixat
går det inte sälja den hel/delar? eller renoveringsobj? för den händige? haha
går det inte sälja den hel/delar? eller renoveringsobj? för den händige? haha
Jo den går nog sälja, men jag har inte råd att sälja den för 2000 kr när jag har nya delar på den för 3-4000 och får 1000-1500 på skroten... Ingen vill ge 4-5000 för en Golf 2 med körförbud tror jag haha Men hoppas besiktningen går bra!
Japp ska köra in den på besiktning nu snart så får vi se om det blir vinterbil eller skroten för den haha
du ska inte försöka sälja den då?
Händer fortfarande inte mycket... Har ingenstans att ställa bilen över vintern och jag har inte råd att fixa felen och besiktiga den blåa Golfen, så det ser ut som att den vita får rulla några mil i vinter ändå... Den har ju rullat på vintern för och bilar är ju byggda för det, men ändå tråkigt. Ska tvätta den noga så saltfanskapet inte äter för mycket.
Här är en bild jag tog för någon dag sen innan snön kom.
Nä tror inte att dom gillar salt och smuts så dom får nog vila i lägenheten i vinter Har snygga rostiga 13" originalplåtfälgar som ska på. Kommer bli fett!
Nä tror inte att dom gillar salt och smuts så dom får nog vila i lägenheten i vinter Har snygga rostiga 13" originalplåtfälgar som ska på. Kommer bli fett!
Som ni såg på förra bilden så var bilen lite lätt insnöad. Dagen efter såg jag parkeringstanten kika hur mina ventiler stod, så hon planerade nog att bötfälla den dagen efter, så jag var tvungen att få tummen ur och montera vinterdäcken. Looks like shit, men nu kan jag flytta på bilen i alla fall...
Det mest spännande med vinterdäcks-bytet var att ta sig över detta berget med sommardäck