3243
Sök

Volvo 760 -84 b23et spridare funkar inte

40 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Hejsvejs!

Har fått problem med mina spridare då dom inte vill funkar längre

Soppar pumparna går och funkar finfint

Spridarna får ström

Har absolut ingen aning om vad de kan va har kollat alla säkringar och dylikt hittar dock inte relät

någon som vet vad detta kan bero på ?

513 Inlägg
3 september 2012
Vad menar du med att spridarna får ström? Har du mätt så att du vet om dom får öppningström. För sannorligheten att alla fyra skulle ge upp det sammtidigt är rätt liten.
Du kan ju testa.om dom öppnar eller inte genom att sätta dom i ett löst insug och strömsätta dom så ser du.
Jag gissar att du har tex fel på hallgivaren så sprutet inte får signal att öppna spridarna.
För jag antar att du konstaterat att du inte får ur något bränsle som det är nu.

40 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Dom öppnar sig inte, har mätt i kontakten till spridarna 1 sladd i taget ( sitter 2 i en kontakt ) då fanns de 12v

går de att mäta om givaren är trasig ? tog loss dom och dom va väldigt skitiga
Senast redigerat av Traxxas (3 september 2012)

513 Inlägg
3 september 2012
Hur mätte du spridarna, tror nämligen att du har alltid 12v fram och sen styr med jord. Så har du 12v mellan kontakterna? Och sen hur f** var det man mätte upp hallgivaren då, minnet är lite svagt men den ska pullsa när man kör runt motorn har jag ett minne av. Ger dig tipset google.

40 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Kollar lite på google och verkade va för svårt för mig, testade i mellan fick lite utslag på mätaren men vet inte hur mycket då den bara lös till snabbt, ska kolla lite noga strax så får vi se, den gick för ca en vecka sen och när jag skulle dra igång den för någon dag sen va den bara död, den startar på start gas

Tack så mycket för råden smile

513 Inlägg
3 september 2012
Säg till hur det går, startar den på gas borde hallgivaren va ok

40 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Mätte lite nu med multimätare får ca 0.30 - 0.70

6 738 Inlägg
3 september 2012
hade hallgivaren vart trasig så hade inte soppa pumparna fungerat wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

40 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Sitter 2 givare vid svänghjulet varför ? ena till spridare andra till tändning ?

40 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Kan också säga att den stod ute i regn ett tag men de borde ju inte göra något ?

449 Inlägg
4 september 2012
en givare till tändning och den andra till varvräknarn,,den inre är till tändningen om ja inte minns helt fel

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
4 september 2012
har du kollat spridarmotståndet så det är helt??? sitter ovanför batteriet har sett motstånd som kablarna gått av på

Full Fart Spar Tid!!!

40 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Ska kolla om jag hittar något där, tror dock inte de sitter där

Edit: Kollade nu hittade inget alltså inget motstånd inget relä eller dylikt
Senast redigerat av Traxxas (4 september 2012)

449 Inlägg
4 september 2012
kolla på den här sidan och så finns det en bild på spridarmotståndet så får du leta upp det i motor rummet och kolla så det är riktigt    http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=2951728

Full Fart Spar Tid!!!

40 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Ska kolla lite tack så mycke smile

Edit: japp en sån där sitter de på min andra bil ( 745 -90 ) men kan inte hitta den på 760in får väl leta lite till
Senast redigerat av Traxxas (4 september 2012)

449 Inlägg
4 september 2012
de ska allt finnas på -84 med... om dom inte bytt spridare????

Full Fart Spar Tid!!!

40 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Satt några röda saab spridare om de va 360cc kanske i när jag köpte bilen men bytte till göra volvo original från 745an, funkade ju för någon vecka sen

449 Inlägg
4 september 2012
dom röda är hög ohmiga så du har nog pajat spridarna alternativt boxen försök hitta kontaktstycket tillmotståndet och kolla hur dom gjort med det sen får du prova dom röda igen...

Full Fart Spar Tid!!!

40 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
De va ju halv spännande, får kolla lite efter motståndet då och testa byta till dom röda igen

Tack så mycket för svar

449 Inlägg
4 september 2012
lycka till..

Full Fart Spar Tid!!!

Sök