3725
Sök

Kunde blivit slutet för mig och några kompisar igår.!!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Igår kväll/natt när vi åkte hem från stan(idag kl.03:00) så låg vi i ca. 140-150 km/h..
Jag va ensam i min bil och min"kompis" körde på några andra kamrater i bilen framför..
Kommer ut på en raksträcka och det ökar upp till kanske 160:km/h..
sen kommer vi i kapp en taxibil så då bromsa "kompisen" i bilen framför ner så då tänker jag: "ja då kör jag om då" och de gjorde jag med, trodde jag..

När jag va 5-10 meter i från dem så svänger plötsligt "kompisen" ut framför mig så jag får tvärnita och väja..
Fy fan säger ja bara.!!! om man kunde kolla i backspegel innan man slänger ut bilen för omkörn ing.!!!

Hade jag inte vart så snabb i reaktionerna så hade jag kört rak upp i baken på dem!!
Men de gjorde jag inte utan jag hann bromsa ner bilen kraftigt men jag fick även väja rejält.!!

Va nästan nere i diket och körde.. Va bara cm ifrån en vit pinne i vägkanten.. Och dom vet vi alla att dom sitter bra långt ut från vägkanten..

Inte nog med det, fick sladd på bilen 2-3 gånger när jag var ute i dikeskanten och körde...
Tur man inte e helt värdelös bakomm ratten så jag lyckades få upp sladdarna på nåt vis fastän de inte styrde nåt ute i gruset..

Och allt detta hände när jag kom i 140-150 km/h... kanske va nere i 120-130 km/h när jag va i dikeskanten och körde..

Ringde till han direkt efter detta och sa: " Du får för fan kolla i backspegel innan du kör ut"  och han svarar med: " vadåra.? "

Va fan ska man göra då..? När en "kompis" man haft sen dagis blånekar när han prejjar ut mig i diket.?

Jag gjorde väl inget fel förutom att jag hade lite för hög hastighet när jag skulle om..?
Han körde ju lika fort men bromsade ner så jag trodde ju han skulle ligga kvar bakom men de gjorde han ju inte.!

Jaja.. Överlevde iaf , men de va inte långt från att det kunde vart motsatsen!!
Senast redigerat av dj_aggwa (1 oktober 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 123 Inlägg
1 oktober 2006
Hur kan du försöka skyllda på nån annan när du kör i 160 km/h. Han gjorde fel och du gjorde fel.
Vad skulle du säga till polisen om du krockat ? Jag körde i 160 och han bara svänge ut ? Nej tänkt dig för innan du gör nånting sånt. Själv tycker jag bara det är idiotiskt.

1 926 Inlägg
1 oktober 2006
Skönt att du klara dig iaf. smile

21 761 Inlägg
1 oktober 2006
Det var ju tur att ni klarade er, håller med om att han borde ha kollat i backspegeln.

Men ni körde väldigt fort och även om jag själv inte alltid håller hastigheterna så tycker jag ändå att det är vårdslöst att köra så fort, man ser ju hur lätt det är att det händer något oväntat och då är det inte säkert att man hinner bromsa. Båda två är "bovar" eftersom ni körde så fort, det tycker jag iaf, sedan får ni tycka vad ni vill om mina kommentarer.

Medlem 5280
552 Inlägg
1 oktober 2006
Lite aldrig på nån annan i trafiken.. En gyllene regel.

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Det är inte så att du fattar att han skulle svänga ut när ni kom i rasande hastighet mot en bil som körde lagligt?

Jävligt idiotiskt att köra så med en annan förare som inte tänker lika, det gäller ju att man känner varandra som förare så att man mer eller mindre kan förutse vad som ska ske...

Att sedan ringa och skälla ut polaren för något som han i princip inte gjort (visst kunde han blinkat innan och tittat i spegeln) är nästan att ta allt ansvar från sig själv! Ni är ju lika skyldiga till både grov hastighetsöverträdelse samt vårdslöshet i trafik... Sen ditt omogna beteende att ligga bakom honom med helljus igång, det är också ganska onödigt! Skulle inte detta vara farligt om han sitter där framme, bländad som få och möter en älg?

Blinka en gång kan räcka, annars kan man alltid stanna till och snacka om händelsen över en nervositetscigg...

Fan, tänk efter där ute... Vi gorgare behöver inte bli färre!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 oktober 2006
ScottaN skrev:
Lite aldrig på nån annan i trafiken.. En gyllene regel.

håller med fullständigt

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
1 oktober 2006
Bort med körkortet/körkorten säger jag bara. Jag vill inte möta er i trafiken, för det kan lika gärna bli sista gången man gör det. Ta dig en rejäl funderare över detta, lär av misstaget nu och prata igenom det med din kompis. Ha civilkurage och gör aldrig om det! Leka gör man i sandlådan, kör bil som normalt folk gör man på vägen (dvs håller hastigheten).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 oktober 2006
Klart att du gjorde fel. Hade du fått körkort på den körningen? Nej. Just det.

Du ska kunna kontrollera bilen och framföra den säkert, med marginal och vara förutseende.

När det var så nära att gå illa så klarade du inte den biten heller.

Visst skulle han a blinkat men blinkade du och gjorde tecken själv då före ??

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

383 Inlägg
1 oktober 2006
dj_aggwa skrev:
Igår kväll/natt när vi åkte hem från stan(idag kl.03:00) så låg vi i ca. 140-150 km/h..
Jag va ensam i min bil och min"kompis" körde på några andra kamrater i bilen framför..
Kommer ut på en raksträcka och det ökar upp till kanske 160:km/h..
sen kommer vi i kapp en taxibil så då bromsa "kompisen" i bilen framför ner så då tänker jag: "ja då kör jag om då" och de gjorde jag med, trodde jag..

När jag va 5-10 meter i från dem så svänger plötsligt "kompisen" ut framför mig så jag får tvärnita och väja..
Fy fan säger ja bara.!!! om man kunde kolla i backspegel innan man slänger ut bilen för omkörn ing.!!!

Hade jag inte vart så snabb i reaktionerna så hade jag kört rak upp i baken på dem!!
Men de gjorde jag inte utan jag hann bromsa ner bilen kraftigt men jag fick även väja rejält.!!

Va nästan nere i diket och körde.. Va bara cm ifrån en vit pinne i vägkanten.. Och dom vet vi alla att dom sitter bra långt ut från vägkanten..

Inte nog med det, fick sladd på bilen 2-3 gånger när jag var ute i dikeskanten och körde...
Tur man inte e helt värdelös bakomm ratten så jag lyckades få upp sladdarna på nåt vis fastän de inte styrde nåt ute i gruset..

Och allt detta hände när jag kom i 160 km/h... kanske va nere i 120-130 km/h när jag va i dikeskanten och körde..

Ringde till han direkt efter detta och sa: " Du får för fan kolla i backspegel innan du kör ut"  och han svarar med: " vadåra.? "

Va fan ska man göra då..? När en "kompis" man haft sen dagis blånekar när han prejjar ut mig i diket.?

Jag gjorde väl inget fel förutom att jag hade lite för hög hastighet när jag skulle om..?
Han körde ju lika fort men bromsade ner så jag trodde ju han skulle ligga kvar bakom men de gjorde han ju inte.!

Jaja.. Överlevde iaf , men de va inte långt från att det kunde vart motsatsen!!

Lite för hög hastighet???? ...vad duktig du va som va en så bra förare då ärthjärna!säger inge mer så  har man inget sagt..
Senast redigerat av cutlass (1 oktober 2006)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

555 Inlägg
1 oktober 2006
fyfan, kunde lika bra varit slutet för dig vill jag säga, ni kör som idioter....i fredags när jag körde hem från göteborg så kom en jävla röd bmw bakom mig och körde om mig från högerfil för han orkade inte bromsa/vänta in min omkörning på en annan bil å han kom PRECIS i mellan mig och den andra bilen lite framför till höger.. han körde lätt i 150+ och gjorde den farliga omkörningen..

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Själv tycker jag att det är ok att köra snabbt, sålänge det är med fri sikt och utan att man stör någon/något annat...

Men helst under kontrollerade former! Man ska aldrig överskatta sig själv, även den bäste gör fel!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 652 Inlägg
1 oktober 2006
Fuckface skrev:
Själv tycker jag att det är ok att köra snabbt, sålänge det är med fri sikt och utan att man stör någon/något annat...

Men helst under kontrollerade former! Man ska aldrig överskatta sig själv, även den bäste gör fel!

håller med lite där ,

jag kör också ofta för fort . speciellt hem från jobbet .

men att göra det när det finns mkt trafik är inte speciellt smart .

2 933 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
jag blinkade ut och så som man ska göra, kolla spegeln och hela ramsan.. la mig i på andra sidan vägen och varken gasade eller bromsade.. körde 140-150 kanske.. hade inte riktigt koll på mätaren..
allt hände på en lång raksträcka som jag kört tusentals gånger på så jag vet precis hur det ser ut...

Nu är jag kom ut och kollade bilen så sag jag att backspegeln va trasig med.. nu vet jag verkligen hur nära de va.!
Senast redigerat av dj_aggwa (1 oktober 2006)

78 Inlägg
1 oktober 2006
om du kör någon i röven i 150km/h så såklart e de ditt fel... han som kommer bakifrån väjjer.. nu hände de ju inget men hade de hänt nåt skulle de varit ditt fel..

2 933 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
nu va jag ju inte i röven på han direkt utan jag hade 50-100 meter fram till han då han bromsade ner kraftigt och länge.. och det va då jag tog beslutet att köra om när jag såg att han hade bromsat ner till 90-100 som taxin kan ha kört..
Sen när jag tog ikapp försprånget de hade och det bara va 10 meter kvar eller så.. då slänger han ut bilen..

78 Inlägg
1 oktober 2006
kankse han hade anledning att bromsa ner..? kanske han såg mera än dej om han var 100 meter längre fram än dej..?

BMW Power
2 362 Inlägg
1 oktober 2006
ColdAsIce skrev:
kankse han hade anledning att bromsa ner..? kanske han såg mera än dej om han var 100 meter längre fram än dej..?

Ja han säger ju det? tongue det låg ju en taxi framför dom.. läs wink

BMW, bogsering med wire :/

Medlem 5280
552 Inlägg
1 oktober 2006
ColdAsIce skrev:
om du kör någon i röven i 150km/h så såklart e de ditt fel... han som kommer bakifrån väjjer.. nu hände de ju inget men hade de hänt nåt skulle de varit ditt fel..

App app app.. Bilen längst bak har företräda i omkörning. Först ut i omkörningsfältet gäller . Blir han prejad så är det inte hans fel.

2 933 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
ScottaN skrev:
ColdAsIce skrev:

App app app.. Bilen längst bak har företräda i omkörning. Först ut i omkörningsfältet gäller . Blir han prejad så är det inte hans fel.

Menar precis det du säger.. jag va först ut i för omkörning och då får ingen framför köra ut vilket han sket i...

Sök