dj_aggwa skrev:
Igår kväll/natt när vi åkte hem från stan(idag kl.03:00) så låg vi i ca. 140-150 km/h..
Jag va ensam i min bil och min"kompis" körde på några andra kamrater i bilen framför..
Kommer ut på en raksträcka och det ökar upp till kanske 160:km/h..
sen kommer vi i kapp en taxibil så då bromsa "kompisen" i bilen framför ner så då tänker jag: "ja då kör jag om då" och de gjorde jag med, trodde jag..
När jag va 5-10 meter i från dem så svänger plötsligt "kompisen" ut framför mig så jag får tvärnita och väja..
Fy fan säger ja bara.!!! om man kunde kolla i backspegel innan man slänger ut bilen för omkörn ing.!!!
Hade jag inte vart så snabb i reaktionerna så hade jag kört rak upp i baken på dem!!
Men de gjorde jag inte utan jag hann bromsa ner bilen kraftigt men jag fick även väja rejält.!!
Va nästan nere i diket och körde.. Va bara cm ifrån en vit pinne i vägkanten.. Och dom vet vi alla att dom sitter bra långt ut från vägkanten..
Inte nog med det, fick sladd på bilen 2-3 gånger när jag var ute i dikeskanten och körde...
Tur man inte e helt värdelös bakomm ratten så jag lyckades få upp sladdarna på nåt vis fastän de inte styrde nåt ute i gruset..
Och allt detta hände när jag kom i 160 km/h... kanske va nere i 120-130 km/h när jag va i dikeskanten och körde..
Ringde till han direkt efter detta och sa: " Du får för fan kolla i backspegel innan du kör ut" och han svarar med: " vadåra.? "
Va fan ska man göra då..? När en "kompis" man haft sen dagis blånekar när han prejjar ut mig i diket.?
Jag gjorde väl inget fel förutom att jag hade lite för hög hastighet när jag skulle om..?
Han körde ju lika fort men bromsade ner så jag trodde ju han skulle ligga kvar bakom men de gjorde han ju inte.!
Jaja.. Överlevde iaf , men de va inte långt från att det kunde vart motsatsen!!