2521
Sök

Solarplexius någon som har provat?

Team Breehäng
1 623 Inlägg
22 september 2012
Low skrev:
-BASmannen- skrev:
Rquired skrev:

Oj jag var lite otydlig, utifrån sett såg det ut som vanlig toning utan tendens till att bli en spegel!

Låter bra de, lutar kanske åt att jag beställer de till Mercan då big_smile

Jag beställer imorgon. Så lägger jag upp bilder så får du se vad du tycker om du är osäker! smile

Okej, varifrån beställer du? smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Evildan
22 september 2012
-BASmannen- skrev:
Low skrev:
-BASmannen- skrev:

Låter bra de, lutar kanske åt att jag beställer de till Mercan då big_smile

Jag beställer imorgon. Så lägger jag upp bilder så får du se vad du tycker om du är osäker! smile

Gissningsvis från http://solarplexius.se/ som är både tillverkare och återförsäljare.

Team Breehäng
1 623 Inlägg
22 september 2012
Evildan skrev:
-BASmannen- skrev:
Low skrev:

Gissningsvis från http://solarplexius.se/ som är både tillverkare och återförsäljare.

Jaha haha lolbig_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Evildan
22 september 2012
-BASmannen- skrev:
Evildan skrev:
-BASmannen- skrev:

Jaha haha lolbig_smile

Snabb leverans, bra att ha och göra med.
Man kan inte ha koll på allt wink

3 384 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
-BASmannen- skrev:
Evildan skrev:

Jaha haha lolbig_smile

Helt klart, om man beställer imorgon kanske man får dem på slutet av veckan smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
22 september 2012
Evildan skrev:
-BASmannen- skrev:
Evildan skrev:

Jaha haha lolbig_smile

Haha precis big_smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

1 498 Inlägg
22 september 2012
Själv hade jag inte handlat SP om man tonar för utseendet skull. Färdigskuren solfilm är snyggare och mycket billigare,

Team Breehäng
1 623 Inlägg
22 september 2012
ascona-tic skrev:
Själv hade jag inte handlat SP om man tonar för utseendet skull. Färdigskuren solfilm är snyggare och mycket billigare,

Men jag kan inte få de snyggt när jag tonar, blir bara bubblor och så^^

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

3 384 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
ascona-tic skrev:

Jag har tonat bilen med färdigskuren, men det där att dom inte lossnar är ju en myt. Dom är exakt som biltemas men man slipper och skära. Det lossnar efter ett par månader på hörnen. Hade inga problem med bubblor.

1 498 Inlägg
22 september 2012
Low skrev:
ascona-tic skrev:

Jag har tonat bilen med färdigskuren, men det där att dom inte lossnar är ju en myt. Dom är exakt som biltemas men man slipper och skära. Det lossnar efter ett par månader på hörnen. Hade inga problem med bubblor.

Nu menar jag inte soyafilm utan med klister,

3 384 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
-BASmannen- skrev:
ascona-tic skrev:

Ska man ha riktig toning så äre det nog klister som gäller. Men det är lätt att klanta sig. Spec när det är väldigt trångt i coupen. Eller lämna in. men tycker inte det är värt att lägga mycket mer på min bil. Då det är en framtida vinter åk. Ska testa plex smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
22 september 2012
Low skrev:
-BASmannen- skrev:
ascona-tic skrev:

Ska man ha riktig toning så äre det nog klister som gäller. Men det är lätt att klanta sig. Spec när det är väldigt trångt i coupen. Eller lämna in. men tycker inte det är värt att lägga mycket mer på min bil. Då det är en framtida vinter åk. Ska testa plex smile

Är rätt trångt i min ja tongue Och lämna in har jag ingen lust med då de kostar en hel del hmm
Har testat en film med klister från Mekonomen förrut, men eftersom rutan är böjd så blev de bara att filmen fastnade i sig själv eller vad man ska säga så de blev inge bra iaf tonguelol
Får se hur din blir med SP, ser de okej ut kanske jag testar de med smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

613 Inlägg
22 september 2012
tobzter skrev:
Varför inte lämna in bilen för filmning? Blir 100% bra å håller bilens livstid typ

jag frågade 3 olika företag om toning
4000
4600
och 5200
solarplexus 800 räkna ut själv

3 384 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
-BASmannen- skrev:
Low skrev:
-BASmannen- skrev:

Är rätt trångt i min ja tongue Och lämna in har jag ingen lust med då de kostar en hel del hmm
Har testat en film med klister från Mekonomen förrut, men eftersom rutan är böjd så blev de bara att filmen fastnade i sig själv eller vad man ska säga så de blev inge bra iaf tonguelol
Får se hur din blir med SP, ser de okej ut kanske jag testar de med smile

Skall bli intressant.

2 452 Inlägg
22 september 2012
det enda tråkiga är väl om dom blir repiga...syns ju ganska väl...sen beror det väl på vad för bil ...har för mig att har man det till bakrutorna på dörrarna så kan man inte dra ner rutorna...

döden kommer tillbaka

3 295 Inlägg
22 september 2012
nu har jag ingen bättre bild för tillfället men inte fan ser det ut som nån spegeltoning med solarplexius?
jag har det från B-stolpen och bakåt. 1350 kr. cool

https://www1.garaget.org/archive/1/92/293969/293969-2808011.jpg
Senast redigerat av Slave_joe (22 september 2012)

2 072 Inlägg
23 september 2012
Low skrev:
sandzoo skrev:
Low skrev:
Hej! nu har jag tröttnat på toningen på min e36, blir hur bra som helst första månaderna men sedan börjar det lossna på bakrutan på kanter.
Sido rutorna håller sig.

Så nu har jag sökt lite på olika saker.

Såg att det finns solarplexius: http://www.solarplexius.se/montering.aspx

Någon som har provat? kanske någon bra alternativ? hur ser det ur? någon som har en bra bild eller liknande? mvh!

hade samma problem med min gammla e46a, så jag körde på solarP, 3st rutor, var perfekt för min del.. man kunde ej se in i bilen riktigt mörka, de enda jag tycke va lite konstigt är att när man kolla innifrån så e de brun/gul aktigt, o sidorutor som man sj tonar e svarta, men utifrån är det ingen som märker nått smile
e ju bra när man kör natt då ser man ut iaf i backspegeln smile
och på din fråga.. ja jag va 99% nöjd
har bild i gammla bilar på e46an.. men ingen bra bild

Så är bakrutan solarplex? Ser riktigt bra ut faktiskt.  kvittar om det är rosa infrån bara det ser bra ut utifrån wink

ja precis.. utifrån var det super tycker jag iaf.. smile e ju bara bättre innifrån så att man ser nått wink
jag kommer beställa SP igen när jag köper sedan bil.. har kombi nu så e lätt o tona själv smile
jag köpte ej för bakrutorna för att de ej kan öppnas då.. bara bakruta samt 2st småfönster.. resten tonar man ju smile

Sandzoo i da house

757 Inlägg
23 september 2012
Sen om du är hundägare är det ju ännu mer anledning till att köra riktig metaliserad film. då det inte släpper igenom lika mycket värme genom glaset. en plastfilm låter värmen strömma in genom glaset och sen vidare in i coupen. att en plastbit skulle stoppa är rent bullshit.

123 Inlägg
23 september 2012
Jag är sjukt nöjd med SP, ungarna slipper få solen i ögonen, jag kan lasta "vad jag vill" i skuffen utan att någon ser nått som dom vill ha, funkar bra i mörkret då det är gulbrun färg om man tittar ut, det ser bra ut på utsidan.

Finns bilder på min sida

3 384 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
Slave_joe skrev:
nu har jag ingen bättre bild för tillfället men inte fan ser det ut som nån spegeltoning med solarplexius?
jag har det från B-stolpen och bakåt. 1350 kr. cool

http://www1.garaget.org/archive/1/92/293969/293969-2808011.jpg

Ser riktigt bra ut!

Sök