Rquired skrev:
SE skrev:
Evildan skrev:
Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.
TACK för en underbar länk. Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst
''Rquired''.
Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.
Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.
Rquired samt
Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.
Jag har varit prenumerant på den tidningen i många år och har detta nummer liggandes på en hylla någonstans här hemma, självklart genomläst. Däremot tycker jag det är lite roligt att när jag refererar till ett test av Teknikens Värld som håller RWD och 4WD likvärdigt, påstår du att detta är inkorrekt.
När Teknikens Värld, som åtminstone i fallet med dessa sex olika bilmodeller har bytt till en åsikt som passar dig, anser alltså du att tidningen helt plötsligt är värd att förlita sig på?
Kan du förklara varför ovanstående nummer är pålitligt medan Nr.3 från 2001 inte är så?
Edit:
Följande är smått roande:
SE skrev:
Jag har endast en åsikt (som även delas av teknikens värld) att 4WD är bättre i de tre tidigare nämnda testerna.
Jag känner mig nöjd, ni har enligt expertpanelen fel.
Men även jag har en åsikt som delas av Teknikens Värld, där de i nummer 3/01 påstår att RWD går att köra lika fort som 4WD och är tryggare att hantera.
Du har enligt expertpanelen, också, fel.
Men, vilken av denna expertpanels två åsikter skall vi rätta oss efter?