4051
Sök

Vw VENTO -96 lite allt möjligt fix!

Då var det dags med lite Vento fixande!

24 399 Visningar
Projektet avslutat 7 januari 2014
208 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
nybörjar fråga men om jag köper coilovers, behövs det nya fjädrar också då eller ersätter det dom eller? förklara gärna! big_smile tack för svar!

BMW e30

90 Inlägg
17 september 2012
Har kört med både coils och sänkfjädrar och original och allt beror ju på vad man ska ha bilen till. Man tröttnar på stenhårt om man har några mil till jobbet varje dag, fast det är kul wink
Haha jag är bara 24 men känner mig äldre när man läser ibland.

90 Inlägg
17 september 2012
Coilovers är både fjädrar och dämpare. Dämparna är gängade så man kan ändra höjden genom att skruva bara. Sen finns det mer avancerade grejor också men jag antar att det är ta technix som på länken som du är ute efter.

208 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Okej! Det vore ju trevligt att köra med stenhårda dämpare när morsan är med... big_smile (måste ju tyvärr ha med henne i ett år till tills man kan ta körkort..)

Tack för svaret

MVH
Anton

BMW e30

LOWMOTION
343 Inlägg
17 september 2012
aantonh skrev:
nybörjar fråga men om jag köper coilovers, behövs det nya fjädrar också då eller ersätter det dom eller? förklara gärna! big_smile tack för svar!

Dom ersätter allt ja (: Bara att skruva av de gamla stötdämparna och in med coilsen! Sen är det bara att skruva ned dem i önskad nivå smile

graul skrev:
Har kört med både coils och sänkfjädrar och original och allt beror ju på vad man ska ha bilen till. Man tröttnar på stenhårt om man har några mil till jobbet varje dag, fast det är kul wink
Haha jag är bara 24 men känner mig äldre när man läser ibland.

Vill man vara fin då får man lita pin wink wink
Precis som du säger. Det beror ju på vad man skall använda bilen till. Men fördelen med coilovers är ju att man kan skruva upp dem närsom. sänkfjädrar har ju ej den fördelen smile

90 Inlägg
17 september 2012
Ja, med fjädrar får du en fast höjd och ibland svajig bil om det vill sig illa. Coils kan du ställa hur du vill beroende på vilket humör och vilka däck/fälgar du kör med.
Måste bara flika in att de där ta-coilsen var snuskigt billiga. Inte ens jag kan fixa så bra pris wink inte till vento iaf...

LOWMOTION
343 Inlägg
17 september 2012
graul skrev:
Ja, med fjädrar får du en fast höjd och ibland svajig bil om det vill sig illa. Coils kan du ställa hur du vill beroende på vilket humör och vilka däck/fälgar du kör med.
Måste bara flika in att de där ta-coilsen var snuskigt billiga. Inte ens jag kan fixa så bra pris wink inte till vento iaf...

Mode= always low wink

Ja dom är rätt billiga. Men om man vill köpa från tyska ebay, eller de diverse wepshops där nere så kan man hitta dem för 1700kr big_smile

208 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
graul skrev:

Dom var faktiskt väldigt billiga! yikes Har kollat runt lite och dom brukar var mycket dyrare.

BMW e30

90 Inlägg
18 september 2012
Oranga ventilhattar och svarta lysen så är du hemma.
adolphsson, tänk på att det är frakt på skiten också. Och köper du från sverige har du ångerrätt och garantier på svenska.

LOWMOTION
343 Inlägg
18 september 2012
graul skrev:
adolphsson, tänk på att det är frakt på skiten också. Och köper du från sverige har du ångerrätt och garantier på svenska.

Hamnar max på 2000kr med frakt. ingen tull inom Eu smile fick betala 250kr ifrakt på mina smile
den är ta-technix och raceland. som i sverige med de flesta webshops tar hem på beställning just ifårn tyskland när du beställer. tar max en vecka så har du det:)

208 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
graul skrev:

Svarta lysen? hur går det till? smile låter intressant, vet skulle vilja ha orangea men hittade blå hemma så fick bli dom wink

BMW e30

LOWMOTION
343 Inlägg
18 september 2012
aantonh skrev:
graul skrev:

Svarta lysen? hur går det till? smile låter intressant, vet skulle vilja ha orangea men hittade blå hemma så fick bli dom wink

Kolla min projekttråd så får du se hur jag gjorde joey moddningen i mina lyktor smile

90 Inlägg
18 september 2012
Precis. Joey modda. Bara fram med pensel och gå banans med svart färg.

208 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Så köper färg som lysena kan "lysa" igenom och sen är det bara att köra? smile

BMW e30

LOWMOTION
343 Inlägg
18 september 2012
http://www.youtube.com/watch?v=Xibw4XN0wt8

Gör samma som dessa killar gör. Dock pillar dem med mk4 strålkastare.

Men på vento strålkastarna målar du det räfflade i botten och i taket på reflektorn plus ramen.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p … -the-point

(Vad du än gör, maskere absolut inte inne i reflektorn för den crom beläggningen släppar sjukt lätt. utan måla försiktigt med liten pensel med svart värmetålig färg)

smile

208 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
tackar! smile

BMW e30

cheva1987
18 september 2012
Tjena kolla lite ska ladda upp bild idag till dig här jobbat ganska mkt:-( men kan ja få en bild på hela luft burk o allt. Ja har ju 1, 8 vento o du 2, 0 så skiljer lite

208 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/184/183595/183595-383a46f186c619189e4bb03778eb41d2.jpg

Absolut! jag vet inte om det syns, annars får du säga till så tar jag en bättre smile

BMW e30

208 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
två stycken rör/slangar undertill i hårdplast som inte verkar gå någonstans, dom du pratade om förut?

BMW e30

Sök