SE skrev:
Rquired skrev:
Nej, läs på om vad grepp betyder. Det är ett förhållande mellan två ytor, och 4WD påverkar åter igen inte detta.
Det du beskriver, fler däck som driver, kan innebära att du får ner mer kraft i backen (Som ett exempel, i halka) men detta har jag förklarat tidigare och det heter inte grepp. Men ja det innebär en fördel vid acceleration oavsett om det är på plan yta eller i uppförsbacke, men den ger inte bättre grepp, väghållning, stabilitet eller liknande förklarat enligt tidigare inlägg.
För övrigt är 4WD inte standard på traktorer, och kan du stanna i en hal backe och komma igång igen utan problem? Det har jag kunnat med alla mina bilar oavsett drivning, vad är så speciellt med det?
Nu ljuger du igen Rquired.Du har redan blivit avslöjad med att dra en egen komponerad återblick gällande det historiska inom rallyvärlden (Lancia vs. Audi)
Ni som inte läst det kan bläddra tillbaka i tråden.Du har aldrig kunnat stanna i en
isig 33° uppförsbacke med vare sig FWD eller RWD och sedan fortsätta upp.
Påstår du det så läser samtliga på detta forum igenom din lögn.
Håll dig till sanningen tack. Har en bil som drivs på vänster framdäck sämre grepp än en som drivs på båda framdäcken?
Jag har erkänt att jag hade fel, men du vet lika väl som jag att jag inte hade helt fel, angående Lancia´s historia inom rally och erkände detta när det påpekades det kan vem som helst se som går bakåt i tråden där har du rätt. Är det samma sak som att ljuga?
Vänta lite nu, vad kom siffran 33% från och vilken backe på allmän väg har den lutningen?
SE skrev:
Rquired skrev:
Riktigt trångsynt, att din svärfar råkar ha sex traktorer betyder i praktiken ingenting oavsett om de varit kapabla att flyga. Nitromast har rätt, fyra eller fler drivande hjul är absolut inte standard på traktorer ens idag. Och som sagt, det är inga problem att köra fast med en traktor även om det självklart är svårare än att köra fast med en personbil.
Rquired, som flera tidigare påpekat, sväva inte iväg.
Det var inte faktumet att han har 6 traktorer jag ville lyfta fram, utan faktumet att samtliga är 4WD då han anser att det är värt att lägga den extra summan vid nyköp. Varför?
Jo för att han kommer fram på ett helt annat sätt.
Vad som är standard är totalt ointressant.
Förstår inte varför någon som alltid ligger 10km/h under gällande hastighet till/från jobbet fortfarande ska hävda sig på detta forum. Du saknar erfarenhet, det som står i böckerna stämmer inte alltid.
Det lärde jag mig mitt första år med körkort. Dags för dig att göra detsamma?
Ja,
han tycker det är värt att ha 4WD vad spelar det för roll? Du tycker det är värt att ha 4WD på en personbil, ändå diskuterar vi här? Vad gör din svärfars åsikter värda att beakta?
Du skitstövel, nu går du mycket långt på punkten personangrepp och lägger saker på mig som jag aldrig skrivit.
-Jag är en notorisk fortkörare (inom måttliga gränser, 10-15km/h verklig fart sällan mer men det förekommer vid sällsynta tillfällen) och har också åkt dit för detta brott.
-Jag har en hetsig körstil, accelererar gärna fort, bromsar sällan ner inför kurvor och liknande.
-Jag kör 3-5.000mil per år, året runt, oavsett väder i både hela Sverige samt självklart även utomlands ibland.
-Jag har kört mycket med olika typer av bilar och lätta lastbilar med alla tre typer av drivning, både inom jobbet, hyrbilar och bilar som varit egna.
En del av dessa punkter, exempelvis fortkörningen, är inget jag är stolt över men fakta. Jag tycker gränserna är orimligt lågt satta, så enkelt är det. 60km/h på gamla 90km/h-vägar med viltstängsel som lika väl kunde haft 100 eller 110km/h, dumheter!
Jag skriver efter min erfarenhet på detta forum, precis som vilken nybliven förare på 18år utan körvana som helst och enligt mottot att mina åsikter är värda exakt lika mycket som dennes. Utan erfarenhet påstår du, med den körsträckan som är drygt tre gånger så mycket som genomsnittsföraren kör per år, så har jag uppenbarligen mer körvana än vad majoriteten av förare har. Och det är inte detsamma som att "sakna erfarenhet".
Men skall du nu börja diskutera erfarenhet har du inga som helst belägg för att sätta mig i Tant Agda/10km/h under-gruppen när jag i de flestas ögon är lite av en fartdåre. Du saknar belägg och känner inte mig men uttalar dig ändå, vem är det nu som gränsar till lögner enligt det du anklagade mig för med mitt misstag med Lancia´s historia?