Julleman skrev:
Det här med Plasti Dip verkar ju vara riktigt bra som jag läst och sätt.
Det är så att jag bygger en Skoterbuss (Mb Sprinter Maxi), håller på att göra iordning den nu, slipa bort rost, spackla osv. Då undrar jag, måste man vara lika noga att slipa grunden som om en riktig lack ska på eller täcker plasti dipen sliprepor osv? hur kännsligt är det?
Bussen var vit en gång i tiden nu är den bara allmänt skamfilad, vad skulle vara bäst/enklast spruta den fortsatt i vit eller ta den i matt svart? Någon färg som är bättre/sämre, tänkte alltså om tex mattsvart gör att små skavanker/ojämnheter på karossen syns mindre än tex om man sprutar den vit. eller viciversa?
Sen såg jag på den amrikanska sidan att dom hade något som hette RUBBER DIP S, finns den i Sverige? Vad skilljer dom åt från en vanlig Dip?
Någon som köper ifrån Usa, eller vart köper ni era dipper?
Nu blev det en hel del frågor märkte jag
men det var som en helt ny värld som öppnades när man hörde talas om detta